تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دسامبر 2021 - 17:32
کد خبر : 162646

هیچ واحد تولیدی در کشور به خاطر مشکلات مالیاتی تعطیل نشده است

هیچ واحد تولیدی در کشور به خاطر مشکلات مالیاتی تعطیل نشده است

ایسنا/ایلام مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: هیچ واحد تولیدی در کشور به خاطر مشکلات مالیاتی تعطیل نشده و از شرکت هایی که تعطیل شدند تا زمانی که از ضرر به سود نرسیده اند، هیچ مالیاتی گرفته نشده است. “شهروز برزگر”  در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ایلام اظهار کرد: هزینه های جاری کشور در طول سال ۳۰ هزار

هیچ واحد تولیدی در کشور به خاطر مشکلات مالیاتی تعطیل نشده است

ایسنا/ایلام مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: هیچ واحد تولیدی در کشور به خاطر مشکلات مالیاتی تعطیل نشده و از شرکت هایی که تعطیل شدند تا زمانی که از ضرر به سود نرسیده اند، هیچ مالیاتی گرفته نشده است.

“شهروز برزگر”  در نشست بررسی مشکلات واحدهای تولیدی ایلام اظهار کرد: هزینه های جاری کشور در طول سال ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده و  میزان مالیاتی که از این هزینه‌ها اخذ شده،  بین ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه عمده کشورهای دنیا بر اساس سیستم اخذ مالیات اداره می‌شوند، ادامه داد: اداره کشور در ایران به این طریق نیست و با وابستگی به نفت و سایر شیوه های دیگر انجام می شود که با این شیوه نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت و  هیچ واحد تولیدی در کشور به خاطر مشکلات مالیاتی تعطیل نشده و از شرکت هایی که تعطیل شدند تا زمانی که از ضرر به سود نرسیده اند، هیچ مالیاتی گرفته نشده است.

مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد با بیان اینکه اخذ مالیات بر درآمد است نه بر شکست و در این زمینه هیچ فشاری به این واحد ها وارد نشده است ، با اشاره به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در کشور، گفت: بعد از اعمال تحریم ها و قضیه برجام شرایط از نظر اقتصادی در کشور بسیار سخت شد و این مشکلات به ویژه در دو سال اخیر بیشتر شده است.

مدیرکل پارلمانی وزارت اقتصاد و دارایی با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی که در این نشست مطرح شد به تحریم‌ها بازمی گردد، گفت : یکی از راهکارها تصویب اف ای تی اف است و چنانچه به مجلس بازگردم دوباره به آن رای خواهم داد.

برزگر ادامه داد: در این مدت کلیت نظام در برابر هجمه‌های دشمن ایستادگی کرد ولی نوک پیکان آن فشار به سمت مردم بود و مساله قابل لمس در این زمینه فشار بر مردم ساکن در مناطق محروم بود.

وی با بیان اینکه در این زمینه ایران هزینه های سیاسی داده است، تصریح کرد: با وجود همه این فشارها اکنون به این نقطه رسیدیم و کشور بیش از پیش به وحدت و همدلی نیاز دارد.

برزگر با بیان اینکه  شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و باید با همدلی و وحدت بین تمام مسوولان اعم از دولت، مجلس و غیره برابر این مشکلات پیروز شویم، قول مساعد داد تا برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان پیگیری لازم انجام شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها