تاریخ انتشار : شنبه 23 اکتبر 2021 - 21:48
کد خبر : 13330

شورای امنیت حملات به نیروهای صلحبان را محکوم کرد

شورای امنیت حملات به نیروهای صلحبان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل حملات علیه صلحبانهای این سازمان و قتل آنها را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرده و خواستار پیگرد قانونی سریع مسئولان این اقدامات شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل بر اهمیت بسیاری بالای ایمنی و امنیت برای بیش از ۹۰۰۰۰ سرباز صلحبان این سازمان

شورای امنیت حملات به نیروهای صلحبان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل حملات علیه صلحبانهای این سازمان و قتل آنها را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرده و خواستار پیگرد قانونی سریع مسئولان این اقدامات شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای امنیت سازمان ملل بر اهمیت بسیاری بالای ایمنی و امنیت برای بیش از ۹۰۰۰۰ سرباز صلحبان این سازمان که در ۱۲ ماموریت از کنگو و سودان جنوبی تا مالی و خاورمیانه و هند-پاکستان خدمت می‌کنند، تاکید کرد.

این شورا اعلام داشت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و کشورهای تامین کننده سرباز و پلیس برای عملیاتهای صلحبانی باید با همکاری یکدیگر تضمین کنند که صلحبانها منابع کافی داشته و به جهت کاستن از تهدیدات از جمله در ارتباط با مینهای زمینی، بمبهای باقی مانده عمل نکرده جنگها و بمبهای دست ساز از آموزش و تجهیزات برخوردارند.

بیانیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل که از سوی چین تهیه شد، توسط همه ۱۵ عضو این شورا در یک نشست علنی مورد تصویب قرار گرفت. ژان پی یر لاکروا، رئیس واحد صلحبانی سازمان ملل گفت، ماموریتهای صلحبانی  “در محیطهای پیچیده که در آنها با تعداد فزاینده حملات عوامل متخاصم علیه پرسنلشان مواجهند عملیات انجام می‌دهند”.

لاکروا بیان داشت، از اول ژانویه ۱۵ سرباز صلحبان از بابت “اقدامات شرورانه” جانشان را از دست داده‌اند.

وی گفت: در کنار وجود محیطهای متخاصم و حملات مستقیم، مسائل مرتبط با ایمنی صلحبانها نظیر تصادفات خودرویی و بیماری‌ها نیز باعث ایجاد تلفات می‌شوند و می‌توانند تاثیر چشمگیر بر قابلیت صلحبانها برای عمل به وظایف تفویض شده به آنها داشته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال در سال ۲۰۲۰، ۱۳ نیروی صلحبان به دلیل اقدامات خشونت آمیز جانشان را از دست دادند که در مقایسه ۱۵ تن به دلیل تصادفات و ۸۱ تن به دلیل بیماری جان باختند. این وضعیت البته از بابت همه گیری کووید-۱۹ پیچیده‌تر شده است.

لاکروا عنوان کرد، تکنولوژی باعث تقویت آمادگی و قابلیتهای صلحبانها از جمله در زمینه پهپادها و سیستمهای هشدار اولیه شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها