تاریخ انتشار : دوشنبه 29 نوامبر 2021 - 22:49
کد خبر : 131135

نیازمند رسانه‌های ‌مطالبه گر برای توسعه شهری هستیم

نیازمند رسانه‌های ‌مطالبه گر برای توسعه شهری هستیم

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز گفت: برای توسعه فرهنگ عمومی و مدیریت شهری نیازمند رسانه‌های منتقد، ‌مطالبه گر و مستقل هستیم و اینها نیاز امروز جامعه شهری ماست. سید احمدرضا دستغیب بعد از ظهر شنبه ۲۳ اسفند در آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی رسانه شهر بیان کرد: اگر رسانه‌ها در

نیازمند رسانه‌های ‌مطالبه گر برای توسعه شهری هستیم

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز گفت: برای توسعه فرهنگ عمومی و مدیریت شهری نیازمند رسانه‌های منتقد، ‌مطالبه گر و مستقل هستیم و اینها نیاز امروز جامعه شهری ماست.

سید احمدرضا دستغیب بعد از ظهر شنبه ۲۳ اسفند در آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی رسانه شهر بیان کرد: اگر رسانه‌ها در دو حوزه به خوبی کار کنند وظیفه ذاتی خود را انجام داده‌اند.

او با بیان اینکه رسانه به عنوان یک پل دو سویه بین مردم و مسئولان محسوب می‌شود، افزود: رسانه مشکلات و مسائلی که مردم در جریان آن هستند را به اطلاع مدیران و اصحاب قدرت می‌رسانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز ادامه داد: البته بیشتر رسانه‌ها تمایل دارند که عملکرد مدیران را به مردم برسانند و نسبت به انعکاس مطالبه مردم به مسئولان کمتر توجه کرده‌اند، افزود: این یک ضعف و اشکال است و نیاز به توجه بیشتری از سوی رسانه‌ها می‌طلبد.

دستغیب با تصریح بر اینکه در پروژه‌های شهری زمانی مدیریت فرهنگی موفق است که از نیازهای مردم هم اطلاع داشته باشد، گفت: چه بسا عملیات عمرانی که در یک محور انجام می‌شود اما ممکن است نیاز مردم آن منطقه را تحت پوشش قرار ندهد و این موضوع یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌هاست که نیازها را به اطلاع مدیران حوزه فرهنگی برسانند.

او عنوان کرد: بی شک پروژه‌هایی در عرصه فرهنگ ماندگار می‌شوند که براساس نیاز و مطالبات مردمی شکل گرفته باشد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه رسانه‌ها یک وظیفه مهم دیگر دارند که به نظر میپرسد از غافل شده‌اند، نقد قدرت، عملکردها و مسئولیت‌ها را در شمار این وظیفه مهم دانست و گفت: در توسعه فرهتگ عمومی و مدیریت شهری نیازمند رسانه‌های منتقد، ‌مطالبه گر و مستقل هستیم و اینها نیاز امروز جامعه شهری ماست.

دستغیب با بیان اینکه اگر مسئولین نقد نشوند، نمی‌توان  از آنها مطالبه کرد، گفت: اصحاب قدرت هم باید سعه صدر داشته باشند.

او با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا وضعیت فرهنگ شهروندی شیرازی‌ها در دوره پنجم شورا تغییر کرده است یا نه؟ گفت: باید دید که امروز در حوزه فرهنگی پیشرفت کرده‌ایم یا ثابت مانده‌ایم؟

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز ابراز امیدواری کرد که بتوان در مسیر واقع بینانه با مطالعه و انتقاد و چالش از مسئولین این مسیر را بهتر برای ١٤٠٠ ترسیم کنیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها