تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 آگوست 2021 - 14:34
کد خبر : 202

صدور هشدار نارنجی توسط هواشناسی قزوین

صدور هشدار نارنجی توسط هواشناسی قزوین

  کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان با اعلام صدور هشدار نارنجی در قزوین اعلام کرد: در مدت استقرار این سامانه بارشی احتمال برخورد صاعقه، شکسته شدن شاخه درختان، آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد. توصیه می‌کنیم مردم ضمن اجتناب از حضور و انجام کار در فضای باز، سازه‌های سبک موقت را محکم و در

صدور هشدار نارنجی توسط هواشناسی قزوین

  کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان با اعلام صدور هشدار نارنجی در قزوین اعلام کرد: در مدت استقرار این سامانه بارشی احتمال برخورد صاعقه، شکسته شدن شاخه درختان، آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد. توصیه می‌کنیم مردم ضمن اجتناب از حضور و انجام کار در فضای باز، سازه‌های سبک موقت را محکم و در رانندگی احتیاط کنند، همچنین از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود.

مریم بهروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته همچنان گذر امواج کم‌دامنه را در سطح منطقه خواهیم داشت که در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابرهای همرفتی در پاره‌ای از مناطق، بارش رگباری، گاهی رعدوبرق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید را به همراه دارد، البته در مناطق مستعد نیز ریزش تگرگ را پیش‌بینی می‌کنیم.
وی ادامه داد: شایان‌ذکر است طی این مدت با توجه به وزش باد در پاره‌ای از مناطق احتمال گردوخاک محلی هم وجود دارد و انتظار داریم از فردا چهارشنبه ۱۳ مرداد تا پایان هفته ناپایداری‌ها بیشتر در ارتفاعات استان متمرکز باشد.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین خاطرنشان کرد: در مدت حضور این سامانه بارشی احتمال برخورد صاعقه، شکسته شدن شاخ درختان، آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد. توصیه می‌کنیم مردم ضمن اجتناب از حضور و انجام کار در فضای باز، سازه‌های سبک موقت را محکم و در رانندگی احتیاط کنند، همچنین از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود.
وی اشاره کرد: پیرو هشدار زرد روز گذشته اداره کل هواشناسی استان قزوین برای امروز سه‌شنبه ۱۲ مرداد هشدار نارنجی صادر می‌شود بنابراین احتیاط در رانندگی و اتخاذ تمهیدات لازم در بخش کشاورزی ضرورت دارد.
بهروزی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته آوج با ۱۲ و آبیک با ۳۵ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند، دمای شهر قزوین نیز بین ۱۷ و ۳۴ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها