تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اکتبر 2021 - 21:25
کد خبر : 55551

عدم آگاهی قبل ازدواج مشکل عمده جوانان است

عدم آگاهی قبل ازدواج مشکل عمده جوانان است

 دبیر موسسه رویش جوانه‌های زندگی هگمتانه گفت: عدم آگاهی قبل از ازدواج مشکل عمده جوانان است و پس از آن روابط متقابل زوجین با یکدیگر مشکل بعدی آنها است.  فاطمه دوست‌محمدی یکشنبه ۲۵ مهرماه در حاشیه دوره ملی حضوری و مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان

عدم آگاهی قبل ازدواج مشکل عمده جوانان است

 دبیر موسسه رویش جوانه‌های زندگی هگمتانه گفت: عدم آگاهی قبل از ازدواج مشکل عمده جوانان است و پس از آن روابط متقابل زوجین با یکدیگر مشکل بعدی آنها است.

 فاطمه دوست‌محمدی یکشنبه ۲۵ مهرماه در حاشیه دوره ملی حضوری و مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: یکی از مشکلات ازدواج در شهر همدان ازدواج در سنین خیلی پایین است.
وی ادامه داد: مشکل عمده افرادی که عموما در سنین ۱۳ تا ۱۵ سال ازدواج می‌کنند عدم آگاهی این سنین از ازدواج و برقراری ارتباط با همسر است.
دوست‌محمدی با اشاره به اینکه جوانان یکی از اقشار جامعه هستند که از مشاوره بیشترین استفاده را می‌کنند، تصریح کرد: این قشر همچنین از مشاوره‌های قبل از ازدواج بسیار بهره می‌برند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه استفاده از مشاوره‌های قبل از ازدواج به دستورالعملی در خانواده‌ها تبدیل شده و امروزه تأیید مشاور خیلی بیشتر در میان خانواده‌ها رواج پیدا کرده است.
دوست‌محمدی با تأیید بر اینکه استفاده از مشاوران متبحر، خبره و با تجربه نتایج بسیار خوب و تأثیرگذاری برای پیش از ازدواج دارد، افزود: در سالیان اخیر مشاوره بعد از ازدواج نیز در بین خانواده‌ها جایگاه خوبی پیدا کرده و در آگاه‌سازی آنها بسیار موثر بوده است.
وی در ادامه مطرح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در دو ماه پیش ۲۰ کارگاه در زمینه ازدواج و خانواده برگزار کرده و در زمینه آگاهی دادن و فرهنگ‌سازی نیز اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.
دبیر موسسه رویش جوانه‌های زندگی هگمتانه ادامه داد: به عنوان مثال یکی از این اقدامات این بود که در سطح شهر و مخصوصا مناطق محروم کارگاه‌های جمعی یا آنلاین بسیاری برگزار شد که تأثیر زیادی در آگاه‌سازی جوانان داشت.
دوست‌محمدی در پایان شرح داد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی اگر به صورت مداوم باشد می‌تواند بسیار  موثر باشد، از طرف دیگر در اینگونه‌ فضاها تعاملات خوبی بین شرکت‌کنندگان شکل می‌گیرد، تجربیات را با یکدیگر در میان می‌گذارند و راهکارهای خوبی ارائه می‌دهند.
پنجمین دوره ملی مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه در همدان در حال برگزاری است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها