تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 22:42
کد خبر : 1523

فرمانده ارتش انگلیس: با طالبان در عرصه میدانی همکاری داریم/ طالبان امروز میانه‌روتر است

فرمانده ارتش انگلیس: با طالبان در عرصه میدانی همکاری داریم/ طالبان امروز میانه‌روتر است

رئیس ستاد دفاعی انگلیس گفت: طالبان به نیروهای بریتانیایی کمک می کند تا افراد را از افغانستان خارج کنند .   ژنرال نیک کارتر، رئیس ارتش انگلیس به اسکای نیوز گفت: ما با طالبان در عرصه میدانی همکاری می‌کنیم و به نظر می رسد این یک رابطه بسیار مستقیم است … آنها خیابان های کابل

فرمانده ارتش انگلیس: با طالبان در عرصه میدانی همکاری داریم/ طالبان امروز میانه‌روتر است

رئیس ستاد دفاعی انگلیس گفت: طالبان به نیروهای بریتانیایی کمک می کند تا افراد را از افغانستان خارج کنند .

  ژنرال نیک کارتر، رئیس ارتش انگلیس به اسکای نیوز گفت: ما با طالبان در عرصه میدانی همکاری می‌کنیم و به نظر می رسد این یک رابطه بسیار مستقیم است … آنها خیابان های کابل را بسیار امن و در واقع بسیار آرام نگه می‌دارند. آنها در فرودگاه به ما کمک می‌کنند.

کارتر افزود: طالبان که امروز افغانستان را کنترل می کنند ، میانه روتر از کسانی هستند که در دهه 1990 قدرت را در دست گرفتند ، زیرا هیچ گزارشی از آنها مبنی بر “رفتار قرون وسطایی” دریافت نشده است.

او با انتقاد از جو بایدن به خاطر خروج  آمریکا از افغانستان گفت که این امر روحیه نیروهای محلی را “متلاشی” کرده است.

ژنرال سر نیک کارتر ادعای رئیس جمهور مبنی بر این که ارتش افغانستان جرات جنگ را ندارد ، رد کرد و تأکید کرد که آنها “بسیار شجاعانه جنگیدند” تا زمانی که غرب به طور موثر از آنجا خارج شد.

سر نیک گفت در حالی که دولت در آستانه سقوط قرار داشت ، تمرکز خود را بر “اعتماد به نفس” به ارتش این کشور گذاشته بودیم که توسط انگلستان و ایالات متحده به مدت دو دهه آموزش و تجهیز شده بود.

او با اشاره به تاثیر کاهش نیروهای آمریکایی در 4 ژوئیه که آمریکایی ها پایگاه هوایی بگرام را در نیمه شب تخلیه کردند ، گفت: آنها نیروی هوایی خود را از دست دادند. آن لحظه برای آنها بسیار تکان دهنده بود … آنچه از 4 ژوئیه به بعد اتفاق افتاد ، روحیه آنها به هم ریخت.

 

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها