تاریخ انتشار : جمعه 15 اکتبر 2021 - 15:19
کد خبر : 49866

مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌های هرمزگان آغاز شد

مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌های هرمزگان آغاز شد

 کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت: مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌های هرمزگان آغاز شد. فهیمه گودرزی با بیان اینکه هرسال پاییز حدود نود گونه انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی به استان سفر می‌کنند، افزود: این پرندگان از سیبری و آسیای میانه به تالاب‌های هرمزگان مهاجرت کردند و تا بهار

مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌های هرمزگان آغاز شد

 کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست هرمزگان گفت: مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به زیستگاه‌های هرمزگان آغاز شد.

فهیمه گودرزی با بیان اینکه هرسال پاییز حدود نود گونه انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی به استان سفر می‌کنند، افزود: این پرندگان از سیبری و آسیای میانه به تالاب‌های هرمزگان مهاجرت کردند و تا بهار سال آینده در استان می‌مانند.
وی با اشاره به اینکه مسیرهای اصلی پرندگان مهاجر، مسیر پروازی آفریقایی- اوراسیایی، مسیر پروازی آسیای مرکزی، مسیر پروازی شرق آسیا-استرالیایی و مسیر پروازی نیمکره غربی است، خاطرنشان کرد: شمارش پرندگان در سایت‌های سرشماری همه ساله از دی ماه آغاز می‌شود و یکماه ادامه دارد.
کارشناس حیات وحش محیط زیست هرمزگان اضافه کرد: هرمزگان ۵۵ سایت سرشماری پرندگان دارد و پرندگان مهاجر از نوع حواصیلیان، آبچلیکیان، سلیمیان، کاکاییان، باکلانیان و پرستوهای دریایی هستند.
وی عنوان کرد: تغییرات آب و هوایی، توسعه ناپایدار، خسارت زیستگاه، نشت و ریزش مواد نفتی دردریا، تولید سوخت با منشاء گیاهی و توسعه زمین‌های کشاورزی، توربین‌های بادی، دکل‌های مخابراتی، ساختمان‌های بلند و پنجره ها، آلودگی نوری و زباله‌ها و پلاستیک از عوامل تهدید و تاثیرگذاردر روند زندگی و مهاجرت پرندگان است.
گودرزی عنوان کرد: هرمزگان با بیش از دو هزار کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره و داشتن چهار تالاب بین المللی مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در فصل زمستان است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها