تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 14:53
کد خبر : 346

زنگ خطر کمبود تخت‌های بیمارستانی در ابهر به گوش می‌رسد

زنگ خطر کمبود تخت‌های بیمارستانی در ابهر به گوش می‌رسد

 معاون فرماندار ابهر گفت: تعداد بستری‌های کرونایی این شهرستان در حال افزایش است. حامد محمدی پیش از ظهر امروز (۲۷ مردادماه) در جلسه اضطراری ستاد کرونای شهر هیدج با بیان اینکه در حال گذراندن روزهای تلخ کرونایی در کشور هستیم، تاکید کرد: با توجه به همین موضوع همه ما باید شیوه‌نامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مطابق با

زنگ خطر کمبود تخت‌های بیمارستانی در ابهر به گوش می‌رسد

 معاون فرماندار ابهر گفت: تعداد بستری‌های کرونایی این شهرستان در حال افزایش است.

حامد محمدی پیش از ظهر امروز (۲۷ مردادماه) در جلسه اضطراری ستاد کرونای شهر هیدج با بیان اینکه در حال گذراندن روزهای تلخ کرونایی در کشور هستیم، تاکید کرد: با توجه به همین موضوع همه ما باید شیوه‌نامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مطابق با آنچه که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شده، برای خود ترسیم کرده و در اجرای آن‌ کوتاهی نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌کس منکر برگزاری مراسم عزاداری در کشور نیست، تصریح کرد: بنا به فرمایش امام خمینی (ره) ما هر چه داریم از محرم و صفر است و این عزاداری‌ها است که اسلام را زنده نگه داشته است.

این مسئول با بیان اینکه دو سالی است که شیوع بیماری کرونا باعث شده تا مراسم‌ عزاداری محرم مانند سال‌های گذشته برگزار نشده و برخی محدودیت‌ها برای عزاداری‌ها برقرار شود، عنوان کرد: اسلام دین رافت و مهربانی است، پس باید تلاش کرد عزاداری‌های محرم مطابق با پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا برگزار شود تا هم در حق هم‌نوعان خود ظلم نکرده و هم مایه طعنه دشمنان نشویم.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ابهر با بیان اینکه آمار بستری‌های امروز در ابهر به ۱۲۰ نفر رسیده که این تعداد چهار برابر دوران آغازین این بیماری است، متذکر شد: این امر زنگ خطر کاهش تخت‌های بیمارستانی را به صدا در آورده است.

وی با بیان اینکه هیئات عزاداری باید ورود عقلانی در موضوع عزاداری‌ها داشته باشند، بیان کرد: مطابق آنچه اعلام شده، دسته‌روی در خیابان‌ها نداریم و در مراسم‌ فضای مسقف نیز باید ارتفاع شش متر بوده و عزاداری با یک‌چهارم ظرفیت برگزار و ساعت مراسم نیز یک و نیم ساعت باشد.

محمدی با اشاره به اینکه قبل از ماه محرم، هفت تالار عروسی در ابهر پلمب شد، ادامه داد: هشت عروس و داماد متخلف نیز در این زمینه به دادگاه معرفی شدند.

امام جمعه شهر هیدج نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه در اسلام از دراز کردن دست به سمت هلاکت نهی شده است، گفت: هیئت‌های عزاداری باید در کنار عزاداری، حتماً رعایت پرتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران را مدنظر قرار دهند.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی با تاکید بر اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در این ایام، توجه جدی به موضوع رزمایش و مواسات مومنانه است، افزود: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری باید به این موضوع نیز با کمک گرفتن از ظرفیت‌های مختلف در هیدج توجه شود.

وی با یادآوری اینکه امسال نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند سال‌های گذشته نیست، متذکر شد: امکانات برخی از هیئات‌ برای برگزاری عزاداری در فضای باز کافی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر هیدج نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه آرامستان‌های هیدج تعطیل بوده و این موضوع به اطلاع مردم رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مردم علی‌رغم هشدارهای لازم، به این موضوع توجهی ندارند و به هر طریق ممکن می‌خواهند وارد آرامستان شوند.

ذبیح‌الله نقی‌لو با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه مبنی بر توجه نکردن برخی از هیئت‌های مذهبی به مصوبات ستاد کرونا مبنی بر پرهیز از دسته‌روی، تاکید کرد: در راستای حل این مشکل می‌توان از ظرفیت روحانیون و افرادی که دارای نفوذ بالایی در شهر هستند، استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به وضعیت هیدج باید با جدیت دنبال شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا در شهرداری هیدج نیز ماسک‌هایی تهیه و در اختیار هیئت‌ها و افرادی که ماسک‌ ندارند، قرار داده می‌شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها