تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اکتبر 2021 - 22:36
کد خبر : 40970

نگهداری طلا در گاوصندوق منزل کار سارقان را راحت‌تر می‌کند

نگهداری طلا در گاوصندوق منزل کار سارقان را راحت‌تر می‌کند

 رئیس پلیس آگاهی استان البرز با تاکید بر اینکه مردم نباید اموال قیمتی مثل طلای خود را در منزل و به ویژه گاوصندوق نگهداری کنند، گفت: نگهداری این اموال در گاو صندوق کار سارقان را راحت‌تر می‌کند. سرهنگ محمد نادربیگی روز دوشنبه ۱۹ مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد البرز اظهار

نگهداری طلا در گاوصندوق منزل کار سارقان را راحت‌تر می‌کند

 رئیس پلیس آگاهی استان البرز با تاکید بر اینکه مردم نباید اموال قیمتی مثل طلای خود را در منزل و به ویژه گاوصندوق نگهداری کنند، گفت: نگهداری این اموال در گاو صندوق کار سارقان را راحت‌تر می‌کند.

سرهنگ محمد نادربیگی روز دوشنبه ۱۹ مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد البرز اظهار کرد: هرچند در مقایسه با سال قبل آمار سرقت‌های مهم در استان تغییری نداشته ولی شاهد افزایش سرقت‌های خرد هستیم.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: پلیس البرز در موضوع دستگیری سارقان مسلح خیابان شهید بهشتی و سرقت در اتوبان نشان داد که هیچ درنگی برای برخورد با کسانی که امنیت و آرامش مردم را به خطر می اندازند ندارد.
وی توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ طرح برای پیشگیری از سرقت در استان اجرایی شده که خوشبختانه نتایج مثبتی به همراه داشته است.
این مسئول ادامه داد: مردم باید هوشمندانه رفتار کنند و در زمان خرید وسایل مورد نیاز خود به خصوص از صنوفی مثل تعمیرات موبایل، لوازم دست دوم منزل، ضبط خودرو و … نسبت به سرقتی نبودن اموال مورد نظر اطمینان حاصل کنند.
وی با اشاره به اینکه مردم می توانند با مراجعه به سامانه نما اموال سرقتی خود را شناسایی کنند، اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون دو هزار درخواست در خصوص شناسایی اموال مشکوک از سوی البرزی‌ها ارائه شده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه مردم نباید اموال قیمتی مثل طلای خود را در منزل و به ویژه گاوصندوق نگهداری کنند، گفت: نگهداری این اموال در گاوصندوق کار سارقان را راحت تر می‌کند.
رییس پلیس آگاهی البرز در پاسخ به اینکه آیا سارقان برای سرقت طلاها به دستگاه فلزیاب مجهز هستند، اضافه کرد: ابزاری که بتواند مکان طلا را در خانه تشخص دهد وجود ندارد و سارقان اغلب بر اساس تجربه مکان این فلز قیمتی را کشف می کنند ولی ابرازی دارند که بتواند از بین فلزات طلای اصل  را تشخیص دهد.
وی در خصوص ضرورت دقت نظر مردم در خرید از سایت‌های اینترنتی گفت: سایت‌های مطرح و معروف مداوم پایش می شوند ولی از مردم درخواست می‌شود در زمان تحویل کالا از فروشنده حتما به اسناد مالکیت جنس توجه کنند و اطلاعات فروشنده مثل کد ملی و پلاک خودرو را به یاد بسپارند تا در صورت بروز مشکل قابلیت پیگیری وجود داشته باشد.
گفتنی است با هدف پیشگیری و کاهش وقوع سرقت منزل، به عموم شهروندان توصیه می‌شود وجوه نقد و طلاجات و اموال با ارزش خود را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها