تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 اکتبر 2021 - 22:07
کد خبر : 69960

طرح زندان زدایی باعث افزایش سرقت در اردستان شده است

طرح زندان زدایی باعث افزایش سرقت در اردستان شده است

 فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: اجری طرح زندان زدایی در شهرستان باعث افزایش سرقت در اردستان شده است و بیشتر متهمان سرقت های کلی به دلیل اینکه به زندان اعزام نمی شوند، باعث تکرار جرم در سطح منطقه می شوند. سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده، شامگاه (چهارشنبه-۱۴ مهرماه) در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد:

طرح زندان زدایی باعث افزایش سرقت در اردستان شده است

 فرمانده انتظامی شهرستان اردستان گفت: اجری طرح زندان زدایی در شهرستان باعث افزایش سرقت در اردستان شده است و بیشتر متهمان سرقت های کلی به دلیل اینکه به زندان اعزام نمی شوند، باعث تکرار جرم در سطح منطقه می شوند.

سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده، شامگاه (چهارشنبه-۱۴ مهرماه) در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: نیروی انتظامی شهرستان اردستان تاکنون ۱۶ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
وی با اشاره به روز شمار هفته ناجا و برنامه هایی که در این هفته برگزار می شود، افزود: با تلاش همکاران ما در سطح شهرستان کشفیات مواد مخدر در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه ۷۴ درصد افزایش داشته است. همچنین دستگیری قاچاقیان مواد مخدر ۲۳۳ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی اردستان تصریح کرد: کشف سوخت قاچاق در شش ماه نخست امسال افزایش ۷۷ درصدی و جرایم فضای مجازی نیز رشد ۱۴ درصدی داشته است. همچنین تصادف‌های جرحی برون شهری ۹ درصد و تصادف‌های فوتی برون شهری ۱۳ درصد کاهش داشته است.
هاشمی زاده کل تماس های ۱۱۰ را چهار هزار و ۸۷ مورد اعلام کرد و گفت: یک‌هزار و ۶۳۷ مورد از این تماس‌ها عملیاتی بوده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد از سرقت هایی که در شهرستان اردستان اتفاق می افتد سرقت های خرد و ناچیز است، گفت: پرونده بیشتر متهمان اینگونه موارد در دادگاه مختومه می شود و برای آن حکم زندان و یا مجازات بازدارنده صورت نمی گیرد.
فرمانده انتظامی شهرستان اردستان افزود: اجری طرح زندان زدایی در شهرستان باعث افزایش سرقت در اردستان شده است و بیشتر متهمان سرقت های کلی به دلیل اینکه به زندان اعزام نمی شوند، باعث تکرار جرم در سطح منطقه می شوند.
هاشمی زاده با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص تعطیلی مرکز تعویض پلاک اردستان، گفت: به دلایلی مرکز تعویض پلاک که در اختیار بخش خصوصی قرار داشت تعطیل شده است، اما در تلاش هستیم با مساعدت مسئولان استان، امتیاز جدیدی برای بخش خصوصی بگیریم.
وی با بیان اینکه مصرف مشروبات الکی در سطح استان اصفهان افزایش چشمگیری داشته است، گفت: از دستگاه های فرهنگی و امامان جماعت درخواست داریم نسبت به فرهنگ سازی این موضوع کمک حال پلیس باشند. افرادی که به هر شیوه ای در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و یا گسترش مشروبات الکلی می کنند نسبت به دستگیری آنها اقدام می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان اردستان تاکید کرد: بسیاری از مشکلاتی که در بخش های مختلف شهرستان وجود دارد و باعث ایجاد معظلات شده است و منشا فرهنگی دارد و تا زمانی که این خلاء برطرف نشود مشکلات همچنان پابرجاست.
هاشمی زاده با اشاره به مشکلاتی که نوجوانان و جوانان موتور سوار در شهرستان ایجاد می کنند، خاطرنشان کرد: اکنون نگهداشتن موتورسیکلت‌ها برای نیروی انتظامی به چالش تبدیل شده و برای بخش خصوصی نگهداری آن به صرفه نیست، زیرا موتورهای توقیف ‌شده دارای خلافی بالا هستند و برای صاحب آن به صرفه نیست که رفع توقیف شوند یا اینکه صاحب آن اصلاً برای ترخیص آن مراجعه‌ نمی‌کند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها