تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 19:04
کد خبر : 146879

مشکلات کشور، حمایت از جوانان را تحت‌الشعاع قرار ندهد

مشکلات کشور، حمایت از جوانان را تحت‌الشعاع قرار ندهد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نباید مسائل و مشکلات موجود در کشور، حمایت از جوانان را تحت‌الشعاع قرار دهد،  امید است با کمک، همت و هم‌افزایی جوانان و تمامی اقشار جامعه در کنار یکدیگر، بتوان بر این چالش‌ها فائق آییم. به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اقبال عباسی ۲۷ فروردین‌ماه در ستاد

مشکلات کشور، حمایت از جوانان را تحت‌الشعاع قرار ندهد
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نباید مسائل و مشکلات موجود در کشور، حمایت از جوانان را تحت‌الشعاع قرار دهد،  امید است با کمک، همت و هم‌افزایی جوانان و تمامی اقشار جامعه در کنار یکدیگر، بتوان بر این چالش‌ها فائق آییم.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اقبال عباسی ۲۷ فروردین‌ماه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با اشاره به سیل اخیر و امدارسانی، اظهار کرد: اگر بنا باشد هلال احمر مسئول امداد و نجات باشد ولی در زمان امداد و نجات هیچ ابزار و امکاناتی در اختیار امدادگران قرار ندهد و هر کس با میل خود کار امدادرسانی را انجام دهد نظم آن محل به هم می‌خورد.
وی افزود: باید هرگونه کمک و جمع‌آوری اقلام مورد نیاز از کانال مخصوص به خود صورت گیرد، به این معنا که مسیر کمک‌رسانی باید از مسیر اصلی خود طی شود، در حالی که تمامی اقشار مختلف مردم می‌توانند در جمع‌آوری اقلام کمک فعال داشته باشند.
عباسی گفت: علاوه بر هلال‌احمر در زمان سیلاب، سپاه نیز از بازوهای بازسازی مناطق سیل‌زده است و در حال حاضر به نمایندگی در خوزستان مستقر است.
وی بیان کرد: اگر به راحتی و به موقع بتوان وظایف هر کس در زمان بحران را تبیین کرد، قطعا از مسیر اصلی خود خارج نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سال 97 را با چالش‌های خاص خود پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: چالش‌های امسال کمتر از سال گذشته برای جوانان و مدیران نیست.
استاندار با بیان اینکه از زمان انتصاب خود در استان چالش‌هایی همچون، بیکاری، آب و انتصابات و جابجایی مدیران را برای خود پیش‌بینی کردم، بیان کرد: علاوه بر این، چالش‌هایی همچون اعتصاب کامیون‌داران، تحریم و تاثیر آن بر ارز، سکه و دلار، بازار، تورم، گرانی به چالش‌های پیش‌بینی شده افزوده و به چالش اجتماعی تبدیل شد.
عباسی افزود: بارندگی‌های اخیر می‌توانست چالش جدی برای استان ایجاد کند که با حضور میدانی و پیش‌بینی‌های انجام شده و تلاش مدیران و فعالان گروه‌های مجازی که امید در میان مردم ایجاد می‌کردند، تلاش شد که بحران سپری شود.
وی با اشاره به اینکه در پی وقوع سیلاب ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه‌های زیرساخت، مساکن و کشاورزی استان وارد شد، تصریح کرد: باید اعتبارات عمرانی یک سال استان برای خسارت ناشی از سیل هزینه شود.
استاندار گفت: بودجه سال 98 استان یک هزار و 200 میلیارد تومان و سال گذشته میزان بودجه تنها 700 میلیارد تومان بود که مقایسه نشان می‌دهد بودجه امسال افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.
وی با بیان اینکه مدعی هستیم که چهارمحال و بختیاری با مدیریت به موقع در سیلاب کمترین خسارت را متحمل شد، گفت: 25 استان کشور درگیر سیل بودند و کل بودجه عمرانی باید صرف بازسازی و ویرانی‌های سیل شود.
عباسی ادامه داد: این موضوع دولت را با چالش مواجه می‌کند زیرا فضا گرم است، از بحران خارج نشده‌ایم و خسارات خود را نشان نداده است.
وی گفت: هر چه خاک در اراضی کشور وجود داشت به وسیله باران شسته شد و اکنون خاکی باقی نمانده که کشاورزی در مناطق سیل‌زده انجام شود.
استاندار تاکید کرد: اراضی حاصلخیز به نوعی از بین رفت و پل‌ها، مدرسه‌ها، ادارات و منازل نیازمند بازسازی است و خسارت‌ها به مرور زمان خود را نشان خواهد داد.
وی اظهار کرد: دولتمردان در زمان بازسازی با یک چالش مهم مواجه خواهند شد، زلزله تنها یک مکان را تخریب می‌کند ولی خسارات ناشی از سیل در اراضی کشاورزی، باغ‌ها، پل‌ها، جاده‌ها و جمع کردن گل‌ها در سطح شهرها بسیار گسترده است، قطعا چالش‌هایی که در ابتدای سال با آن‌ها مواجه بودیم در طول سال پیش روی ما قرار دارد.
عباسی اضافه کرد: نباید مسائل و مشکلات موجود در کشور، حمایت از جوانان را تحت‌الشعاع قرار دهد،  امید است با کمک، همت و هم‌افزایی جوانان و تمامی اقشار جامعه در کنار یکدیگر، بتوان بر این چالش‌ها فائق آییم.
وی گفت: گرانی‌ها و گرفتاری‌هایی که دشمنان در مقابل نظام قرار دادند، به جایی رسیدند که به یک نهاد انقلابی که مدافع مرزهای یک کشور است جسارت کردند و آن نهاد را تروریست اعلام کردند.
عباسی با اشاره به اینکه دشمنان نه تنها با سپاه بلکه با نظام و انقلاب مشکل دارند، تصریح کرد: سپاه به دلیل اینکه پاسدار انقلاب اسلامی است تروریست اعلام می‌کند که این نشان از این است که آن‌ها با اصل نظام مشکل دارند.
وی گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی متوجه نشدند که نظام اسلامی مربوط به گروه و قشر خاصی نیست بلکه متعلق به تمامی مردم است و تمامی افراد پشت سپاه ایستاده‌اند.
استاندار خاطرنشان کرد: در سال 98 انسجام، وحدت، همدلی، هم‌افزایی و کمک به یکدیگر به ویژه در قشر جوان و با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مهم‌تر از سال‌های گذشته است، بنابراین لازم است در عرصه انتخابات انصاف، عدالت و مروت رعایت شود و قطعا در این زمان فعالیت سیاسی مهم و پابرجاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها