تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 16:58
کد خبر : 145537

سروهایی به قدمت یک تمدن

سروهایی به قدمت یک تمدن

ایسنا/ایلام در شهرستان چوار در استان ایلام سروهایی ۲ تا ۳ هزار ساله وجود دارد که به قدمت تمدن دیرپای عیلام ایستاده‌اند . این سروهای باستانی از خانواده سروهای کوهی یا زربین هستند که فرم پیچ و تاب ساقه، ریشه و برگ های زیبا و مینیاتوری آن تجربه ماندگاری از زیبایی طبیعی را برای بازدیدکنندگان رقم

سروهایی به قدمت یک تمدن

ایسنا/ایلام در شهرستان چوار در استان ایلام سروهایی ۲ تا ۳ هزار ساله وجود دارد که به قدمت تمدن دیرپای عیلام ایستاده‌اند .

این سروهای باستانی از خانواده سروهای کوهی یا زربین هستند که فرم پیچ و تاب ساقه، ریشه و برگ های زیبا و مینیاتوری آن تجربه ماندگاری از زیبایی طبیعی را برای بازدیدکنندگان رقم می زند. این مجموعه ۲۰ تا ۳۰ اصله ای درخت باستانی و نمادین سرو، در جوار روستای «بان سرو»که در گویش محلی (بان سول) خوانده می شود در سال های اخیر به مقصد گردشگری طبیعی تبدیل شده است.

دکتر «رضا احمدی» ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: منابع طبیعی استان ایلام با اقدامات آبخیزداری و جنگل کاری از انقراض درختان سرو کهنسال شهرستان چوار جلوگیری کرده است.

وی  با اشاره به اقدامات منابع طبیعی استان برای حفظ گونه‌های نادر گیاهی در استان، اظهار کرد: ایجاد ۷۰۰۰ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در دستور کار منابع طبیعی استان ایلام قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به تولید نهال استاندارد از لحاظ کمی و کیفی در نهالستان‌های استان، افزود: امسال بیش از ۱۲ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید شده است.

احمدی تصریح کرد: این نهال‌های تولید شده دارای ویژگی‌های مختلف بومی، مناسب با شرایط آب و هوایی استان، مقاوم در برابر تنش‌های آبی و…است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: در حال حاضر ۶۴۲ هزار جنگل طبیعی در استان ایلام وجود دارد و در سال‌های گذشته بیش از ۷۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان ایجاد شده است.

احمدی گفت: با اقدامات و تلاش‌های بسیار زیاد نیروی‌های منابع طبیعی در ۲۷ منطقه استان ایلام برای حفاظت جنگل‌های استان، خوشبختانه قاچاق چوب در استان وجود ندارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها