تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اکتبر 2023 - 16:04
کد خبر : 208402

صفر تا صد لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان

صفر تا صد لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان

توجه به زیبایی تنها به چهره ارتباط ندارد و داشتن اندامی خوش فرم نیز تا حد زیادی به جذابیت های فرد اضافه می کند. برجستگی اندام زنان نیز بخش عظیمی از جذابیت های آن ها را شامل می شود. اما عوامل بسیاری مثل ژنتیک ، بارداری ، افزایش یا کاهش وزن شدید می تواند در

توجه به زیبایی تنها به چهره ارتباط ندارد و داشتن اندامی خوش فرم نیز تا حد زیادی به جذابیت های فرد اضافه می کند. برجستگی اندام زنان نیز بخش عظیمی از جذابیت های آن ها را شامل می شود. اما عوامل بسیاری مثل ژنتیک ، بارداری ، افزایش یا کاهش وزن شدید می تواند در زیبایی اندام زنانه به ویژه فرم پستان ها تاثیر بگذارد. برای مثال شیردهی می تواند منجر به افتاده شدن و از دست رفتن حجم سینه ها شود و این موضوع ناراحتی های بسیاری را برای مادران جوان ایجاد می کند ، خوشبختانه امروزه به کمک فرآیندهایی زیبایی مثل لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان می توان به رفع این مشکل پرداخت. اگر شما نیز به هر دلیل به دنبال رفع افتادگی و حجم دادن به سینه های خود هستید ، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

چه تفاوتی بین لیفت و پروتز سینه وجود دارد ؟

ممکن است بسیاری از بانوان تفاوت های این دو جراحی را ندانند و این احساس را داشته باشند که با لیفت یا پروتز سینه به تنهایی می توانند به اهداف خود دست پیدا کنند ؛ در حالی که واقعیت امر چنین نیست و هر یک از این جراحی ها با نتایج متفاوتی همراه هستند. عمل لیفت پستان همانطور که از نام این فرآیند مشخص است با هدف بالا کشیدن سینه ها و رفع افتادگی پستان ها انجام می شود ، این جراحی نقشی در افزایش یا کاهش حجم پستان ها نخواهد داشت ، هر چند زمانی که افتادگی پستان ها برطرف می شود ، سینه ها فرم شاداب تر و زیباتری پیدا می کنند ، ممکن است این تصور ایجاد شود که سایز سینه ها نیز دچار تغییر شده است ؛ در حالی که در طی این پروسه تغییری در بافت پستان ها ایجاد نخواهد شد و اگر به دنبال تغییر سایز هستید ، لازم است از جراح سینه خود بخواهید تا به صورت همزمان عمل ماموپلاستی یا جراحی پروتز سینه انجام دهد.

اما جراحی پروتز سینه چگونه است آیا این جراحی نمی تواند افتادگی سینه ها را برطرف نماید ؟ اگر پستان های بسیار کوچکی داشته باشید اغلب مشکل افتادگی پستان وجود ندارد و شما با جایگذاری ایمپلنت در پستان می توانید به فرم ایده آل خود دست پیدا کنید. اما در مواردی که فرد به دلیل کاهش وزن شدید ، بارداری و شیردهی علاوه بر از دست دادن حجم پستان ها دچار افتادگی سینه نیز شده باشد ، لازم است برای دست یابی به فرم ایده آل همزمان با عمل پروتز پستان ، لیفت سینه نیز انجام شود تا در نهایت نتیجه رضایت بخش و موفقیت آمیزی حاصل شود.

مزیت های لیفت و پروتز سینه به صورت همزمان

به صورت کلی انجام این دو پروسه زیبایی به صورت همزمان با مزیت های بسیاری همراه هستند که از جمله مهم ترین این موارد به صرفه جویی در هزینه و زمان و همچنین کوتاه تر شدن دوره نقاهت ، افزایش اعتماد به نفس ، متقارن سازی و جوانسازی سینه ها می توان اشاره نمود. علاوه بر این در طی این پروسه با ایجاد برش های کمتر و کوچک تر می توان لیفت و پروتز سینه را انجام داد و به این ترتیب به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرد. اما اگر تصمیم به انجام این دو جراحی به صورت همزمان دارید ، لازم است از برخی شرایط برخوردار باشید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است :

  • برخورداری از سلامت عمومی
  • ثبات در تغییرات وزنی
  • عدم استعمال دخانیات
  • گذشتن حداقل 8 هفته از شیردهی

دوران نقاهت بعد از لیفت و پروتز پستان

  1. توصیه می شود حتما استراحت کافی داشته باشید تا ریکاوری و بهبودی در مدت زمان کوتاهی سپری شود.
  2. از انجام فعالیت های سنگین و شدید خودداری کنید.
  3. احساس درد در هفته های اول بعد از جراحی طبیعی است که برای این منظور مسکن تجویز خواهد شد.
  4. اگر شاهد تورم و کبودی در ناحیه پستان ها بودید نگران این موضوع نشوید ، چرا که تورم پاسخ طبیعی بدن نسبت به تغییراتی است که در بدن ایجاد شده برای این منظور می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  5. بعد از گذشت 5 الی 7 روز لازم است برای کشیدن بخیه ها و ویزیت به جراح خود مراجعه نمایید.
  6. دقت داشته باشید که در روزهای نخستین بعد از جراحی ممکن است سینه ها فرم غیر طبیعی داشته باشند که این موضوع موقت بوده و به مرور بعد از گذشت 3 الی 6 ماه پستان ها شکل طبیعی پیدا می کنند.
  7. توصیه می شود در طی این مدت از سوتین های طبی استفاده نمایید.
  8. بهتر است پیاده روی سبک و آرامی داشته باشید.
  9. از لمس و دستکاری کردن نواحی جراحی خودداری کنید.

میزان ماندگاری نتایج عمل ماستوپکسی و پروتز سینه

دقت داشته باشید که عوامل متعددی می تواند در میزان ماندگاری نتایج حاصل از این پروسه تاثیر داشته باشد. اما رعایت نکات مراقبتی و داشتن سبک زندگی سالم و خودداری از تغییرات وزنی شدید می تواند تا حد زیادی در افزایش ماندگاری و دوام نتایج این پروسه تاثیر داشته باشد.

منبع : دکتر هادیزاده 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها