تاریخ انتشار : شنبه 9 اکتبر 2021 - 15:53
کد خبر : 70864

مشکلات اسکلتی با چه روشی بهبود می‌یابد؟

مشکلات اسکلتی با چه روشی بهبود می‌یابد؟

 کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش درست و اصولی تاثیر مستقیمی بر تقویت عضلات داشته و کاهش مشکلات اسکلتی بدن را به دنبال دارد. سونیا لطف‌اللهی با بیان اینکه ورزش در افرادی با مشکلات اسکلت‌بندی و تراکم استخوان (ژنتیکی یا اکتسابی) تاثیرات مثبتی دارد، اظهار کرد: وزن بدن در افراد

مشکلات اسکلتی با چه روشی بهبود می‌یابد؟

 کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ورزش درست و اصولی تاثیر مستقیمی بر تقویت عضلات داشته و کاهش مشکلات اسکلتی بدن را به دنبال دارد.

سونیا لطف‌اللهی با بیان اینکه ورزش در افرادی با مشکلات اسکلت‌بندی و تراکم استخوان (ژنتیکی یا اکتسابی) تاثیرات مثبتی دارد، اظهار کرد: وزن بدن در افراد دارای اضافه وزن، بار و فشار اضافی محسوب می‌شود که بدن تحمل می‌کند و اگر عضلات بدن قوی نباشند این فشار به استخوان‌ها تحمیل می‌شود که سرانجام آن‌ها با تحمل این فشار قابلیت خود را از دست خواهند داد و مشکلاتی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه ورزش باید اصولی و درست و زیر نظر مربیان حاذق انجام شود، افزود: ورزش درست و اصولی تاثیر مستقیمی بر تقویت عضلات دارد و وقتی عضلات بدن تقویت شده و قوی شود بار و فشارهای اضافی مانند وزن از روی بدن برداشته‌ شده و عضلات آن را تحمل می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه برخی از افراد به دلیل ژنتیک ممکن است سریع‌تر از سنی که انتظار داریم با مشکلاتی مانند دیسک کمر، زانودرد و … درگیر شوند که در این افراد نیز ورزش می‌تواند تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: آب‌درمانی بهترین پیشنهاد برای افرادی که از معضلات اسکلتی رنج می‌برند، است و حرکات ورزشی که در آب انجام می‌شود تاثیر فوق‌العاده‌ای روی مفاصل دارد ولی این حرکات حتماً باید اصولی و درست و زیر نظر مربی بعد از پایان محدودیت‌های کرونایی انجام شود.
لطف‌اللهی با بیان اینکه ورزش فقط در بهبود وضعیت عضلات و کاهش درد تاثیرگذار است و تجویز دارو، مکمل و جراحی‌ برای این مشکلات توسط پزشکان صورت می‌گیرد، ادامه داد: افرادی که ورزش را درست، اصولی و زیر نظر مربیان حاذق انجام دهند، قطعاً نتیجه مثبتی نیز برای درمان معضلات اسکلتی خود دریافت خواهند کرد.
کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تاثیرات تغدیه در بروز مشکلات مفاصل، عنوان کرد: در رابطه با بدن افراد به‌ خصوص اسکلت، بحث تغذیه بسیار مهم است، تغدیه ما باید درست و اصولی باشد و نباید تغذیه تک‌خواری داشته‌ باشیم و تمرکز فقط بر روی تعداد معدود ریزمغذی‌ها و درشت‌مغذی‌ها باشد و افراد به‌ خصوص در دوران میان‌سالی و کهن‌سالی باید توجه ویژه‌ای به تغذیه خود داشته‌ باشند.
وی خاطرنشان کرد: در مباحث اسکلتی تاثیر تغذیه از دوران کودکی آغاز می‌شود و تغذیه درست از بروز مشکلات در آینده نیز جلوگیری می‌کند، به همین دلیل کودکان باید به جای استفاده از موادی با کالری بالا و ارزش غذایی کم از مواد غذایی استفاده کنند که کالری مورد نیاز بدن، املاح، ویتامین‌ها و … را داشته‌ باشد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها