تاریخ انتشار : شنبه 1 ژانویه 2022 - 16:47
کد خبر : 182101

لزوم ارتقاء کیفیت قرآن خوانی در جامعه

لزوم ارتقاء کیفیت قرآن خوانی در جامعه

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه جامعه‌ای که می‌خواهد برای ظهور آماده شود، باید قرآن خوان باشد، وضعیت قرآن خوانی را خوب ندانست و بر لزوم داشتن برنامه برای ارتقاء کیفی خواندن قرآن، تاکید کرد. آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ۲۶ بهمن در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که به شکل وبینار برگزار شد، گفت:

لزوم ارتقاء کیفیت قرآن خوانی در جامعه

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه جامعه‌ای که می‌خواهد برای ظهور آماده شود، باید قرآن خوان باشد، وضعیت قرآن خوانی را خوب ندانست و بر لزوم داشتن برنامه برای ارتقاء کیفی خواندن قرآن، تاکید کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ۲۶ بهمن در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که به شکل وبینار برگزار شد، گفت: عملیاتی بودن اقدامات موجب خواهد شد که فعالیت‌ها تاثیرگذارتر باشد این در حالیست که اگر اقدامات را به سامانه‌ها ارجاع دهیم نمی‌توانیم نتیجه خوبی از این طرح‌ها کسب کنیم بلکه باید اقدامات به صورت عملیاتی  بوده و نتایج آن را در جامعه احساس کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: طرحی برای آموزش و ترویج قرآن از ابتدای سال ١٤٠٠ در مشهد اجرایی خواهد شد که فارس نیز می‌تواند در راستای تشکیل شورای قرآن و عترت در استان فارس با آنها مشارکت داشته باشد.

او همچنین گفت: براساس پایش‌های در نظر گرفته شده در سطح جامعه می‌توان گفت که جامعه وضعیت خوبی در خوانش قرآن ندارد.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: نباید جلسات به صورت بروکراسی اداری باقی بماند و باید اقداماتی که در جلسات مختلف مصوب می‌شود عملیاتی بوده و به آنها عمل شود.

نماینده‌ ولی‌فقیه در فارس یادآور شد: مردم در فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی همیشه حضور پرشوری داشته‌اند و هزینه‌هایی هم که مردم در راستای گرامیداشت ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی کرده‌اند بسیار بیشتر از هزینه‌های دولتی در این طرح‌هاست.

او در خصوص اسناد فرهنگی استان فارس نیز گفت: باتوجه به رویکردی که اسناد فرهنگی و تاثیرگذاری آنها در جامعه دارد، استفاده از نخبگان فرهنگی در اسناد فرهنگی می‌تواند نقش‌آفرینی بی‌بدیلی در جامعه داشته باشد از این رو در اسناد فرهنگی نیازمند همکاری نخبگان جامعه هستیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در راستای اختصاص اعتبارات به اسناد فرهنگی نیز این اسناد باید فرهنگ عمومی کارشناسی‌های متعدد مورد تصویب واقع شود تا بتوان در سایر شوراها نسبت به اختصاص اعتبار برای اجرای اسناد فرهنگی که جزوه از اسناد بالادستی نیز به حساب می‌آید اقدام کرد.

استاندار فارس نیز در این جلسه ضمن قدردانی از مشارکت فعال مردم استان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: با یک مشکل در کشور تحت عنوان تعدد سامانه‌ها و کارگروههای کاری مواجه هستیم و این خود به یک معضل بدل شده است.

عنایت‌الله رحیمی گفت: وجود چندین کارگروه، کاری وقت گیر و پیچیده خواهد بود و باید اینها را دسته بندی موضوعی کرد.

او خواستار ایحاد کارگروهی عملیاتی همراه با تبلیغ و اطلاع رسانی به جای چندین کارگروه در راستای تشکیل شورای قرآن و عترت شد.

به گزارش ایسنا، تشکیل شورای عالی قرآن و عترت و نقشه مهندسی فرهنگی، دو دستور این جلسه از شورای فرهنگ عمومی استان فارس بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها