تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 22:29
کد خبر : 1402

قراردادهای ۳۹۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی یزد محقق نشده است

قراردادهای ۳۹۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی یزد محقق نشده است

 مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد از محقق نشدن قراردادهای ۳۹۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در این استان خبر داد و با اشاره به رتبه اول یزد در تولید انرژی خورشیدی، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان از مجموع ۲۸۰۰ مگاووات ظرفیت نامی نیروگاهی استان، ۸۱.۵ مگاوات ذکر کرد. «ابوالفضل اسدی» امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران

قراردادهای ۳۹۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی یزد محقق نشده است

 مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد از محقق نشدن قراردادهای ۳۹۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در این استان خبر داد و با اشاره به رتبه اول یزد در تولید انرژی خورشیدی، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان از مجموع ۲۸۰۰ مگاووات ظرفیت نامی نیروگاهی استان، ۸۱.۵ مگاوات ذکر کرد.

«ابوالفضل اسدی» امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به تلاش استان برای تامین برق پایدار، اظهار کرد: استان یزد در سال گذشته با رشد بار ۹ درصدی و رشد سه درصدی فروش انرژی نسبت به سال ۱۳۹۸ مواجه بوده است.

وی با بیان این که ۷۵ درصد برق مصرفی استان صرف صنعت و هفت درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، جمع کل فروش در این حوزه ۱۰ هزار مگاوات ساعت اعلام کرد و گفت: یزد در بخش فورش انرژی رتبه دوم کشور را دارد.

وی پیک بار امسال را ۱۹۸۰ مگاوات پیش بینی کرد و گفت: با اقدامات پیک زایی استان تاکنون پیک بار استان ۱۹۶۵ مگاوات بوده است.

اسدی از جمله این اقدامات به اصلاح تعرفه صنایع، ایجاد مرکز خلاقیت، واگذاری امور به بخش خصوصی، طرح ملی استفاده بهینه از تجهیزات حوزه برق استان و طرح بهینه‌سازی خانه به خانه ذکر کرد.

وی همچنین اظهار کرد: برای برون رفت از چالش خاموشی‌های استان اقدامات متعددی از جمله جابجایی ساعات کار اداری، پایش آنلاین مصارف اداری و حتی بخش خانگی، تشویق کاهش مصارف چاههای کشاورزی و همچنین مشترکان خانگی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشبختانه در سال گذشته علی رغم تحریم‌ها و فشار اقتصادی ۱۹ طرح در حوزه برق استان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته و امسال نیز افتتاح و بهره‌برداری از چهار طرح از جمله نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی کوشک را در کمترین زمان ممکن به عنوان طرحهای تکلیفی پیک بار تابستان ۱۴۰۰ شاهد بودیم.

این مسئول از پیگیری ایجاد نیروگاه ۴۰ مگاواتی در شهرستان خاتم در راستای تامین برق پایدار در استان خبر داد و با اشاره به رتبه اول استان در سهم انرژی خورشیدی کشور، عنوان کرد: ۲۸۰۰ مگاوات ظرفیت نامی نیروگاهی استان است که شامل ۲۵۶۰ مگاوات نیروگاه حرارتی، ۸۱.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۱۶۷ مگاوات نیروگاه های تولید پراکنده می باشد.

وی با اشاره به محقق نشدن قراردادهای ۳۹۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان بنا به دلایل متعدد، از تلاش استانی برای جذب مشارکت پتانسیلهای بخش‌های سرمایه گذاری در استان برای تحقق این مهم خبر داد.

وی با بیان این که طی ۱۸ سال گذشته خاموش کلی در کشور نداشته‌ایم، علت بروز چالشهای اخیر در این حوزه را دلایل متعدد از جمله رشد استخراج رمز ارزهای بدون مجوز، کاهش ظرفیت نیروگاه های برقابی به دلیل کاش حجم بارندگیها، رشد بار مصارف سرمایشی با توبه به افزایش دما، رشد بار صنعتی به دلیل رونق صنایع و مشکلات ناشی از تحریمها ذکر کرد.

اسدی در مورد وضعیت خاموشی‌ها در سال آینده نیز گفت: اگر پیش بینی بارشهای پاییز و زمستان امسال صحیح باشد و راهکار مناسبی برای چالش برق اندیشیده نشود، با توجه به افزایش مصرف انرژی در سال آینده، مشکل خاموشی ها حادتر از امسال خواهد بود.

مدیر عامل برق منطقه ای یزد در پایان گفت: هرچند اقداماتی برای ساخت نیروگاههای برق در کشور دیده شده ولی قطعا راه اندازی نیروگاه چند سال به طول میانجامد لذا در وضعیت کنونی مدیریت مصرف و اهتمام همگانی در این موضوع بهترین راهکار برای کاهش خاموشی هاست.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها