تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 21:10
کد خبر : 147339

سفرهای نوروزی تنها در صورت استفاده از تاسیسات گردشگری قابل انجام خواهد بود

سفرهای نوروزی تنها در صورت استفاده از تاسیسات گردشگری قابل انجام خواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌ سفر گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، سفرهای نوروزی مشروط به استفاده از تورهای گردشگری و رزرو مراکز اقامتی گردشگری با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی خواهد بود. ولی تیموری در جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: سالی را توام با اضطراب و استرس پشت سرگذاشته‌ایم و مردم

سفرهای نوروزی تنها در صورت استفاده از تاسیسات گردشگری قابل انجام خواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌ سفر گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، سفرهای نوروزی مشروط به استفاده از تورهای گردشگری و رزرو مراکز اقامتی گردشگری با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی خواهد بود.

ولی تیموری در جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: سالی را توام با اضطراب و استرس پشت سرگذاشته‌ایم و مردم و مسئولان درگیر ویروس منحوس کرونا بوده‌اند. شرایط خاصی برای کشور به‌ وجود آمده که لازم‌ است فضای شور، نشاط و امید به جامعه بازگردد.

وی ادامه داد: از طرفی باید به گونه‌ای عمل کنیم که دستاوردهایی که تاکنون در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا داشته‌ایم را از دست ندهیم.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در خصوص سفرهای مسئولانه و ایمن عنوان کرد: پیش شرط این سفرها این است که شرایط فعلی تغییر نکند و همین شرایط ماندگار باشد و البته ماندگاری این شرایط نیز منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر رعایت آن‌هاست.

تیموری با اشاره به بازدیدهای انجام شده از تاسیسات و خدمات گردشگری اضافه کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و خدمات‌دهندگان در تاسیسات گردشگری به خوبی رعایت می‌شود.

وی درباره مصوبه جلسه ۵۵ ستاد ملی کرونا مبنی بر انجام سفرهای نوروزی از طریق تور یا با رزرو مراکز اقامتی گردشگری خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مساله این است که سفرهایی مجاز تنها باید از مسیر تاسیسات و مراکز خدمات گردشگری صورت گیرد چرا که در تاسیسات گردشگری پروتکل‌های بهداشتی به شدت رعایت می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تصریح کرد: برای ورود مسافر به شهرهای مسافرپذیر دارای وضعیت زرد، طی روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

تیموری افزود: به ‌نظر می‌رسد با کمک دست‌اندرکاران و مردم در نوروز ۱۴۰۰ به گونه‌ای عمل کنیم که هم سفرهای نوروزی انجام و هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی با اشاره به تاثیر رکود گردشگری بر اقتصاد خراسان رضوی و به ‌ویژه شهر مشهد عنوان کرد: اشتغال افراد زیادی حتی به غیر از افراد شاغل در تاسیسات گرشگری وابسته به حضور زائران و گردشگران بود که اکنون با چالش مواجه شده است. بنابراین همه ما مصمم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، اما با این رویکرد که گشایشی در این بازه زمانی در اقتصاد گردشگری به وجود آید.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به عدم محدودیت شهرهای دارای وضعیت زرد و مسافرپذیر اشاره و تاکید کرد: اگر مشهد را به عنوان شهر زرد مسافرپذیر محدود به این تبصره‌ها کنیم، در عمل ۵۰ درصد تاسیسات اقامتی کشور از فرآیند «تامین خدمات ایمن سفر» خارج خواهد شد. البته این مشکل برای شهرهای دیگر مانند اصفهان و دیگر شهرهای مسافرپذیر نیز صدق می‌کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها