تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 2:02
کد خبر : 115860

سیل در کلات/ برای مقابله با سیلاب امکانات نداریم

سیل در کلات/ برای مقابله با سیلاب امکانات نداریم

ایسنا/خراسان رضوی شهردار کلات از وقوع سیلاب در این شهر بر اثر بارش‎های صبح امروز خبر داد و گفت: برای مقابله با سیلاب امکانات لجستیکی مورد نیاز را نداریم. مسعود میراب در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: اگرچه تا کنون خسارت‎های نگران کننده‎ای نداشتیم اما به دلیل سیلابی که از بالادست در معابر جاری شده، معابر

سیل در کلات/ برای مقابله با سیلاب امکانات نداریم

ایسنا/خراسان رضوی شهردار کلات از وقوع سیلاب در این شهر بر اثر بارش‎های صبح امروز خبر داد و گفت: برای مقابله با سیلاب امکانات لجستیکی مورد نیاز را نداریم.

مسعود میراب در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: اگرچه تا کنون خسارت‎های نگران کننده‎ای نداشتیم اما به دلیل سیلابی که از بالادست در معابر جاری شده، معابر پر از گل و لای شده‎اند.

وی ادامه داد: وقوع سیلاب در کلات طبیعی شده است و اگر سیل نیاید باید تعجب کرد، متاسفانه در مقابله با سیلاب امکاناتی نداریم و این مسئله به معضلی جدی تبدیل شده است.

شهردار کلات اظهار کرد: هنگام وقوع سیلاب مشکلات همیشه برای شهرداری کلات است، با این وجود تدابیر لازم اتخاذ شده و از قبل لایروبی لازم صورت گرفته و در بالادست اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه آبریزها از بالادست شهر کلات به معابر متصل می‌‏شود، اما برای رفع این مشکل مطالعات در دست اقدام است و امسال از سوی منابع طبیعی برای چند آبریز اعتبار گذاشته شده تا در سال‌های آینده مشکلات تا حدودی رفع گردد.

میراب افزود: چندین سال خشکسالی داشتیم اما وقوع سیلاب از سال قبل خسارت‎هایی برجای گذاشته است، در این گونه مواقع بیشتر میدان شهید روحی تا بیمارستان، مسجد جامع، دربند و خیابان شهید سلیمانی درگیر سیلاب می‏‌شوند.

شهردار کلات بیان کرد: اگرچه بخشی از مشکلات در مواجهه با سیلاب رفع شده اما هنوز با کمبودهایی مواجه هستیم، به دلیل نبود اعتبارات مطالعات در بالادست در موعد مقرر انجام نشده است.

وی گفت: در مواقع بحرانی به خصوص سیلاب همچنان از کمبود ماشین‌آلات لجستیکی رنج می‎بریم، شاید مطالعات زمان‌بر باشد، اما مسئولان استان می‎توانستند با تخصیص اعتبار این کمبودها را رفع کنند ولی اقدامات لازم صورت نگرفته است.

میراب با اشاره به اینکه ماشین‌آلات لجستیکی موجود فرسوده و عمر بالای 40 سال دارند، گفت: اگرچه مسئولان در سیلاب سال گذشته قول تخصیص اعتبارات لازم برای جبران خسارت‎ها را دادند اما به دلیل کاهش منابع اعتبارات در کشور تنها بخشی از آن تخصیص یافت.

شهردار کلات مطرح کرد: اگر طرح‎های آبخیزداری در بالادست شهر کلات اجرا شوند بسیاری از مشکلات این شهر در زمان وقوع سیلاب رفع خواهد شد.

وی از مسئولان استانی خواست؛ با رفع نیازهای شهر کلات اعتبارات لازم را برای انجام طرح‌های آبخیزداری در بالادست تخصیص دهند تا در سال‌های آینده این مشکلات رفع شوند.

میراب تاکید کرد: اگر وضعیت به همین شکل بخواهد ادامه داشته باشد امسال نیز سیل‎های سال گذشته را خواهیم داشت، در حال حاضر مشکلی رفع نشده و مشکلات همچنان وجود دارد.

شهر کلات با حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در ۱۴۵ کیلومتری شهر مشهد واقع شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها