تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 21:36
کد خبر : 915

عبور آمار بستری کرونا در فارس از ۴۶۸۰ بیمار

عبور آمار بستری کرونا در فارس از ۴۶۸۰ بیمار

ایسنا/فارس برابر اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون ۴۶۸۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستانهای فارس بستری هستند و از این تعداد وضعیت جسمی ۴۰۳ نفر که در آی سی یو تحت مراقبت هستند وخیم گزارش شده است. عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۰ مرداد به خبرنگاران با بیان اینکه طی یک روز

عبور آمار بستری کرونا در فارس از ۴۶۸۰ بیمار

ایسنا/فارس برابر اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون ۴۶۸۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستانهای فارس بستری هستند و از این تعداد وضعیت جسمی ۴۰۳ نفر که در آی سی یو تحت مراقبت هستند وخیم گزارش شده است.

عبدالرسول همتی چهارشنبه ۲۰ مرداد به خبرنگاران با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۶۱۷ بیمار جدید در بیمارستانهای فارس بستری شدند، گفت: در روز سه شنبه بیشترین تعداد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته را با عدد ۳۰۶۲ مورد هم ثبت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۴۳ مورد فوت براثر ابتلا به کرونا، جمع کل قربانیان این بیماری به ۵۵۰۱ نفر رسید تا روزهای سخت و دشوار این همه گیری همچنان ادامه داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۳۲ هزار و ۶۸۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به تشخصی ۳۳۹ هزار و ۶۶۳بیمار مثبت قطعی شده است.

او همچنین گفت: از ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۳۳ هزار و ۷۴۹ مورد تست سریع انجام و منجر به شناسایی ۲۵ هزار و ۳۶۷ بیمار مثبت شده است.

همتی با بیان اینکه تاکنون ۳۶۵ هزار و ۳۰بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۳۱۹ هزار و ۵۵۴ نفر بهبود یافته اند.

او در ادامه از تزریق یک میلیون و ۵۷ هزار دوز واکسن کووید۱۹ در استان فارس خبر داد و گفت: با تلاش تیم واکسیناسیون دانشگاه تا روزهای پایانی هفته جاری، دوز دوم واکسن به گروه های هدف تزریق می شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین از آغاز هفته آینده نیز با پیگیری برای دریافت محموله جدید واکسن، تزریق دوز اول واکسن کووید۱۹ برای گروه های هدف جدید در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول در استان فارس خاطرنشان کرد که متاسفانه سن ابتلا در افراد کاهش یافته و انتشار بیماری در جوانان و نوجوانان افزایش یافته است.

همتی، از مردم خواست تا مراسم های سوگواری را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار کرده و استفاده مداوم از ماسک و فاصله فیزیکی از دیگران را رعایت کنند؛ پذیرایی ها به صورت بسته بندی توزیع شده و سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای نیز از حضور در تجمعات و عزاداری در فضای بسته خودداری کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها