تاریخ انتشار : یکشنبه 9 ژانویه 2022 - 17:44
کد خبر : 188074

سردار سلیمانی: تاثیر انقلاب اسلامی در عرصه علمی کشور یک معجزه بود

سردار سلیمانی: تاثیر انقلاب اسلامی در عرصه علمی کشور یک معجزه بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر ما شرایط علمی کشور را با شرایط قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم به نتایج شگفت انگیزی می رسیم و می توان گفت که تاثیر انقلاب اسلامی بر عرصه‌ علمی کشور مثل یک معجزه بوده و هست. به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین

سردار سلیمانی: تاثیر انقلاب اسلامی در عرصه علمی کشور یک معجزه بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر ما شرایط علمی کشور را با شرایط قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم به نتایج شگفت انگیزی می رسیم و می توان گفت که تاثیر انقلاب اسلامی بر عرصه‌ علمی کشور مثل یک معجزه بوده و هست.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا سلیمانی بعدازظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره جهادگران علم و فناوری، اظهار داشت: بی‌تردید انقلاب اسلامی برای ملت ایران و جهانیان یک فصل جدید محسوب می‌شود و ملت ما به رهبری امام راحل و پس از آن به رهبری داهیانه مقام معظم رهبری توانست خالق صحنه‌های شگفت‌انگیزی باشد در عرصه ملی هم ملت ایران توانست خالق شگفتی‌های بسیاری باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ضعف علمی ایران قبل از انقلاب اسلامی گفت: اگر ما شرایط علمی کشور را با شرایط قبل از انقلاب اسلامی مقایسه کنیم به نتایج شگفت انگیزی می رسیم و می توان گفت، تاثیر انقلاب اسلامی بر عرصه‌ی علمی کشور مثل یک معجزه بوده و هست.

سلیمانی با اشاره به اینکه جهان غرب از علم در مقابل بشریت استفاده می کند، بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران علم در خدمت سعادت و رفاه انسان استفاده می شود و به همین دلیل است که دشمن با پیشرفت علمی ملت ایران مخالف است.
سردار سلیمانی با یاد آوری موفقیت‌های انقلاب اسلامی افزود: اگر انقلاب اسلامی این موفقیت‌های علمی را مانند گذشته و با جهش در پیشرفت ادامه دهد، بر جهان غرب سایه خواهد انداخت.

وی همچنین با اشاره به استفاده‌ی استکباری جهان غرب از علم اظهار داشت: همه‌ی جهان سوم از سو استفاده جهان غرب متأثر شدند.

سردار سلیمانی بی‌کفایتی رژیم پهلوی در عرصه‌ی علم و دانش را خاطرنشان کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی نتوانستند بفهمند که غرب با تمسک به این پیشرفت‌های علمی خود در پی چه چیزی است.

وی در ادامه با اشاره به خط مشی و سیاست‌های سازمان بسیج گفت: تشکیلات مردمی انقلاب باید به دنبال ایجاد یک حرکت عمومی علمی باشد که این یک امر شدنی است.

وی در ادامه موفقیت ایران در راه ساخت واکسن کرونا را نتیجه این حرکت علمی ملت ایران دانست.

سلیمانی عملکرد ایران در کنترل آمار کرونا را نتیجه پیشرفت علمی و باور «ما می‌توانیم» دانست و افزود: ما باید این باور را از دبستان به کودکانمان بیاموزیم و از استعدادهای جوانان ایرانی استفاده کنیم و با این استفاده از ظرفیت‌های علمی مردم، ما مردم سالاری اسلامی را به الگویی برای ملل مختلف تبدیل خواهیم کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص کلید واژه‌ی قوی شدن افزود: مسیر قوی شدن از مسیر علمی است که باید تلاش کنیم تا با تکیه بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و باور «ما می‌توانیم» حرکت عمومی علمی را عملی کنیم. دانشمندان ما فرماندهان میدان هستند.

سردار سلیمانی به برنامه‌های علمی پژوهشی بسیج نظیر پارک علم و فناوری در مرکز بسیج اشاره کرد و بیان کرد: این اقدامات جهت حمایت پایه‌ای و اساسی از جوانان نخبه ایرانی انجام شده است. در کشور هر استعدادی که وجود دارد باید به عنوان حلقه‌ای از زنجیره حرکت عمومی علمی به این زنجیره متصل شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها