تاریخ انتشار : شنبه 30 جولای 2022 - 16:44
کد خبر : 197666

علت سوختگی پای نوزاد چیست؟

علت سوختگی پای نوزاد چیست؟

  از جمله مشکلات رایجی که هم موجب اذیت و ناراحتی نوزادان است و هم آرامش مادران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سوختگی پای نوزاد است.  اسنفاده از انواع کرم سوختگی پای نوزاد، همیشه کارآمدترین و آسان‌ترین راه برای حل این مشکل است. از همین روی، به هنگام خرید سیسمونی، خرید پماد سوختگی  در اولویت والدین

 

از جمله مشکلات رایجی که هم موجب اذیت و ناراحتی نوزادان است و هم آرامش مادران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، سوختگی پای نوزاد است.  اسنفاده از انواع کرم سوختگی پای نوزاد، همیشه کارآمدترین و آسان‌ترین راه برای حل این مشکل است. از همین روی، به هنگام خرید سیسمونی، خرید پماد سوختگی  در اولویت والدین قرار دارد.

 

در این گفتار ، قصد داریم که 10 تا بهترین کرم های سوختگی پای نوزاد را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن، بیایید با هم مرور کنیم که اصلا علل سوختگی پای نوزاد چیست؟

 

علت سوختگی پای نوزاد چیست؟

رایج‌ترین علت سوختگی پای نوزاد، ادرار یا مدفوع اوست. زمانی که پوشک نوزاد بیش از حد مرطوب می‌شود یا برای مدت زیادی روی پای نوزاد باقی مانده و تعویض نمی‌شود، آمونیاک موجود در ادرار، می‌تواند منجر به سوختگی پای نوزاد شود.

 

از دیگر دلایل سوختگی پای نوزاد، می‌توان موارد زیر را نام برد:

1- حساسیت شیمیایی

نوزاد ممکن است به برخی از مواد مختلف، حساسیت داشته باشد؛ از جمله پوشک و به خصوص اگر از انواع معطر آن باشد. یا مثلا به شامپوها و یا مواد شوینده خاص. حتی در برخی موارد، حساسیت به پودر بچه یا لوسیون نیز می‌تواند منجر به سوختگی شود.

 

2- حساسیت به مواد غذایی

سوختگی پای نوزاد، در نوزادانی که به تازگی شروع به خوردن غذاهای جدید می‌کنند، بسیار شایع‌تر است. غذاهایی همچون توت‌فرنگی و یا آب‌میوه‌های مختلف، از آنجایی که ممکن است ترکیبات اسیدی داشته باشند، می‌توانند در ادرار سوختگی پای نوزاد، تاثیر بگذارند.

 

3- حساسیت به آنتی بیوتیک

مصرف آنتی‌بیوتیک‌های مختلف، چه توسط مادر یا چه توسط خود نوزاد نیز، می‌تواند از دیگر دلایل بروز سوختگی پای کودک باشد. مصرف آنتی‌بیوتیک می‌تواند موجب اسهال و سوختگی شود، یا اینکه مقاومت بدن نوزاد را در برابر عفونت‌های قارچی، کاهش دهد.

 

10 تا از بهترین پماد ها و کرم ها  برای درمان سوختگی پای نوزاد

سوختن پای نوزاد با ادرار هرچند موجب بی‌قراری او خواهد شد، اما به خودی خود مشکل نگران‌کننده‌ای نیست. با استفاده از انواع کرم سوختگی پای نوزاد، می‌توان این عارضه به راحتی درمان کرد. در ادامه، از 10 مورد از بهترین پماد سوختگی پای نوزاد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1- پماد سوختگی سودو کرم

بدون شک، سودو کرم، می‌تواند بهترین کرم سوختگی پای نوزاد به شما برود. سودوکرم، یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولیدکننده پماد سوختگی است و هم به عنوان ترمیم‌کننده، هم به عنوان ضد التهاب و هم به عنوان ضدعفونی کننده کاربرد دارد. کرم سودوکرم برای سوختگی پای نوزاد بی‌نظیر است و خاصیت نرم‌کنندگی نیز دارد.

 

به علاوه، از این پماد می‌توان برای درمان جوش صورت، اگزما، آفتاب‌سوختگی و زخم‌های سطحی نیز استفاده کرد. به عبارت دیگر، این کرم، کرمی است همه‌کاره هم برای نوزادان و هم برای بزرگسالان. گفتنی است که این پماد، محصول ایرلند بوده و وارداتی است.

 

کرم های سوختگی پای نوزاد,انواع کرم های سوختگی پای نوزاد,بهترین پماد سوختگی برای پای نوزاد

سودوکرم یکی از بهترین کرم ها برای سوختگی پای کودک

 

2- وازلین کودک برای سوختگی

از دیگر محصولاتی که مادران می‌توانند برای درمان سوختگی پای نوزاد استفاده کنند، انواع وازلین کودک است. وازلین برای ادرار سوختگی بسیار مفید است و می‌تواند درست به اندازه‌ی انواع کرم‌ها و پمادها، موثر واقع شود؛ به خصوص اگر در ترکیبات خود، دارای زینک اکساید و روغن کالاندولا نیز باشد. دوتا از بهترین برندهای وازلین کودک، «ساج» و «فیروز» هستند که می‌توانید از آن‌ها برای سوختگی پای نوزادان استفاده نمایید.

 

گفتنی است که پماد کالاندولا برای سوختگی پای نوزاد نیز مفید است و می‌توانید آن را به صورت تکی، از داروخانه‌ها و دراگ‌استورها تهیه فرمایید. اما توجه داشته باشید که مصرف آن، بهتر است کنترل شده و تحت نظر پزشک باشد.

 

3- پماد زینک اکساید فیروز

حال که حرف از برند ایرانی «فیروز» به میان آمده، بد نیست بدانید که این برند، پماد زینک اکساید را نیز برای بهبود سوختگی پای نوزاد، روانه بازار کرده است. این پماد، ازآنجایی که تولید یک شرکت ایرانی است، از انواع بهترین پماد برای ادرار سوختگی کودکان به شمار می‌رود و بسیار هم در دسترس است. این پماد حاوی ترکیبات لانونین است؛ رطوبت پوست را حفظ کرده و پوست را نرم می‌کند. به علاوه، ضدباکتری نیز هست و حساسیت را کاهش می‌دهد.

 

علاوه بر نوزادان، بزرگسالان هم می‌توانند برای کاهش سرخی و انواع التهابات پوستی، این پماد را به کار ببرند و به صورت روزانه از آن استفاده کنند.

 

4- پماد سوختگی ژوت

ژوت نیز از برندهای تولیدکننده بهترین پماد سوختگی برای نوزادان به شمار می‌رود و این پمادها را همگام و همسان با لطافت و ظرافت پوست کودک طراحی می‌کند. پماد سوختگی پای نوزاد ژوت، حاوی عصاره آلوئه‌ورا است که تاثیر شگرفی در ترمیم پوست دارد. به علاوه، دارای روغن کالاندولا، شی باتر و روغن بادام شیرین نیز هست و از همین روی، می‌تواند بهترین پماد برای سوختگی پای نوزاد دختر باشد؛ زیرا ترکیبات آن، اصطلاحا بسیار خفیف هستند و هیچ اثر سوئی به دنبال نخواهند داشت.

 

5- پماد ضد حساسیت چیکو

چیکو از جمله معروف‌ترین برندهای تولیدکننده محصولات بهداشتی و مراقبتی برای کودکان است. بدون شک محصولات تولید شده توسط این شرکت، همه از بهترین محصولات موجود در بازار هستند و از انواع بهترین پماد سوختگی پای نوزاد نیز می‌تواند همین پماد ضد حساسیت چیکو باشد.

 

چیکو نیز از آن دسته پمادهای ملایم است و می‌تواند برای درمان سوختگی اندام تناسلی نوزاد دختر بسیار مناسب باشد؛ گرچه مصرف آن تنها محدود به دختران نیست و برای نوزادان پسر نیز می‌توان آن را استفاده نمود. این پماد دارای زینک اکساید 10 درصد و پانتنول بوده و برای رفع التهابات، بسیار مفید است.

 

6- پماد سوختگی آردِن

از دیگر انواع بهترین کرم سوختگی پای نوزاد، می‌توان به کرم سوختگی آردن اشاره کرد. این کرم، دارای مقادیری از زینک اکساید در ترکیبات خود بوده و برای درمان ادرار سوختگی پای نوزاد، بی‌نظیر است. هرچند که استفاده از پماد زینک اکساید برای سوختگی پای نوزاد می‌توان به صورت جداگانه استفاده کرد، اما همیشه بهتر است که این ماده، همراه با ترکیبات دیگر به کار رود. به همین دلیل، در ترکیبات این کرم، می‌توان روغن کبد ماهی و ویتامین ای را نیز مشاهده کرد. این کرم نه تنها برای نوزادان، بلکه برای بزرگسالان نیز مفید است.

 

7- پماد سوختگی کودکان سالوویتو

بهترین پماد سوختگی پای نوزاد تا به اینجای کار، از نظر ما همین پماد سوختگی سالوویتو است. این پماد، از چمله پمادهای خارجی و وارداتی به شمار می‌رود و دارای استانداردهای اروپایی است. به علاوه، دارای تاییدیه FDA نیز می‌باشد و از همین روی، می‌توان آن را بسیار قابل اعتماد دانست.

 

این محصول عاری از هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر است و بهترین پماد برای سوختگی پای نوزاد دختر و پسر به شمار می‌رود. به علاوه، دارای 20 درصد زینک اکساید و 20 درصد کالاندولا است، به عبارت دیگر، تاثیر آن دوبرابر کرم‌های دیگر است و دارای ویتامین ب5 نیز می‌باشد. استفاده از این پماد نه تنها التهابات پوستگی و ادرار سوختگی پای نوزاد را به سرعت درمان می‌کند، بلکه خارش و سوزش آن را نیز به تا حد زیادی تسکین می‌دهد. این پماد دارای دو نوع مخصوص برای کودکان زیر 1 سال و بالای 1 سال است.

 

8- پماد محافظ پای موستلا 1،2،3

یکی دیگر از انواع بهترین کرم سوختگی پای نوزاد، می‌توان به کرم محافظ موستلا اشاره کرد. این کرم با عملکرد سه‌گانه جلوگیری-تسکین-ترمیم می‌تواند برای درمان ادرار سوختگی پای نوزاد، بسیار مفید باشد. این کرم اصالتا فرانسوی است.

 

98 درصد از ترکیبات این کرم، تماما گیاهی و طبیعی است. به علاوه، از ترکیبات بایومتریک نیز استفاده می‌کند؛ ساختار آن شباهت بسیاری با ساختار ترکیبات بدن دارد و می‌تواند در اولین مرتبه از استفاده، بیشتر از 80 درصد سوختگی را تسکین داده و ترمیم کند.

 

9- پماد سوختگی پای کودک لابورِن

یکی دیگر از انواع بهترین پماد برای ادرار سوختگی کودکان، می‌توان پماد ایرانی لابورن را معرفی کرد. ترکیبات این پماد سوختگی بی‌نظیر و البته بسیار غنی است؛ روغن کالاندولا، عصاره گل همیشه بهار، زینک اکساید، روغن زیتون، روغن آفتاب‌گردان، امگا3، امگا 6، ویتامین دی، ویتامین آ و ویتامین ث، همگی در این پماد وجود دارند و آن به محصولی شگفت‌انگیز برای درمان ادرار سوختگی پای کودک، تبدیل کرده‌اند. علاوه بر ادرار سوختگی، در تسکین و ترمیم انواع التهابات نیز مفید است.

 

10 – شیر مادر برای سوختگی پای نوزاد

جالب‌ترین عضو حاضر در این فهرست، شاید همین شیر مادر باشد. بسیاری از والدین از این موضوع آگاه نیستند، اما بد نیست بدانید که شیر مادر، به خصوص در ماه‌های اولیه، یک ماده ضد التهاب فوق‌العاده برای تسکین و ترمیم التهابات پای نوزاد، به شمار می‌رود.

 

شیر مادر برای سوختگی پای نوزاد مفید است و با ترکیباتی که در خود دارد، می‌تواند در مواقع ضروری، درست به اندازه‌ی بهترین پمادهای سوختگی پای نوزاد، موثر واقع شود. اما باید توجه داشته باشید که از شیر مادر، تنها برای التهابات سطحی می‌توان استفاده کرد و به کار بردن آن برای زخم‌ها، به شدت مضر و ممکن باعث ایجاد عفونت شود.

 

یک پیشنهاد ویژه…

 ما در این فهرست کوتاه، سعی کردیم که 10تا از انواع بهترین پماد سوختگی پای نوزاد را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین، تمامی این پمادها را در فروشگاه اینترنتی سیسمونی کارینو کیدز  (carinokids.com) مشاهده کرده  , بهترین پماد سوختگی را برای نوزاد خود، انتخاب نمایید. همچنین می توانید برای خرید سیسمونی و لباس نوزادی نیز به کارینو کیدز مراجعه کرده و بهترین‌ها را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، خریداری نمایید!

 

دلایل سوختگی پای نوزاد,حساسیت به آنتی بیوتیک,پماد سوختگی سودو کرم

کارینو کیدز فروشگاه اینترنتی و لوازم نوزاد

 

بیتوته

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها