تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 21:08
کد خبر : 74120

ورود ۴۳۰ هزار پرونده به دادگستری اردبیل

ورود ۴۳۰ هزار پرونده به دادگستری اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۴۳۰ هزار پرونده به محاکم و مراجع قضایی استان اردبیل وارد شده است. حجت‌الاسلام حسین کثیرلو یکم تیر ماه در گرامیداشت هفته قوه قضائیه در اردبیل اظهار کرد: از ۴۳۰ هزار پرونده ورودی به محاکم قضایی استان اردبیل ۱۰۰ هزار پرونده به شوراهای حل

ورود ۴۳۰ هزار پرونده به دادگستری اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۴۳۰ هزار پرونده به محاکم و مراجع قضایی استان اردبیل وارد شده است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو یکم تیر ماه در گرامیداشت هفته قوه قضائیه در اردبیل اظهار کرد: از ۴۳۰ هزار پرونده ورودی به محاکم قضایی استان اردبیل ۱۰۰ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده که از این تعداد ۲۸ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان با صلح و سازش مخدومه شده است.

وی فعالیت ۷۲۰ نفر را در قالب اعضای شوراهای حل اختلاف استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: با تغییر رویکرد این شورا تلاش بر این است تا با همکاری گروه‌های جهادی آثار بیشتری از صلح و سازش را شاهد باشیم، به طوری که در ۱۷ پرونده قصاص با تلاش شورای حل اختلاف کار به صلح و سازش کشیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از ۳۵ مصوبه سفر ۲۱ مصوبه مربوط به استان و مابقی مصوبات مربوط به پیگیری‌های تهران بوده که ما در حوزه خودمان سعی می‌کنیم همه مصوبات را اجرایی و عملیاتی کنیم.

کثیرلو از امنیت به عنوان خط قرمز دستگاه قضا یاد کرد و افزود: بر هم زنندگان امنیت عمومی به ویژه ارازل و اوباش و سارقان در امنیت نیستند و بدون اغماض و کوتاهی با بر هم زنندگان امنیت عمومی و اجتماعی برخورد خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما اجازه نخواهیم داد تا عده‌ای در مسیر امنیت اقتصادی، اجتماعی و سرمایه‌گذاری مشکل و خللی را به وجود آورند و قطعا در هر جایگاه و منصبی با اختلالگران حوزه امنیت برخورد خواهیم کرد.

کاهش جمعیت کیفری تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر

رئیس کل دادگستری استان اردبیل کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها را به عنوان یک رویکرد اصلی یادآور شد و اضافه کرد: آمار موجود زندانیان برازنده استان اردبیل نیست و ما تلاش خواهیم کرد تا تعداد زندانیان را در سطح استان به کمتر از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر کاهش دهیم تا با محدود ساختن تعداد زندانیان جرایم جایگزین در دستور کار قرار گیرد.

کثیرلو از تعلیق مجازات، آزادی مشروط و استفاده از پابند الکترونیکی به عنوان مجازات‌های جایگزین زندان و حبس یاد کرد و ادامه داد: زمان دادرسی و رسیدگی در دادگستری استان اردبیل نیز به تناسب پرونده‌ها کاهش خواهد یافت که در حال حاضر این زمان رسیدگی حدود دو ماه است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت ستاد دیه استان اظهار کرد: ۴۲۰ نفر در سال گذشته با همت ستاد دیه و خیرین که همه آنها زندانیان جرایم غیر عمد و غیر نقدی بودند، از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

کثیرلو احیای ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی را به عنوان رویکرد دستگاه قضا یاد کرد و گفت: از جمله این مجموعه‌های تولیدی شرکت کشت و صنعت مغان و سبلان پارچه بود که با ورود دستگاه قضا در ماه‌های اخیر سر و سامان پیدا کرده و تولید مضاعف خود را از سر گرفتند.

وی در مورد پرونده تخلفاتی در منابع طبیعی استان افزود: عده‌ای سعی می‌کردند تا یک‌هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز منطقه فندقلو و سوها را به اشخاص دیگری واگذار کنند که ما مانع این کار شدیم و پرونده در حال رسیدگی است که به محض صدور احکام در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کثیرلو به آمادگی دستگاه قضا در استان برای راه‌اندازی شعبات ویژه صلح و سازش در کلانتری‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این شعبات با همکاری نیروی انتظامی از تعداد ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی کاسته شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در مورد اعتراض برخی از کاندیداهای شوراها به نتایج انتخابات اضافه کرد: در این زمینه هیئت‌های اجرایی و نظارت به شکایات رسیدگی می‌کنند و ما اگر تخلفات عمده‌ای در حوزه انتخابات رخ داده باشد، به وظیفه خود عمل کرده و رسیدگی می‌کنیم.

وی در پایان بیان کرد: همه باید با شناخت وظیفه به آن عمل کنیم و در این زمینه شاخص قانون برای همه ما لازم‌الاجراست.

منبع:ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها