تاریخ انتشار : شنبه 30 اکتبر 2021 - 2:08
کد خبر : 31318

هیچ توجیهی برای عدم شرکت در انتخابات پذیرفتنی نیست

هیچ توجیهی برای عدم شرکت در انتخابات پذیرفتنی نیست

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه سنقروکلیایی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه ما با شرکت در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم می‌شویم  و این اوج دموکراسی است. حجت الاسلام الله رضا اکبری امام جمعه سنقروکلیایی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر حضور گسترده در پای صندوق های رای، اظهار کرد: علاوه بر این حضور،

هیچ توجیهی برای عدم شرکت در انتخابات پذیرفتنی نیست

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه سنقروکلیایی گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه ما با شرکت در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم می‌شویم  و این اوج دموکراسی است.

حجت الاسلام الله رضا اکبری امام جمعه سنقروکلیایی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر حضور گسترده در پای صندوق های رای، اظهار کرد: علاوه بر این حضور، برای انتخاب فرد اصلح باید به کسی رای بدهیم که بیش از همه در مسیر شهدا بوده و دغدغه اسلام را داشته باشد.

وی اظهار کرد: انقلاب بر مبنای اسلام به پیروزی رسیده و بر همین مبنا از بحران‌ها و پیچ‌وخم‌های پیش روی خود در طول 42 سال گذشته و در صدر آنها در طول هشت ساله دفاع مقدس سربلند عبور کرده، لذا رمز تداوم آن هم تکیه بر همین آموزه های اسلامی است.

امام جمعه سنقروکلیایی ادامه داد: اگر سخنان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را گوش بدهیم، خیلی راحت می توانیم قضاوت کنیم دیدگاه های کدامیک از آنها با آموزه های دینی ما قرابت بیشتری دارد، مثلا اگر کاندیدایی که در پی ترویج بی حجابی با شعار آزادی است و در سخنانش امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال می‌برد، قطعا از آرمان های اسلام و انقلاب فاصله گرفته است.

اکبری با بیان اینکه اگر کاندیدایی تفاوت‌های قومیتی را علم می کند و یا با وعده های بی اساس گروهی از جامعه را به سمت خود می کشد نمی تواند رئیس جمهور خوبی باشد، تاکید کرد: دیدگاه های کاندیدایی که با وعده‌های مادی سعی در پیروزی در انتخابات دارد با روح اسلام در تضاد است.

اکبری تصریح کرد: برای ادامه راه اسلام و انقلاب به رئیس جمهوری احتیاج داریم که انقلابی بوده و برنامه‌ها و اهدافش در جهت تعالی اسلام باشد و نگاهش به توان داخلی بوده و تلاشش برای ساماندهی ظرفیت های ایران اسلامی باشد.

وی در ادامه از همه مردم به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران و دغدغه مندان اسلام و انقلاب خواست تا با حضور پرشور و آگاهانه خود در پای صندوق های رای، شرایط را برای انتخاب رئیس جمهور اصلح فراهم کنند تا به یاری خداوند شاهد گشایش در مشکلات و به ویژه مشکلات اقتصادی باشیم.

اکبری سپس برگزاری انتخابات را نمونه بارز مردمسالاری دینی عنوان کرد و افزود: مردم با شرکت در انتخابات در سرنوشت خود سهیم می شوند، لذا هیچ توجیهی برای کنارکشیدن از رای دادن پذیرفتنی نیست و به مثابه این است که بخواهیم به دورانی برگردیم که هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خود نداشتیم.

وی یادآوری کرد: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی همه ما با شرکت در انتخاباتی آزاد، سالم و تاثیرگذار در تعیین سرنوشت کشور خود  سهیم می‌شویم  و این اوج دموکراسی است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها