تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 دسامبر 2021 - 22:15
کد خبر : 138407

سالمندان مرکز فیاض بخش و خوبان تبریز واکسن کرونا دریافت کردند

سالمندان مرکز فیاض بخش و خوبان تبریز واکسن کرونا دریافت کردند

ایسنا/آذربایجان شرقی تعدادی از سالمندان مستقر در مرکز سالمندان فیاض بخش و مرکز خوبان تبریز، صبح سه‌شنبه، نوزدهم اسفند ماه، با اعلام رضایت قبلی، واکسن کرونا دریافت کردند. رئیس سلامت جمعیت خانواده مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی این مراسم گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون عارضه‌ای از دریافت واکسن‌های کرونا گزارش نشده است،

سالمندان مرکز فیاض بخش و خوبان تبریز واکسن کرونا دریافت کردند

ایسنا/آذربایجان شرقی تعدادی از سالمندان مستقر در مرکز سالمندان فیاض بخش و مرکز خوبان تبریز، صبح سه‌شنبه، نوزدهم اسفند ماه، با اعلام رضایت قبلی، واکسن کرونا دریافت کردند.

رئیس سلامت جمعیت خانواده مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در حاشیه‌ی این مراسم گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون عارضه‌ای از دریافت واکسن‌های کرونا گزارش نشده است، اظهار کرد: اولویت‌بندی‌هایی در واکسیناسیون وجود دارد که ما هم در جامعه بر اساس این اولویت‌ها پیش خواهیم رفت.

ناصر رهبری اضافه کرد: اولویت اول ما در تزریق واکسن کرونا کادرهای icu کرونایی و سپس سالمندان مقیم خانه سالمندان است؛ با توجه به قرار گرفتن سالمندان و فضای محدود و تردد و بیرون رفتن مراقبان امکان انتقال بیماری به سالمندان وجود دارد.

وی ادامه داد: سالمندان ترکیبی از ضعف‌ها و بیماری‌ها هستند، از این رو واکسیناسیون کرونای این گروه از امروز در دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با همکاری و مشارکت اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی شروع شد و تمامی مراقبت‌های صفر تا صدی از این گروه قبل از تزریق واکسن برای اطمینان از نبود مشکل انجام شده و فشار خون و سطح اکسیژن خون این گروه نیز قبل، حین و بعد از تزریق اندازه‌گیری شد.

به گزارش ایسنا، رهبری اظهار کرد: آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ نیز با تجهیزات لازم به مدت چهار ساعت در محل تزریق حاضر هستند تا در صورت بروز عوارض زودرس اقدامات لازم را به موقع انجام دهند، پزشکی مرکز نیز موظف شده است تا چهار ساعت بعد از تزریق در مرکز مستقر باشد و بیمارستانی تعیین کرده ایم تا در صورت بروز عوارضی مانند تب‌دار بودن به بیمارستان معین منتقل شوند.

وی تاکید کرد: برای اثرگذاری واکسن کرونا باید از عملمرد جزیره‌ای خودداری کرده و واکسیناسیون کرونا نیز مانند واکسیناسیون فلج اطفال و ب ث ژ ویژه‌ی کودکان، همگانی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، افراد مبتلا به سرطان و افرادی با بیماری‌های ضعف ایمنی نیز از دیگر گروه‌های هدف واکسیناسیون کرونا هستند که به ترتیب اولویت با واکسینه می‌شوند، رضایت فرد و خانواده‌اش در مورد سالمندان برای دریافت واکسن کرونا شرط بوده و در صورت عدم تمایل نمی‌توان به اجبار کسی را واکسینه کرد.

وی متذکر شد: واکسیناسیون مراکز سالمندان شهرستان‌های میانه، آذرشهر و مرند و تبریز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مراغه و سراب تحت نظارت دانشگاههای علوم پزشکی این شهرستان‌ها است.

 

 

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها