تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 ژانویه 2022 - 17:20
کد خبر : 191351

نگران بحث نفوذ فرهنگی در شیراز هستیم

نگران بحث نفوذ فرهنگی در شیراز هستیم

ایسنا/فارس نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اجرای برخی پروژه‌های فرهنگی منجر به ایجاد دغدغه و نگرانی در زمینه احتمال بروز نفوذ فرهنگی در شیراز شده است. روح‌الله نجابت یکشنبه ۱۹ بهمن در جمع خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی نسبت به اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی در شهر شیراز

نگران بحث نفوذ فرهنگی در شیراز هستیم

ایسنا/فارس نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اجرای برخی پروژه‌های فرهنگی منجر به ایجاد دغدغه و نگرانی در زمینه احتمال بروز نفوذ فرهنگی در شیراز شده است.

روح‌الله نجابت یکشنبه ۱۹ بهمن در جمع خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی نسبت به اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی در شهر شیراز گفت: بررسی پشتوانه‌های فکری و نحوه اجرای برخی طرح‌های فرهنگی در شیراز، موجب نگرانی دلسوزان شهر نسبت به احتمال نفوذ فرهنگی در لایه‌ها و ساختارهای اجتماعی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) شده است.

وی افزود: در متن برخی طرح‌های فرهنگی اجرا شده در شیراز، به وضوح اهداف سند ۲۰۳۰ به چشم می‌خورد و این موضوع نگرانی‌های مردم را مضاعف کرده است.

نجابت در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: سازمان یونسکو در کنار فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود، برنامه مشخصی را برای استحاله فرهنگی و تغییر ذائقه فرهنگی ملت‌های اسلامی دارد و تدوین سند ۲۰۳۰ و تلاش برای ترویج و پیاده شدن آن در کشورهای اسلامی چون ایران، همین هدف را دنبال می‌کند و بنا به نظر کارشناسان، بعضی از پروژه‌های فرهنگی اجرایی شده در شیراز با آن سند اشتراکاتی دارد و همین امر نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: طرح هایی چون سند ۲۰۳۰ که به دنبال پیاده‌سازی الگوهای توسعه غربی و لیبرالی در جامعه اسلامی و در مغایرت با ارزش‌های اسلامی و انقلابی است، در سومین حرم اهل بیت(ع) به هیچ عنوان نباید اجرا شود و بنده در این باره به مسئولان فرهنگی و ذیربط در شهر شیراز هشدار می‌دهم.

نجابت گفت: رویدادهای فرهنگی که در شهر شیراز طراحی و اجرا می‌شوند، باید نسبت دقیق و واضحی با هویت اسلامی و ایرانی ما داشته و برآمده از فرهنگ بومی خودمان باشد نه اینکه با ظاهرسازی در عین حفظ باطن همان مدل فرهنگی لیبرالی را دنبال کند.

وی افزود: انتظار مردم شیراز به عنوان ساکنین سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی، اجرای برنامه‌های فرهنگی‌ است که مولفه‌های فرهنگ‌ساز و هویت تاریخی و مذهبی شیراز در آن‌ها لحاظ شده باشد.

نجابت گفت: در صورتی که اقدام موثری برای اجتناب از روال غلط فعلی انجام نشود، به صورت مصداقی نقدهای خود درخصوص طرح ها، پروژه ها و رویدادهای فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز را با مردم و اصحاب فرهنگ درمیان خواهم گذاشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی فارس از دیگر اعضای این شورا درخواست می کنم با جدیت و سرعت، بر روی طرح ها و پروژه های فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز نظارت دقیق تری داشته باشد و مانع نفوذ فرهنگی در ساختارهای اجتماعی این شهر شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها