تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اکتبر 2021 - 22:32
کد خبر : 25562

شرکت نکردن در انتخابات کنار گذاشتن قانون اساسی است

شرکت نکردن در انتخابات کنار گذاشتن قانون اساسی است

ایسنا/زنجان مرجع تقلید شیعیان گفت: شرکت نکردن در انتخابات کنار گذاشتن قانون اساسی است. آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما به جمهوری اسلامی و قانون اساسی رأی دادیم و شرکت نکردن در انتخابات کنار گذاشتن قانون اساسی است. درست است که در جامعه برخی از وعده‌ها عملی نشده، اما این به دلیل

شرکت نکردن در انتخابات کنار گذاشتن قانون اساسی است

ایسنا/زنجان مرجع تقلید شیعیان گفت: شرکت نکردن در انتخابات کنار گذاشتن قانون اساسی است.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما به جمهوری اسلامی و قانون اساسی رأی دادیم و شرکت نکردن در انتخابات کنار گذاشتن قانون اساسی است. درست است که در جامعه برخی از وعده‌ها عملی نشده، اما این به دلیل اشتباه بودن انتخاب‌ها است.

وی تاکید کرد: اگر انتخاب‌ها صحیح باشد و به قانون اساسی عمل شود، آسایش مصالح و سعادت ما را تامین می‌کند و مردم باید به انتخاب فرد اصلح متناسب با معیارهای حکومت اسلامی توجه کنند.

مرجع تقلید شیعیان، توحید و عدل را دو اصل مهم در شکل‌گیری حکومت اسلامی دانست و گفت: در سایه توحید اجتماع را به عدالت واداشتن، عدالت اجتماعی نامیده می‌شود و کلیت نظام اسلامی این است که هر کسی به اندازه حقش از امکانات بهره‌مند باشد.

آیت‌الله حسینی‌زنجانی، با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن هدف از بعثت انبیا اقامه عدل و داد است، تصریح کرد: اگر حکوکت اسلامی فاقد عدالت اجتماعی باشد، حکومت واقعی نیست.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها