تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 18:43
کد خبر : 166075

واکنش ائتلاف الفتح به ادعاهای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر ارسال موشک از ایران به عراق

واکنش ائتلاف الفتح به ادعاهای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر ارسال موشک از ایران به عراق

نماینده ائتلاف الفتح عراق در واکنش به ادعاهای سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر ارسال موشک های بالستیک از ایران به عراق گفت:اظهارات وزارت خارجه آمریکا مساله جدیدی نیست، آمریکا پیش از این نیز عراق را به دستیابی به سلاح اتمی و هسته‌ای متهم کرده بود. به گزارش ایسنا، محمد البلداوی، نماینده ائتلاف

واکنش ائتلاف الفتح به ادعاهای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر ارسال موشک از ایران به عراق

نماینده ائتلاف الفتح عراق در واکنش به ادعاهای سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر ارسال موشک های بالستیک از ایران به عراق گفت:اظهارات وزارت خارجه آمریکا مساله جدیدی نیست، آمریکا پیش از این نیز عراق را به دستیابی به سلاح اتمی و هسته‌ای متهم کرده بود.

به گزارش ایسنا، محمد البلداوی، نماینده ائتلاف فتح عراق در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم در واکنش به ادعای مقام آمریکایی مبنی بر ارسال موشک بالستیک از ایران به عراق گفت: اظهارات وزارت خارجه آمریکا مساله جدیدی نیست، آمریکا پیش از این نیز عراق را به دستیابی به سلاح اتمی و هسته‌ای متهم کرده بود و امروز در ادامه اتهامات خود مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به سوریه و یمن مدعی شده است که ایران موشک بالستیک به برخی گروه‌های عراقی ارسال می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که این ادعا ممکن است مقدمه‌ای برای هدف قرار دادن الحشد الشعبی باشد گفت: دولت عراق تصمیمات بی پروا و عجولانه اتخاذ می‌کند اما حماقتی علیه الحشد الشعبی و ملت عراق اتخاذ نمی‌کند. واشنگتن قدرت نیروهای مقاومت عراق و توان انها در پاسخگویی را می‌داند. این درس واضحی است که آمریکایی‌ها در زمان اشغال عراق از آن مطلع شدند و همچنین درس دیگری آموختند و آن درس این است که الحشد الشعبی دوای عراق برای خشکاندن ریشه‌های سرطانی داعش است.

البلداوی گفت: مسئول آمریکایی که در وزارت خارجه مشغول است چیزی که می‌گوید را نمی فهمد و ادعاهای آن پایانی ندارد. هرگاه به آمریکا فشار آورده می‌شود تا نیروهای خود را از عراق خارج کند، واشنگتن این ادعاها را مطرح می‌کند تا بهانه برای حضور نیروهایشان در عراق باشد.

به گزارش ایسنا، پیش از این ناتان تک، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که ایران موشک‌های بالستیک به عراق می‌فرستد و این اقدام قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و همچنین حاکمیت عراق را نقض می‌کند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که دولت بغداد باید سرنوشت عراق را تعیین کند نه دولت تهران.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها