تاریخ انتشار : جمعه 20 آگوست 2021 - 15:38
کد خبر : 3900

واکسن کرونای افراد دعوت شده به مراکز بهداشت آذربایجان شرقی به اندازه کافی موجود است

واکسن کرونای افراد دعوت شده به مراکز بهداشت آذربایجان شرقی به اندازه کافی موجود است

 مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دوز اول و دوم واکسن کرونای افراد دعوت شده به مراکز بهداشت آذربایجان شرقی به اندازه کافی موجود است. دکتر سیمین خیاط زاده پنجشنبه شب ۲۸ مردادماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: میانگین بستری‌های روزانه کرونا در استان به حدود ۲۸۰ نفر رسیده و

واکسن کرونای افراد دعوت شده به مراکز بهداشت آذربایجان شرقی به اندازه کافی موجود است

 مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: دوز اول و دوم واکسن کرونای افراد دعوت شده به مراکز بهداشت آذربایجان شرقی به اندازه کافی موجود است.

دکتر سیمین خیاط زاده پنجشنبه شب ۲۸ مردادماه در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: میانگین بستری‌های روزانه کرونا در استان به حدود ۲۸۰ نفر رسیده و از مجموع تست‌های این بیماری، روزانه ۳۵ الی ۴۰ درصد موارد مثبت هستند.

وی با بیان این‌که میانگین فوتی‌های روزانه کرونا در استان به ۱۲ الی ۱۳ نفر رسیده است، افزود: از روز جمعه واکسیناسیون کرونایی در مراکز تجمعی چهارگاه تبریز، مجددا آغاز شده و به تمامی نوبت‌دهی‌های روز گذشته، از امروز رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که از همشهریان عزیز خواهشمندیم به صورت تناوبی به مراکز بهداشت مراجعه کنند، بیان کرد: نیازی به تجمع افراد برای واکسیناسیون نیست زیرا واکسن سینوفارم نوبت اول و دوم به اندازه کافی در اختیار داریم.

خیاط زاده با اشاره به این‌که فعلا دوز دوم‌ واکسن استروزنکا و اسپوتنیک به استان نرسیده است، گفت: ۱۲۷ مرکز واکسیناسیون فعال در استان وجود داشته و تاکنون تعداد یک میلیون و ۹۲ هزار دوز تزریق انجام شده است.

وی از واکسیناسیون کرونایی نزدیک به ۳۲ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال استان خبر داد و افزود: بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، مراکز تزریق واکسن جدیدی از سوی ارگان‌های مختلف به ما تحویل داده شده که پس از تجهیز کامل و بهره برداری، انجام واکسیناسیون در این مراکز آغاز خواهد شد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها