تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 اکتبر 2021 - 23:06
کد خبر : 28511

وجود چهار منطقه حفاظت شده در اردبیل

وجود چهار منطقه حفاظت شده در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل از وجود چهار منطقه حفاظت شده در سطح این استان خبر داد. سعید شهند به مناسبت هفته حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مناطق به همراه ۲ اثر طبیعی ملی و تالاب ها جمعا ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان را تشکیل می

وجود چهار منطقه حفاظت شده در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل از وجود چهار منطقه حفاظت شده در سطح این استان خبر داد.

سعید شهند به مناسبت هفته حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مناطق به همراه ۲ اثر طبیعی ملی و تالاب ها جمعا ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۶۲۶ مورد اخطار در زمینه محیط زیستی داده شده است، تصریح کرد: در این مدت هزار و 878 مورد پایش زیست محیطی از صنایع، فاضلاب شهری، مراکز معاینه فنی خودروها، پسماند و نظایر آن در استان انجام شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه ۱۴ واحد تولیدی و صنعتی آلاینده محیط زیست در این استان اردبیل شناسایی شده است، ادامه داد: از متولیان این واحدها خواسته شده است هر چه زودتر اقدام به رفع آلایندگی کرده و از لیست واحدهای آِآینده استان خارج شوند.

شهند با بیان اینکه واحدهای آلاینده باید طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده یک درصد از مبلغ فروش تولیدات خود را به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند، ابراز امیدواری کرد: واحدهای آلاینده شناسایی شده در استان نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست امری عمومی و همگانی است و ضرورت دارد همه شهروندان در این زمینه مشارکت کنند، تصریح کرد: انتظار می رود هموطنان نسبت به محیط زیست حساس بوده و اجازه تعدی به این نعمت الهی را به کسی ندهند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها