تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 14:40
کد خبر : 291

عزاداری و اقامه نماز ظهر تاسوعای حسینی در حرم سوم اهل بیت(ع)

عزاداری و اقامه نماز ظهر تاسوعای حسینی در حرم سوم اهل بیت(ع)

عکس آرشیوی است.  همزمان با نهم محرم الحرام، مراسم سوگواری و عزاداری روز تاسوعا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم سوم اهل بیت(ع) برپا شد. صبح چهارشنبه ۲۷ مرداد، با حضور جمعی از مجاوران و زائران حرم سوم اهل بیت، حضرت شاهچراغ(ع)، مراسم سوگواری نهم محرم، روز تاسوعای حسینی و شهادت حضرت ابوالفضل العباس، سقا

عزاداری و اقامه نماز ظهر تاسوعای حسینی در حرم سوم اهل بیت(ع)
عکس آرشیوی است.

 همزمان با نهم محرم الحرام، مراسم سوگواری و عزاداری روز تاسوعا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم سوم اهل بیت(ع) برپا شد.

صبح چهارشنبه ۲۷ مرداد، با حضور جمعی از مجاوران و زائران حرم سوم اهل بیت، حضرت شاهچراغ(ع)، مراسم سوگواری نهم محرم، روز تاسوعای حسینی و شهادت حضرت ابوالفضل العباس، سقا و علمدار کربلا، برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، عاشقان خاندان عصمت و طهارت، در قالب دسته‌های سینه و زنجیرزنی، با حضور در محوطه صحن حرم‌های مطهر احمدی و محمدی، به نوحه سرایی، عزاداری و سوگواری پرداختند.

پس از برگزاری مراسم نوحه سرایی و سوگواری، عزاداران به تاسی از سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نماز ظهر تاسوعا به عنوان مهمترین رکن از ارکان دین اسلام، شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته، هیئت‌های عزاداری در شیراز با هدف اجرای دستورالعمل‌های مرتبط با شرایط شیوع کرونا، از تردد در سطح شهر و همچنین حضور در اطراف حرم‌های مطهر پرهیز کرده و مراسم‌های روضه‌خوانی، مرثیه سرایی و عزاداری را در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزار کردند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها