تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 14:13
کد خبر : 71661

نشت‌یابی و اصلاح ۱۲۸۰ انشعاب آب در همدان

نشت‌یابی و اصلاح ۱۲۸۰ انشعاب آب در همدان

 معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از نشت‌یابی و اصلاح ۱۲۸۰ فقره انشعاب در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری خبر داد. حمیدرضا نیکداد با اشاره به اینکه جلوگیری از هدررفت آب، اعمال مدیریت فشار و نصب تجهیزات کاهنده از جمله اقدامات انجام شده به منظور گذر از خشکسالی و کاهش

نشت‌یابی و اصلاح ۱۲۸۰ انشعاب آب در همدان

 معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان از نشت‌یابی و اصلاح ۱۲۸۰ فقره انشعاب در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری خبر داد.

حمیدرضا نیکداد با اشاره به اینکه جلوگیری از هدررفت آب، اعمال مدیریت فشار و نصب تجهیزات کاهنده از جمله اقدامات انجام شده به منظور گذر از خشکسالی و کاهش هدر رفت آب است، گفت: بر همین اساس در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری اعمال مدیریت فشار شبکه از طریق کنترل‌گرهای موجود در شبکه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: همچنین اصلاح و بازسازی ۱۳ کیلومتر شبکه، ۲۰۳ فقره انشعاب و اصلاح و بازسازی ۷۶۸ کیلومتر خطوط انتقال آب در سه ماهه ابتدایی امسال عملیاتی شد.
نیکداد با اذعان به اینکه جداسازی آب شرب از آب غیر شرب در فضای سبز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا، جداسازی آب شرب از آب غیرشرب در پنج  نقطه از فضای سبز شهری در شهرستان نهاوند از جمله اقدامات انجام شده است.
وی با بیان اینکه در راستای کمک به نگه داشت منابع آبی موجود، نشت‌یابی شبکه، انشعابات و مخازن در راستای کشف نشتی‌های نامرئی و رفع آنها همواره در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برهمین اساس ۲۱ کیلومتر نشت‌یابی شبکه، ۱۲۸۰ فقره نشت‌یابی انشعابات و نشت‌یابی ۲۴ مخزن در سه ماهه ابتدایی سال‌جاری عملیاتی شد.
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین از شناسایی ۷۸۲ فقره انشعاب غیر مجاز در مدت مذکور خبر داد و گفت: شناسایی و تبدیل انشعابات غیر مجاز به مجاز از دیگر اقدامات انجام شده به منظور حفظ منابع آبی موجود بوده است.
به گزارش ایسنا و به نقل ازروابط عمومی آبفای استان همدان، وی همچنین ضمن اشاره به نصب تجهیزات کاهنده مصرف به منظور کاهش هدر رفت آب، بیان کرد: سال گذشته ۱۰ عدد شیر تک پایه به همراه ۳۰ عدد پرلاتور کاهنده مصرف تحویل مدارس استان شد. ضمن اینکه ۱۰عدد شیر الکترونیکی به همراه شیرهای پدالی نیز برای دفاتر ائمه جمعه استان و ۳۹ شیر پدالی نیز در ساختمان شرکت آب و فاضلاب استان و دیگر ساختمان‌ها و آزمایشگاه‌های مرتبط توزیع و نصب شد.
نیکداد در پایان مدیریت مصرف آب را به ویژه در شرایط خشکسالی موجود و شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری دانست و گفت: مدیریت مصرف جز با همراهی مشترکین امکان‌پذیر نیست.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها