تاریخ انتشار : شنبه 7 آگوست 2021 - 13:36
کد خبر : 70376

عزاداری محرم بهتر است مجازی باشد

عزاداری محرم بهتر است مجازی باشد

  نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: عزاداری امام حسین(ع) به شکل حضوری معنویت و شور بیشتری دارد، اما بهتر است که این عزاداری به شکل مجازی و تلویزیونی برگزار شود تا سلامت مردم حفظ شود. اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نحوه عزاداری در ماه محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار

عزاداری محرم بهتر است مجازی باشد

  نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: عزاداری امام حسین(ع) به شکل حضوری معنویت و شور بیشتری دارد، اما بهتر است که این عزاداری به شکل مجازی و تلویزیونی برگزار شود تا سلامت مردم حفظ شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نحوه عزاداری در ماه محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کرده‌اند که در تمام موارد همه آحاد جامعه باید تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا باشند مردم و هیئات مذهبی نیز باید از مصوبات این ستاد درباره ماه محرم پیروی کنند تا جان مؤمنان حفظ شود. بنابراین درباره عزاداری ماه محرم تشخیص ستاد ملی کرونا ملاک است و هیچ کسی نباید خودسرانه عمل کند.
وی افزود: مردم ایران اعتقاد و ارادت خاصی به ساحت ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام حسین(ع) دارند، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی شهروندان لازم و ضروری است به همین دلیل اگر تصمیم ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم عزا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بود مردم باید تمام و کمال دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. علما نیز بر حفظ جان مؤمنان تأکید زیادی دارند و به صراحت اعلام کرده‌اند که سلامت مردم بر هر چیزی ارجح است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: هم‌اکنون در پیک پنجم کرونا هستیم و با توجه به اینکه ویروس دلتا بسیار مسری‌تر از گونه‌های قبلی است بیش از پیش باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد. روند واکسیناسیون سرعت گرفته است و همه باید به دولت در این امر کمک کنند تا هر چه سریع‌تر از شر این ویروس منحوس خلاص شویم.
سلیمی تصریح کرد: فضای مجازی بستر مناسبی برای عزاداری محرم در جهت حفظ سلامت عزاداران است و مردم می‌توانند علاوه بر فضای مجازی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای عزاداری نیز بهره ببرند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها