تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 اکتبر 2021 - 22:50
کد خبر : 8394

صنایع بسته بندی و سورتینگ در آذربایجان غربی بسیار کم رونق است

صنایع بسته بندی و سورتینگ در آذربایجان غربی بسیار کم رونق است

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نگهداری، حمل و نقل مناسب و سورتینگ از جمله مشکلات جدی در حوزه کشاورزی آذربایجان غربی است. وحید جلال زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه صنایع بسته بندی و سورتینگ در استان بسیار کم رونق است، افزود: آذربایجان غربی به عنوان قطب

صنایع بسته بندی و سورتینگ در آذربایجان غربی بسیار کم رونق است

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نگهداری، حمل و نقل مناسب و سورتینگ از جمله مشکلات جدی در حوزه کشاورزی آذربایجان غربی است.

وحید جلال زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه صنایع بسته بندی و سورتینگ در استان بسیار کم رونق است، افزود: آذربایجان غربی به عنوان قطب کشاورزی کشور نیازمند صنایع بسته بندی و سورتینگ است تا بتوانیم محصولات کشاورزی خود را در سراسر دنیا عرضه کنیم.

وی ادامه داد:  ۱۵ درصد از ارزش افزوده محصولات کشاورزی تا زمان تولید است در حالی که ۸۵ درصد از ارزش افزوده اقتصادی محصولات کشاورزی بعد از برداشت محصولات است و این امر اهمیت مسئله نگهداری، حمل و نقل و سوتینگ را بیش از پیش نشان میدهد که باید مورد توجه قرار گیرد.

جلال‌زاده با بیان اینکه مسئله کشاورزی به عنوان موتور محرکه اقتصاد ارومیه باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار کرد: چنانچه کشاورزی ارومیه رونق یابد اقتصاد این شهر نیز متحمل می‌شود.

این نماینده خانه ملت با اشاره به مشکلات صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان به خصوص سیب گفت: یکی از مشکلات صادرکنندگان محصولات سیب عدم پرداخت مشوق های صادراتی بود که از سال ۹۶ و ۹۷ به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان باقی مانده بود که در سال ۹۹ این مشوقها صادراتی معوقه پرداخت شد.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۹ از باغات استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن سیب برداشت شد که نسبت به سال ماقبل ۳۰۰ هزار تن افزایش برداشت داشتیم، تصریح کرد: این افزایش باردهی باغات سیب باعث شد مقوله صادرات سیب بیش از گذشته حائز اهمیت شود که در این راستا طی جلساتی که با نهادهای متولی برگزار شد مسیر صادرات سیب استان هموار و با حذف تعلیق کارت‌های بازرگانی به مدت کوتاهی، صادر کنندگان سیب را به کشورهای مقصد صادر کردند.

این عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مقاصد صادراتی سیب، کشور هندوستان بود که در بندر با توجه به مسئله قرنطینه مشکلاتی به وجود آمد که با رایزنی های انجام شده مشکلات حذف و سیب به هندوستان و سایر کشورهای مقصد صادر شد.

جلال‌زاده تصریح کرد: طی بازدیدی که از سردخانه های ارومیه انجام شد مشخص شد ۸۰ هزار تن از سیب سال گذشته همچنان در سردخانه های استان باقی مانده اگرچه تلاش شد تا مسیر صادرات این میزان سیب نیز هموار شود اما زمان مصرف سیب سپری شده است که این نشان می‌دهد باید نسبت به بازارهای هدف سیب سال جاری از همین امروز تلاش شود چرا که پس از گذشت چند ماه آینده سیب‌های رسیده راهی بازار می‌ شوند و اگر چاره کار از همین امروز توسط نهادها و وزارتخانه های متولی اندیشیده نشود مشکل سیب و صادرات آن همچنان ادامه می یابد.

وی تاکید کرد: مسئولان استانی و وزارتخانه های متولی به مقوله هموار کردن مسیر صادراتی سیب استان ورود جدی داشته باشند و از متضرر شدن کشاورزان جلوگیری کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها