تاریخ انتشار : سه‌شنبه 21 دسامبر 2021 - 21:44
کد خبر : 173762

معاون استاندار همدان اعلام کرد: کاهش ۳۰ درصدی انتقال کرونا در دورهمی‌ها

معاون استاندار همدان اعلام کرد: کاهش ۳۰ درصدی انتقال کرونا در دورهمی‌ها

ایسنا/همدان معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان اعلام کرد: مردم استان همدان در پرهیز از دورهمی ها نقش خوبی ایفا کردند به طوریکه طی دو هفته اخیر انتقال ویروس در دورهمی ها از ۶۵ درصد به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است اما کماکان باید مراقب باشیم. مصطفی آزادبخت شنبه ۲ اسفندماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کروناویروس

معاون استاندار همدان اعلام کرد: کاهش ۳۰ درصدی انتقال کرونا در دورهمی‌ها

ایسنا/همدان معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان اعلام کرد: مردم استان همدان در پرهیز از دورهمی ها نقش خوبی ایفا کردند به طوریکه طی دو هفته اخیر انتقال ویروس در دورهمی ها از ۶۵ درصد به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است اما کماکان باید مراقب باشیم.

مصطفی آزادبخت شنبه ۲ اسفندماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کروناویروس همدان، اظهار کرد: در اجتماعات با مشکل مواجه هستیم و از مردم خواستاریم به کسانی که پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند تذکر دهند.

وی با بیان اینکه شایعات تعطیلی بازار صحت ندارد اما انتظار داریم اصناف و بازاری ها پروتکل ها را خیلی جدی رعایت کنند، خاطرنشان کرد: امسال آیین معنوی اعتکاف را نخواهیم داشت و از مردم استان که همواره پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند درخواست داریم در این حوزه به ما کمک کنند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد کروناویروس استان همدان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار همدان در پایان اعلام کرد: شهرستان تویسرکان در وضعیت نارنجی قرار دارد بنابراین محدویت هایی در این شهرستان خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن در ماه پایانی سال شاهد افزایش پرشمار مردم در بازار هستیم که درخواست می شود نسبت به کنترل بازار اقدام شود، گفت: یکی از مقاصد مسافرتی ساکنان خوزستان که این روزها وضعیت کرونا در این استان مناسب نیست، استان همدان است چراکه ساکنان این دو استان ارتباط بیشتری با یکدیگر دارند.

دکتر رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات آخر سال و مراجعه شهروندان به باغ بهشت در پنجشنبه و جمعه پایان سال برای زیارت اهل قبور، درخواست می شود محدودیت های جدی اعمال شود، احتمال داد که با توجه به اعمال محدودیت ورود به استان های دارای وضعیت قرمز کرونایی ورود گردشگران به همدان در نوروز ۱۴۰۰ تا سه برابر افزایش یابد بنابراین از متولیان امر درخواست داریم از هم اینک در این باره چاره ای بیندیشند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل با شیب ملایمی کاهش داشته است، افزود: میانگین رعایت بهداشت فردی در هفته گذشته ۸۲ درصد، استفاده از ماسک توسط خدمات دهندگان ۸۱ درصد، استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان ۷۵ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۷۸ درصد بوده است.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه یک هفته گذشته ۲۴۶ واحد به علت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و ۱۹ واحد با دستور مقام قضایی پلمب شد، ادامه داد: در حال حاضر شهرستان تویسرکان در وضعیت نارنجی سه شهرستان اسدآباد، فامنین و کبودراهنگ در وضعیت آبی و ۶ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان از ۱۸ تا ۲۴ بهمن ۴۲ بیمار بستری و چهار فوتی داشته و از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ۱۸ بستری و یک فوتی داشته است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان تویسرکان ۱۵ مورد بیمار بستری داشته ایم که چهار مورد آن مثبت و ۱۱ مورد مشکوک بوده است که امید می رود در هفته های پیش رو وضعیت تویسرکان از نارنجی به زرد و آبی تغییر یابد.

حیدری مقدم با بیان اینکه شاخص سرایت پذیری کرونا در همدان یک است، اظهار کرد: بررسی وضعیت طغیان های صورت گرفته مؤید این است که ۶۵.۴ درصد مبتلایان به این ویروس به علت شرکت در اجتماعات، ۳۱ درصد تماس درون خانگی و چهار درصد رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در محیط کاری است.

وی بیان کرد: به دنبال اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۴ هزار و ۴۸۳ خانوار مورد حمایت مالی قرار گرفتند همچنین اطرافیان مبتلایان به کرونا به تعداد ۷۲ هزار و ۲۶۶ نفر غربالگری و رهگیری و ۳۵۰ بیمار در منزل مورد مراقبت قرار گرفتند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها