تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 23:25
کد خبر : 81513

لزوم همکاری بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه احیای فریضتین

لزوم همکاری بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه احیای فریضتین

ایسنا/آذربایجان شرقی قائم مقام دبیر ستاد کشور بر لزوم همکاری بسیج و ستاد احیا در زمینه احیای فریضتین تاکید کرده و بر نقش مهم و تأثیرگذار نهاد مقدس بسیج که در قانون نیز در تمامی سطوح برای احیای فریضتین وظایفی بر عهده‌اش قرار داده شده است، تأکید کرد. صادق منش، قائم مقام دبیر ستاد احیای امر

لزوم همکاری بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در زمینه احیای فریضتین

ایسنا/آذربایجان شرقی قائم مقام دبیر ستاد کشور بر لزوم همکاری بسیج و ستاد احیا در زمینه احیای فریضتین تاکید کرده و بر نقش مهم و تأثیرگذار نهاد مقدس بسیج که در قانون نیز در تمامی سطوح برای احیای فریضتین وظایفی بر عهده‌اش قرار داده شده است، تأکید کرد.

صادق منش، قائم مقام دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در دیدار با فرمانده سپاه عاشورا ضمن بیان اولویت‌های ستاد و توجه ویژه به فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر لزوم حمایت قانونی و قضایی ستاد از آمران به معروف و ناهیان از منکر  بسترسازی برای این حمایت تاکید کرد.

وی ادامه داد: در ساختار پیشنهادی ستاد کشوری، تشکیل اداره کل مستقلی با عنوان اداره کل حقوقی و امور مجلس به منظور توسعه حمایت‌های حقوقی و قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و پیشگیری از سوء استفاده از این عناوین برای پیشبرد مقاصد شخصی و تشخیص آمر به معروف و ناهی از منکر واقعی از این اشخاص مد نظر قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: یکی از مأموریت‌های این اداره کل از بین بردن واهمه و نگرانی مردم و گروه های عامل به دو فریضه اجتماعی از پیامدها و مخاطرات انجام این دو فریضه است.

صادق منش تأکید کرد: حمایت‌های ستاد از هر آمر به معروف و ناهی از منکری علاوه بر حمایت قضایی و بر عهده گرفتن وکالت اشخاصی که در مقام انجام این دو فریضه مورد تعرض و توهین واقع شده‌اند، شامل ارایه مشاوره‌های حقوقی پیشگیرانه نیز می‌شود.

وی افزود: کار رسانه‌ای به عنوان امری مهم باید در اولویت قرار گیرد تا آحاد جامعه نسبت به ظرفیت‌های قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آگاهی لازم را داشته باشند تا درپی آن ضمن معرفی امر به معروف و نهی از منکر به مردم به معنای فراگیر آن در همه حوزه‌ها، موجبات دلگرمی علاقه‌مندان به جامعه و احیای فرهنگ فریضتین را فراهم کرده و از ترویج منکرات در بخش‌های مختلف جامعه جلوگیری نماید.

فرمانده سپاه عاشورا نیز در این دیدار ضمن استقبال از اقدامات تحولی ستاد، از آمادگی سپاه و بسیج استان برای همکاری مشترک و سازنده با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

سردار عابدین خرّم امر به معروف را مقدم بر نهی از منکر بر شمرد و افزود: تکیه بر این رویکرد، نتایج مبارکی بهمراه خواهد داشت، چرا که امر به معروف ضمن ترویج معروفات در جامعه، خود به خود منجر به نهی از منکر شده و باعث تخفیف منکرات در جامعه می‌گردد.

وی همچنین از لزوم برخورد قاطع با مدیرانی که آگاهانه و تعمداً دست به اقدامات غیرقانونی میزنند سخن گفته و این موضوع را مصداق بارز نهی از منکر دانست.

به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، فرمانده سپاه عاشورا ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در راستای احیای فریضتین در ستاد احیا، بر لزوم تقویت اقدامات این ستاد و نیز حمایت‌های همه جانبه سپاه از ترویج فریضیتن در جامعه تأکید کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها