تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 آگوست 2021 - 20:52
کد خبر : 2620

مشکل کمبود اکسیژن در قزوین جدی است

مشکل کمبود اکسیژن در قزوین جدی است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استان قزوین از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برد اما نیاز اصلی استان تجهیزات مرتبط با اکسیژن است، ما در بیمارستان‌های خصوصی و سوله‌های بحران امکان اضافه کردن تخت داریم اما بحران اصلی تأمین کپسول اکسیژن است. پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که امروز ۲۳ مرداد

مشکل کمبود اکسیژن در قزوین جدی است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: استان قزوین از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برد اما نیاز اصلی استان تجهیزات مرتبط با اکسیژن است، ما در بیمارستان‌های خصوصی و سوله‌های بحران امکان اضافه کردن تخت داریم اما بحران اصلی تأمین کپسول اکسیژن است.

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که امروز ۲۳ مرداد در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: همواره مطرح می‌شود که استان قزوین از کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌برد درحالی‌که نیاز اصلی استان تجهیزات مرتبط با اکسیژن است، ما در بیمارستان‌های خصوصی و سوله‌های بحران امکان اضافه کردن تخت داریم اما بحران اصلی تأمین کپسول اکسیژن است.

وی افزود: اگر ۳۰ تخت در یک مرکز درمانی اضافه کنیم به ۱۵ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن نیاز داریم، اگرچه با مساعدت استانداری قزوین یک میلیارد تومان به علوم پزشکی قزوین اختصاص پیدا کرده است اما تمام این مبلغ را صرف تأمین اکسیژن کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در بیمارستان بوعلی ۳۰ تخت اضافه کردیم اما چون خارج از ظرفیت بود ۲ تابلو برق بیمارستان سوخت، با همکاری شرکت برق در تأمین برق مشکلی وجود نداشت در غیر این صورت خسارت‌های بیشتری وارد می‌شد.

وی در ادامه با روند واکسیناسیون یادآور شد: در مراکز واکسیناسیون استان توان تزریق روزانه ۲۰ هزار دز واکسن را داریم و تاکنون ۳۰۰ هزار دز در شهرستان قزوین تزریق صورت گرفته است، همچنین مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد از امروز آغاز به کار کرده است.

نامدار خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال در استان واکسینه شدند، روز گذشته واکسیناسیون رانندگان تاکسی اینترنتی آغاز شد که با هجوم بالای متقاضیان روبه‌رو شدیم به‌طوری‌که امروز به‌صورت کشوری تزریق واکسن رانندگان تاکسی اینترنتی متوقف شد و زمان تزریق الباقی رانندگان در آینده اعلام می‌شود.

مراقب پیامک‌های تقلبی تزریق واکسن باشید

وی یادآور شد: یک سامانه تقلبی برای تزریق واکسن ایجادشده است که به افرادی که گروه هدف نیستند بدون ثبت نام پیامک ارسال می‌شود، این افراد به مراکز مراجعه می‌کنند بدون این‌که اطلاعاتشان در سامانه تعریف شده باشد بنابراین شاهد ازدحام و نارضایتی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: بیشترین میزان ابتلا در کرونای دلتا تجمع در مکان‌های بسته است باید تدابیر ویژه صورت بگیرد و از هرگونه تجمع در مکان سربسته جلوگیری شود، همچنین نظارت بر اصناف باید جدی‌تر گرفته شود صرف تعطیلی گروه‌های ۲ و سه جوابگو نیست و باید گروه یک نیز به‌صورت کشیک فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با استانداری و ارتش به‌منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دولتی توسط ارتش منعقد شده است که طی آن حواله ۵۰۰ میلیون تومانی صادر شده است که دستگاه ونتیلاتور توسط ارتش تهیه شود.

نامدار اظهار کرد: در حوزه مراقبت در منزل نیاز به کمک دستگاه‌های اجرایی داریم، امروز تا ساعت ۱۲ ظهر ۱۲۰ مأموریت توسط همکاران مراقبت در منزل صورت گرفته است که نشان از استقبال دارد برای استفاده از این ظرفیت نیاز به کمک خودرویی داریم.

وی تأکید کرد: درحالی‌که در کشور با مشکل کمبود سرم روبه‌رو بودیم در استان قزوین تلاش کردیم این کمبود اتفاق نیفتد و از سه روز قبل تمام مراکز درمانی سرپایی را تأمین کردیم.

۲۳۰ تخت به ظرفیت بیمارستان‌های قزوین اضافه شده است

علی فخار سلیمانی، دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین، نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: در حال حاضر تمام استان‌های همجوار قزوین در وضعیت حاد قرار دارند اما در استان قزوین با شیب بسیار کمی از سرعت رشد بیماران بستری کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: با احتساب بیماران ۲۴ ساعت گذشته هم‌اکنون ۸۲۰ بیمار در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۷۱ بیمار در بخش خصوصی و ۱۹ نفر از سایر استان‌ها در قزوین پذیرش شدند، ۱۳۸ بیمار در بخش آی‌سی‌یو بستری و ۱۲ نفر نیز در انتظار آی سی یو هستند.

مدیر مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در این پیک عملاً محدودیتی نداشتیم و بر اساس طرح هوشمند محدودیت‌ها گروه‌های شغلی ۲ و سه تعطیل نشدند و صرفاً حدود ۲۹ درصد پروتکل‌ها را رعایت کردند، طی هفته‌های اخیر ۱۲ مورد ارجاع به مراجع قضائی و ۱۰ مورد پلمب انجام شده است.

وی یادآور شد: بیشترین میزان بروز بیماری در شهرستان قزوین و در محله‌های پونک، مولوی، سعدی، مینودر، عارف و هادی‌آباد مشاهده شده است، همچنین زنان خانه‌دار، مشاغل آزاد و دانش‌آموزان در رأس ابتلا قرار دارند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در پلن سی ۷۰۰ تخت پیش‌بینی کرده بودیم که با توجه به وضعیت موجود ۲۳۰ تخت به ظرفیت استان اضافه کردیم که شامل ۲۵ تخت در بیمارستان امیرالمؤمنین بوئین‌زهرا، ۱۵ تخت به‌عنوان بستری موقت در درمانگاه پاکروان است، همچنین در بیمارستان ولایت نیز بخش بستری قلب، جراحی مردان و مرکز ناباروری و درمانگاه‌های تخصصی بیمارستان شهید رجایی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص پیدا کرده است.

وی یادآور شد: همچنین یک بخش به بیمارستان بوعلی اضافه شده است، اضافه کردن تخت در بیمارستان ارتش و سالن ورزشی شرکت برق نیز در دستور کار قرار گرفته که در صورت نیاز به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها