تاریخ انتشار : شنبه 21 آگوست 2021 - 23:13
کد خبر : 6526

مولوی: تقویت معیشت مردم و سرمایه اجتماعی سرلوحه کابینه رئیسی خواهد بود

مولوی: تقویت معیشت مردم و سرمایه اجتماعی سرلوحه کابینه رئیسی خواهد بود

نماینده مردم آبادان در مجلس در موافقت با کابینه دولت سیزدهم و در مخالفت با ادعای یک نماینده مبنی بر نبود برنامه مدون وزرا در دولت سیزدهم گفت: اگر دقت می‌کردید و برنامه‌ها را با دقت می‌خواندید، متوجه می‌شدید. ما در چند سال گذشته در زمینه سرمایه اجتماعی آسیب دیده‌ایم. همه تلاش دولت رئیسی احیاء

مولوی: تقویت معیشت مردم و سرمایه اجتماعی سرلوحه کابینه رئیسی خواهد بود

نماینده مردم آبادان در مجلس در موافقت با کابینه دولت سیزدهم و در مخالفت با ادعای یک نماینده مبنی بر نبود برنامه مدون وزرا در دولت سیزدهم گفت: اگر دقت می‌کردید و برنامه‌ها را با دقت می‌خواندید، متوجه می‌شدید. ما در چند سال گذشته در زمینه سرمایه اجتماعی آسیب دیده‌ایم. همه تلاش دولت رئیسی احیاء سرمایه اجتماعی خواهد بود.

  سید محمد مولوی در جلسه علنی امروز(شنبه) ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور، معاون اول و رئیس دفتر سید ابراهیم رئیسی در موافقت با کابینه دولت سیزدهم گفت: در ابتدا باید از هیئت رئیسه محترم تشکر کنم با یک کار ابتکاری توانستند در نشست‌هایی با وزرای پیشنهادی برنامه‌هایشان را با دقت ارزیابی کنیم. همچنین جا دارد به نمایندگی از استان خوزستان از سید ابراهیم رئیسی به خاطر انتخاب دکتر محمد مخبر تشکر کنم.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: با مطالعه کارنامه و سوابق سیاسی و اجرایی وزرای پیشنهادی به این نتیجه می‌رسیم که رئیس جمهور در انتخاب و جمع بندی این کابینه بسیار تلاش کردند. دولت گذشته وضعیت را به نحوی تحویل رئیسی داد که نرخ بالای تورم و بیکاری، شرایط آب آشامیدنی، گسترش کرونا و ادامه تحریم‌های ظالمانه و وضعیت معیشتی در بدترین وضعیت خود بود. رئیسی در انتخاب تیم خود، دو رویکرد اساسی را دنبال کرد. اول، معیشت مردم و دوم، تقویت سرمایه اجتماعی.

مولوی با استناد به سخنان یک نماینده مخالف که گفته بود کابینه رئیسی برنامه مشخص ندارد، گفت: اگر دقت می‌کردید و برنامه‌ها را با دقت می‌خواندید، متوجه می‌شدید. ما در چند سال گذشته در زمینه سرمایه اجتماعی آسیب دیده‌ایم. همه تلاش دولت رئیسی احیاء سرمایه اجتماعی خواهد بود. بررسی کابینه همیشه همینطور بوده است ممکن است وزیری رأی نیاورد اما به نظرم کسانی که معرفی شدند افرادی متخصص و متناسب با اهداف دولت سیزدهم است.

میانگین سنی کابینه رئیسی ۵۳ سال است

مولوی در مورد پیر یا جوان بودن وزرای پیشنهادی دولت گفت: خوشبختانه کمترین نفر ۴۰ و مسن ترین فرد کابینه ۶۰ سال سن دارد. میانگی سنی کابینه ۵۳ سال است و نسبت به کابینه‌های دیگر جوان‌تر است. علاوه بر جوان‌گرایی کارآمدی، فسادستیزی، تخصص، مردمی‌ بودن، پژوهش محوری و آینده‌نگری و امیدآفرینی در سوابق همه عزیزان کابینه است.

وی از رئیس جمهور دولت سیزدهم خواست تا سامان‌دهی وضعیت کارگران و رتبه‌بندی معلمان را جدی بگیرد.

خوزستان باید استانداری ویژه داشته باشد و استان دار خوزستان معاون رئیس جمهور باشد.

نماینده مردم آبادان خطاب به رئیس ادامه داد: سامان‌دهی مناطق آزاد نیاز کشور است؛ نه خوزستان. لایه‌روبی اروند رود نیاز کشور است نه خوزستان. خوزستان یکپارچه است. در سنوات گذشته بعضی خواستند شمال خوزستان را استان کنند، مردم مخالف بودند. شرق خوزستان را خواستند استان کنند، مردم راضی نبود. جنوب هم نمی‌خواد استان شود. خوزستان یکپارچه است. خوزستان باید استانداری ویژه داشته باشد و استان دار خوزستان معاون رئیس جمهور باشد. پیشنهاد استان شدن خوزستان جنوبی را دادم تا عده‌ای بفهمند خوزستان ‌یکپارچه است و مردم مخالف تقسیم هستند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها