تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 15:35
کد خبر : 152503

فضاهای فرهنگی شهرستان بانه افزایش می‌یابد

فضاهای فرهنگی شهرستان بانه افزایش می‌یابد

نماینده شهرستان‌های سقز و بانه از افزایش فضاهای فرهنگی شهرستان بانه خبر داد. به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، محسن بیگلری پنج‌شنبه شب در آیین اختتامیه سومین جشنواره هه‌لپرکی بانه اظهار کرد: امروز خرسندم بانه به سمت و سویی پیش می‌رود که این شهرستان فقط از لحاظ تجاری مطرح نیست و ظرفیت های فرهنگی آن نیز

فضاهای فرهنگی شهرستان بانه افزایش می‌یابد
نماینده شهرستان‌های سقز و بانه از افزایش فضاهای فرهنگی شهرستان بانه خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، محسن بیگلری پنج‌شنبه شب در آیین اختتامیه سومین جشنواره هه‌لپرکی بانه اظهار کرد: امروز خرسندم بانه به سمت و سویی پیش می‌رود که این شهرستان فقط از لحاظ تجاری مطرح نیست و ظرفیت های فرهنگی آن نیز معرفی و مطرح می‌شود.
وی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کردستان سرزمین فرهنگ و هنر است، عنوان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در راستای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه فرهنگ و هنر استان ضرورت دارد.
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مریوان با تئاتر خیابانی، سقز با تئاتر کردی و بانه نیز با جشنواره هه لپه‌رکی در کشور شناخته شده است که بایستی با برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره در راستای حفظ و ترویج فرهنگ منطقه تلاش کرد.
وی هه لپه‌رکی را دارای ویژگی‌ها و نمادهای فرهنگی دانست و افزود: هه‌لپه‌رکی نشان دهنده فرهنگ و تاریخچه مردم کرد است و مردم منطقه غم و شادی هایشان را به وسیله هه‌لپه‌رکی نشان می دهند.
بیگلری در ادامه از افزایش فضای فرهنگی شهرستان بانه خبر داد و تصریح کرد: با رایزنی های انجام شده احداث سالن فرهنگی با اعتبار یک میلیارد تومان پیش بینی شده و تلاش می شود برای در چهارمین دوره از جشنواره هه لپه رکی بانه شاهد بهره برداری از آن باشیم.
وی در پایان به رایزنی های انجام شده برای بازگشایی مرز سیرانبند بانه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری جلسات و هماهنگی های انجام شده امیدواریم ظرف چند ماه آینده شاهد بازگشایی مرز سیرانبند بانه نیز باشیم.
سرپرست فرمانداری بانه هم در ادامه اظهار کرد: سومین جشنواره سراسری بانه فرصتی دوباره بود تا از رهگذر حضور اساتید و هنرمندان سرشناس و نام آشنای میهن اسلامی‌مان شاهد معرفی قابلیت‌ها و استعدادهای هنری هنرمندان این دیار و دیگر مناطق دارای آداب و رسوم و فرهنگ و هنرهای مشترک از جمله هنر زیبای هه‌لپه‌رکی باشیم.
محمد امین زاده افزود: به گواه همه افراد شرکت کننده در جشنواره سوم، اگرچه آمادگی و امکانات موجود در شأن حضور فاخر مهمانان ارجمند و هنرمندان عزیز نبود اما به دلیل ویژگی های منحصر به فرد شهرستان بانه از جمله اقلیم مناسب و مرزنشینان فهیم هنرپرور فرهنگی و مهمان‌نواز، بانه همواره در برگزاری جشنواره های معتبر از جمله هه‌لپه‌رکی موفق بوده است.
وی عنوان کرد: اینجانب برگزاری سومین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی بانه را به دلیل اثرگذاری آن بر سیمای فرهنگ و هنر کردستان و شهرستان و همچنین فضای دوستی و همگرایی و هم‌افزایی هنرمندان، به فال نیک گرفته و ضمن اعلام حمایت دولت از این رویداد مهم فرهنگی و جشنواره‌های مهم اثرگذار فرهنگی و هنری دیگر هم به نمایندگی از مجموعه اداری شهرستان و هم به عنوان مطالبه منطقه مردم هنردوست بانه اجازه می خواهم که آمادگی خود را برای برگزاری چهارمین جشنواره بهانه به صورت بین‌المللی و همچنین دائمی کردن دبیرخانه جشنواره در شهرستان بانه اعلام کنم.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها