تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اکتبر 2023 - 15:33
کد خبر : 208434

مرکز فروش انواع دستگاه وکیوم فرمینگ در تهران

مرکز فروش انواع دستگاه وکیوم فرمینگ در تهران

وکیوم فرمینگ یکی از روش‌های کاربردی و پرطرفدار در بسته‌بندی و تولید بسیاری از قطعات پلاستیکی است. این روش به خاطر مزایای زیادی که دارد، محبوبیت زیادی در میان تولید کنندگان پیدا کرده است و افراد زیادی از آن برای بسته‌بندی و تولید محصولات خود استفاده می‌نمایند. سرعت تولید بالا، کاهش هزینه تجهیزات برای قطعات

وکیوم فرمینگ یکی از روش‌های کاربردی و پرطرفدار در بسته‌بندی و تولید بسیاری از قطعات پلاستیکی است. این روش به خاطر مزایای زیادی که دارد، محبوبیت زیادی در میان تولید کنندگان پیدا کرده است و افراد زیادی از آن برای بسته‌بندی و تولید محصولات خود استفاده می‌نمایند. سرعت تولید بالا، کاهش هزینه تجهیزات برای قطعات بزرگ و زیبایی بصری از جمله مزایای فرآیند وکیوم فرمینگ است. برای انجام این فرآیند نیاز به تهیه دستگاه‌هایی است که در بازار تحت عنوان ماشین یا دستگاه وکیوم فرمینگ شناخته می‌شوند. دستگاه‌های وکیوم فرمینگ باید از مراکز معتبر خریداری شده و کیفیت بالایی داشته باشند. در ادامه با یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین مراکز فروش انواع دستگاه وکیوم فرمینگ در تهران آشنا خواهیم شد.

دستگاه وکیوم فرمینگ چیست؟

وکیوم فرمینگ

وکیوم فرمینگ یک روش مقرون به صرفه و موثر برای تولید قطعات پلاستیکی و بسته‌بندی محصولات مختلف است. در این روش از فیلم یا پلاستیک‌های خاصی همچون PVC، HP و PET استفاده شده و جهت شکل‌دهی به آنها از حرارت استفاده می‌شود. با اعمال حرارت، ورق پلاستیکی به حالت منعطف و قابل شکل‌دهی رسیده و میتواند فرم قالب را بگیرد. برای این کار هم از پمپ وکیوم یا پمپ خلا استفاده می‌شود که با مکش پلاستیک بر روی قالب و تخلیه هوای بین آنها، منجر به شکل‌دهی مناسب آن می‌گردد. برای انجام این فرآیند نیاز به دستگاه وکیوم فرمینگ است.

دستگاه وکیوم فرمینگ یک ماشین صنعتی است که از آن برای بسته‌بندی محصولات مختلفی مانند شیرینی و شکلات، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم الکترونیکی و لوازم خودرو استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و بسته به نوع و مدل خود از عملکرد خاصی برخوردار هستند. اگر بخواهیم به معرفی مهمترین دستگاه‌های وکیوم فرمینگ بپردازیم، باید به دستگاه وکیوم فرمینگ اتوماتیک و دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک اشاره داشته باشیم. دستگاه‌های وکیوم رومیزی و خانگی نیز از دیگر دستگاه‌های کاربردی در این زمینه هستند.

تفاوت دستگاه وکیوم فرمینگ با دستگاه ترموفرمینگ

زمانی که صحبت از شکل‌دهی به مواد می‌شود، روش‌های مختلفی در ذهن افراد نقش می‌بندد. روش‌های وکیوم فرمینگ و ترموفرمینگ از مهمترین روش‌ها در این زمینه هستند. اگر بخواهیم به مقایسه این روش‌ها و دستگاه‌های آنها بپردازیم، باید اشاره کنیم که دستگاه ترموفرمینگ و وکیوم فرمینگ از نظر سازوکار شبیه به هم هستند. به طوری که برخی افراد آنها را مشابه با هم می‌دانند. در صورتی که اینطور نبوده و در دستگاه ترموفرمینگ از گرمای بیشتری برای حرارت‌دهی به پلاستیک استفاده می‌شود. از این رو ورق پلاستیک بیشتر گرم و منعطف می‌گردد. این مورد از مهمترین تفاوت‌های دستگاه وکیوم فرمینگ و دستگاها ترموفرمینگ است.

آشنایی با دستگاه وکیوم فرمینگ اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، دستگاه‌های وکیوم فرمینگ نیمه اتومات و تمام اتومات از مهمترین ماشین‌های وکیوم فرمینگ هستند که در مواردی با هم تفاوت دارند. دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتومات یک دستگاه پیشرفته است که بیشتر کار توسط خود دستگاه به صورت خودکار انجام می‌شود. اما دستگاه‌های وکیوم فرمینگ نیمه اتومات ساختار ساده‌تری دارند و بخشی از کار باید توسط اپراتور انجام شود. همین امر سرعت کار با دستگاه را کمی کاهش داده است. پس دستگاه‌های وکیوم فرمینگ نیمه اتومات و تمام اتومات در موارد زیر با هم تفاوت دارند:

  • در دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک، 50 درصد کار توسط اپراتور و 50 درصد دیگر توسط خود دستگاه انجام می‌شود. برای همین اپراتور نقش مهمی در این دستگاه داشته و هرگونه بی‌دقتی از جانب او میتواند فرآیند تولید را مختل نماید. این در حالی است که در دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتوماتیک، 80 درصد کار توسط خود دستگاه انجام شده و اپراتور تنها 20 درصد در آن نقش دارد.
  • میزان دخالت اپراتور در این دستگاه‌ها باعث شده تا دقت و کیفیت کار با دستگاه‌های وکیوم فرمینگ تمام اتومات بیشتر از نوع نیمه اتومات باشد.
  • سرعت تولید دستگاه تمام اتوماتیک بیشتر از نوع نیمه اتوماتیک است. دلیل آن هم به خاطر دخالت کم اپراتور است. از آنجایی که بخش زیادی از کار توسط خود دستگاه انجام می‌شود، احتمال بروز خطاهای انسانی کم بوده و سرعت کار افزایش پیدا می‌کند.
  • با دستگاه وکیوم فرمینگ تمام اتوماتیک میتوان حجم زیادی از تولیدات را ظرف مدت کوتاهی انجام داده و به سرعت تولید و فروش خود افزود.
  • تفاوت دیگری که میان این دستگاه‌ها وجود دارد، در قیمت خریدشان است. قیمت دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک پایین‌تر از نوع تمام اتوماتیک است. از این رو افرادی که بودجه محدودی داشته و یا قصد کاهش هزینه‌های خود را دارند، معمولا به سراغ خرید دستگاه وکیوم فرمینگ نیمه اتوماتیک می‌روند.

دلیل فروش بالای دستگاه وکیوم فرمینگ چیست؟

دستگاه‌های وکیوم فرمینگ جزو ماشین آلات صنعتی پرفروش هستند و تولید کنندگان زیادی به فکر خرید و استفاده از آنها می‌افتند. در رابطه با اهمیت و فروش بالای دستگاه‌های وکیوم فرمینگ میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  1. سرعت تولید بالا: دستگاه وکیوم فرمینگ برخلاف دستگاه‌های ریخته‌گری، نیازی به مراحلی چون ریخته‌گری و ذوب ندارد. برای همین کلیه مراحل خیلی سریع توسط خود دستگاه انجام می‌شود.
  2. امکان تولید در حجم‌های مختلف: با دستگاه‌های وکیوم فرمینگ میتوان حجم وسیعی از سفارشات کوچک و بزرگ را ظرف مدت زمان کوتاهی آماده کرد.
  3. تولیدات یکسان و مشابه: از آنجایی که در این دستگاه‌ها از قالب‌هایی تحت عنوان قالب وکیوم فرمینگ استفاده می‌شود، محصولات نهایی همگی به یک شکل و اندازه هستند. برای همین با این دستگاه‌ها میتوان تولیدات مشابه و یکسانی را در اختیار داشت.
  4. افزایش فروش و رونق کسب و کار: هر تولید کننده‌ای به دنبال گسترش کسب و کار و افزایش فروش خود است. از آنجایی که سرعت دستگاه‌های وکیوم فرمینگ بالا است و قادر به تولید حجم زیادی از سفارشات می‌باشد، تولیدکننده میتواند سفارشات را خیلی سریع آماده کرده و به بازار عرضه نماید.
  5. مقرون به صرفه بودن: این دستگاه‌ها نسبت به بسیاری از ماشین آلات قیمت پایین‌تری دارند و اقتصادی‌تر هستند.

خرید انواع دستگاه وکیوم فرمینگ از خاور وکیوم

صنایع وکیوم فرمینگ خاور وکیوم، از بیش از بیست سال سابقه در زمینه خدمات بسته‌بندی و ساخت ماشین آلات و دستگاه‌های وکیوم فرمینگ برخوردار است. این شرکت با به کارگیری کارکنان مجرب، تجهیزات پیشرفته و ترکیب خلاقیت و فناوری گام بزرگی در عرصه بسته‌بندی و تولید کشور برداشته است. شرکت خاور وکیوم در زمینه تولید انواع دستگاه وکیوم فرمینگ نقش داشته و از بهترین متریال برای ساخت آنها استفاده می‌نماید. برای همین اگر به دنبال یک مرکز فروش دستگاه وکیوم فرمینگ در تهران هستید، میتوانید از طریق این شرکت اقدام کرده و دستگاه مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت تهیه نمایید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها