تاریخ انتشار : یکشنبه 7 می 2023 - 22:14
کد خبر : 208135

ساماندهی کودکان کار و تکدی گری در سطح شهر رشت

ساماندهی کودکان کار و تکدی گری در سطح شهر رشت

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شهری رشت در گفت و گو با خبر نگار ایلنا در رشت در خصوص ساماندهی کودکان کار و تکدی گری در سطح شهر رشت اذعان داشت: از مهم ترین برنامه های این کمیسیون در خصوص برگزاری  جلسه ای مشترک به همراه دادستانی ،اداره کل  بهزیستی استان ،کمیته

ساماندهی کودکان کار و تکدی گری در سطح شهر رشت

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شهری رشت در گفت و گو با خبر نگار ایلنا در رشت در خصوص ساماندهی کودکان کار و تکدی گری در سطح شهر رشت اذعان داشت: از مهم ترین برنامه های این کمیسیون در خصوص برگزاری  جلسه ای مشترک به همراه دادستانی ،اداره کل  بهزیستی استان ،کمیته امداد  ،شهرداری رشت و تعدادی از موسساتی که بصورت قانونی دراین حوزه فعالیت می‌کنند است.

وی گفت:  از اهداف این نشست و همفکری ،شناسایی این افراد احداث اقامتگاهی جهت اسکان آنها بوده و همچنین افرادی را که واقعا نیازمند بوده و بومی هستند  جهت دریافت مستمری به کمیته امداد معرفی کنیم.

عباس نژاد  عنوان کرد: در کنار این برنامه ها با  اطلاع رسانی  شهروندان درنظر داریم  تا از کمک های نقدی به این افراد پرهیز کرده  و با معرفی به سازمان های ذی ربط برای دریافت مستمری  فرهنگ سازی کنیم.

وی در خصوص زیباسازی کلانشهر رشت مطرح کرد: یکی از مواردی دراین خصوص میتوان به آن اشاره کرد ، پایانه ی مسافربری رشت است که تغییرات زیادی  در خصوص  ایجاد فضای سبز ،ارتقا امکانات بهداشتی و رفاهی مسافران دراین مکان  مشهود است.

عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه در خصوص زیبا سازی المان های شهری حساسیت و وسواس خاصی دربین اعضای شورای شهر وجود دارد ،افزود: از مهمترین این دغدغه ها استفاده از  المان های فاخر و برگرفته از فرهنگ غنی گیلانی است. که مقرر شده در هفته های اخیر سازمان سیما منظر تعدادی از این المان ها را توسط هنرمندان بنام گیلان طراحی و اجرایی نماید.

وی گفت : رنگ آمیزی جداول نیز با سرعت بالایی در حال انجام است و در بحث آسفالت نیز امسال با اتفاقات بسیار خوبی مواجه خواهیم بود. ظرفیت کارخانه آسفالت ما به  هزار و یازده تن رسیده است.

عباس نژاد ادامه داد: درحال حاضر در مناطق  مختلف شهر  با کمک ظرفیت بخش خصوصی و سازمان عمران جهت    بهبود   وضعیت آسفالت خیابان های رشت نیز در تلاش هستیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهری رشت  درخصوص عملکرد این کمیسیون  دراین مدت تشریح کرد : یکی از مهمترین مباحث امروز شهری ،بحث ناوگان عمومی و اتوبوس ها است که درحال حاضر ۵۰ دستگاه اتوبوس در این ناوگان فعالیت میکنند که تصمیم داریم در ۶ ماه اول سال این تعداد را به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس افزایش دهیم.

وی گفت : با رانندگان تاکسی نیز مذاکراتی درخصوص دریافت  وام کم بهره جهت نوسازی و بهسازی تاکسی های داخل شهر نیز انجام شده است.

عباس نژاد با بیان اینکه در راستای   کاهش بار ترافیکی در سطح شهر  احداث ۵ پل را در میدان فرزانه ،میدان امام حسین ،  میدان نیروی دریایی ،چپ گرد باهنر و چپ گرد حمیدیان  در دستور کار داریم ،افزود: در کنار همه اینها پیگیر پروژه( ژ۵ )هستیم تا بتوانیم حداقل پنجاه درصد رینگ را باز کرده  تا از بار ترافیکی این شهر را تا حد مطلبوبی  بکاهیم.

 

انتهای پیام/منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها