تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 دسامبر 2021 - 8:07
کد خبر : 149978

عملکرد کمیته امداد قائمشهر در سال ۹۹

عملکرد کمیته امداد قائمشهر در سال ۹۹

ایسنا/مازندران رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون تعداد 70 هدیه ازدواج به ارزش 470 میلیون تومان به در این بخش پرداخت شد. به گزارش ایسنا، جمال یعقوبی در نشستی با خبرنگاران که روز چهار شنبه در کمیته امداد قائم شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت صدقه اظهار کرد: مردم  شهرستان قایمشهر 

ایسنا/مازندران رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون تعداد 70 هدیه ازدواج به ارزش 470 میلیون تومان به در این بخش پرداخت شد.

به گزارش ایسنا، جمال یعقوبی در نشستی با خبرنگاران که روز چهار شنبه در کمیته امداد قائم شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت صدقه اظهار کرد: مردم  شهرستان قایمشهر  در 11 ماهه سال‌جاری  2 میلیارد 75 میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است.

وی از اجرای طرح ” هر کارمند حامی یک فرزند معنوی ” خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد یک هزارو ۶۴ نفر (248 یتیم و 816 محسنین) از ایتام و خانوار محسنین این شهرستان توسط  ۶ هزارو۷۱ خیر نیکوکار حمایت می شوند. کمک‌های حامیان از طریق سامانه اکرام، مستقیم به‌حساب ایتام و محسنین نیازمند واریز و پیامک آن نیز برای شخص حامی ارسال می‌شود.

 

رئیس کمیته امداد قائمشهر خاطرنشان کرد: همچنین مردم قائمشهر طی 11 ماهه سالجاری مبلغ 2 میلیارد و 60 میلیون تومان به ایتام و خانواده محسنین کمک کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد رشد داشته است.

 

 

یعقوبی با اشاره به پرداخت زکات در شهرستان گفت: در 11 ماهه سال جاری مردم خیر قائمشهر 1 میلیارد و 918 میلیون تومان زکات مستحبی ، ۳۱۸ میلیون تومان زکات فطریه عام ، ۴۱ میلیون تومان زکات فطریه سادات و مبلغ 37 میلیون تومان کفاره پرداخت نمودند؛ همچنین زکات و کفارات جمع آوری شده در بخش های مختلف مانند کمک به امر ازدواج ، خرید ، ساخت و تعمیر مسکن مددجویان و … هزینه شد.

وی ادامه داد:  تعداد 22 مرکزی نیکوکاری شامل مراکز نیکوکاری اشتغال، جهیزیه، فرهنگی، مشاوره و معیشتی در این شهرستان مشغول به فعالیت بوده و بخش عمده ای از بار فعالیت های این نهاد توسط این مراکز انجام می‌شود و در 11 ماه سال ۹۹ مبلغ ۲ میلیارد و 52 میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و بین مددجویان و نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

رئیس کمیته امداد قائمشهر اظهار کرد: در 11 ماه سال ۹۹ مراکز نیکوکاری شهرستان قائمشهر 101 میلیون تومان در زمینه درمان، ۲۱۵ میلیون تومان در زمینه کمک به امر ازدواج ، ۷۲۰ میلیون تومان در زمینه کمک معیشت، ۱۹ میلیون تومان در زمینه فرهنگی, 45 میلیون تومان در زمینه مسکن و 952 میلیون تومان در سایر فعالیت ها جمع آوری و بین نیازمندان و مددجویان این شهرستان توزیع نمودند.

 

یعقوبی در بخش هماهنگی اعطای تسهیلات خاطرنشان کرد: پرداخـت وام به نیازمـندان تحـت حـمایت برای مصـارفی چـون پرداخت هـزینه های درمـانی، تحـصیلی و معـیشتی سبب حفظ عزت نفس هموطنان و افز ایش امنیت روانی آنان شـده است. پرداخت وام قرض الحسنه در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا مبلغ 10 میلیون تومان هیچگونه کارمزدی دریافت نمی گردد. با تقدیر از همراهی خیران و مردم نودوست که با سپرده گذاری مدت دار زمینه خدمت رسانی بهتر به نیازمندان را فراهم می کنند. در سال جاری تعداد 939 مورد وام قرض الحسنه به ارزش تقریبی ۷ و نیم میلیارد تومان پرداخت شد.

وی گفت: در سال 99 پیرو فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص کمک مومنانه با همت مراکز نیکوکاری و سپاه ناحیه شهرستان قائمشهر تعداد 11هزار سبد کالا به ارزشی بیش از 2 میلیارد تومان بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

 

 

رئیس کمیته امداد قائمشهر درباره تامین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج نیز گفت: هرچه ازدواج بیشتر شود، آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود. اما متأسفانه در فرهنگ ما  ازدواج پرهزینه شده است. خب در مکتب ما، ازدواج هزینه‌ی خاصی ندارد زیرا اعتقاد داریم که «یغنهم‌الله من فضله». کمیته‌ی امداد هم تسهیل ازدواج را در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه امسال توانستیم به فضل الهی صف ازدواج در کمیته‌ی امداد را صفر کنیم.

 

یعقوبی تاکید کرد: هرفردی بخواهد از جامعه‌ی تحت پوشش امداد ازدواج کند، جهیزیه‌اش بلافاصله مهیا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: ازدواج‌های صورت‌گرفته در جامعه‌ی تحت پوشش کمیته‌ی امداد، کمترین میزان طلاق را داشته است. این امر نشان می‌دهد این خانواده‌ها علی‌رغم مشکلات مادی، با صبر و عشق زندگی‌ را حفظ می‌کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها