تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دسامبر 2023 - 14:42
کد خبر : 208485

وکلای کمیسیون ماده ۱۰۰ چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

وکلای کمیسیون ماده ۱۰۰ چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری با توجه به پیچیدگی ‌هایی که در دعاوی کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد، می ‌تواند نقش مهمی را در احقاق حقوق شاکیان ایفا کند. برای آشنایی با وظایف این وکلا با ما همراه باشید. وظایف وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ دارای وظایف مشخصی است. این فرد موظف

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری با توجه به پیچیدگی ‌هایی که در دعاوی کمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد، می ‌تواند نقش مهمی را در احقاق حقوق شاکیان ایفا کند. برای آشنایی با وظایف این وکلا با ما همراه باشید.

images_1701855797_6570423520767.jpg

وظایف وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ دارای وظایف مشخصی است. این فرد موظف است به پرونده ‌های شهرداری رسیدگی کند و برای رفع مشکلات مربوط به ساخت و ساز های غیر مجاز، راهکار هایی را ارائه نماید. وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ باید بتواند ساخت و ساز های غیر مجاز را بررسی کند و دانش حقوقی لازم برای بررسی پرونده‌ های این چنینی را داشته باشد.

آشنایی با مفاد حقوقی و به روز رسانی اطلاعات برای وکلای کمیسیون ماده صد ضروری است. به عنوان مثال یک وکیل ماهر باید با فرمول محاسبه جریمه ماده 100 شهرداری آشنا باشد و اسناد حقوقی معتبر را برای ارائه به موکل خود آماده کند. از جمله وظایف دیگری که یک وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ دارد، تهیه اسناد معتبر حقوقی و تنظیم دادخواست‌ است.

با توجه به اینکه هدف اصلی کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی ساخت و ساز املاک است، وکیل کمیسیون نیز می ‌تواند در این راستا کمک کند تا تخلفاتی که در حوزه ساخت و ساز صورت گرفته با دقت کامل بررسی شوند.

بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، مالکان ساختمان ‌ها و اراضی موظف هستند قبل از اجرای هرگونه ساخت و ساز یا تغییر کاربری، از شهرداری پروانه ساختمانی بگیرند. از وظایفی که وکیل دیوان عدالت اداری دارد، می‌توان به بررسی شکایت‌ ها و پرونده ‌های حقوقی درباره موارد زیر اشاره کرد.

عدم رعایت عقب نشینی

وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری می‌تواند در برابر قوانین عقب نشینی، اطلاعات کافی را در اختیار مالکان قرار دهد. البته زمان احداث بنا و مشخص نمودن معابر عمومی ضروری است. اما در صورتی که این کار از قبل انجام نشده باشد و ساختمان احداث شده بر خلاف قوانین فنی و بهداشتی ساخته شده باشد، مشمول پرداخت جریمه می ‌شود.

از آنجا که تراکم اضافی بر مساحت ساختمان وجود دارد، برای هر متر مربع بنای فاقد مجوز یک دهم ارزش معاملاتی آن بنا به عنوان جریمه دریافت می ‌گردد. اما وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰ می ‌تواند برای برداشتن جریمه ‌ها و تغییر شرایط به مالکان کمک کند.

به همین خاطر بهتر است مالکان در این مواقع با یک وکیل متخصص صحبت کنند. نحوه دفاع در کمیسیون ماده 100 به مهارت و تخصص وکیل شما بستگی دارد. بنابراین بهتر است در این مواقع حتماً یک وکیل متخصص و با تجربه انتخاب کنید.

عدم احداث پارکینگ

یکی دیگر از تخلفاتی که هنگام ساختمان سازی توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد توجه قرار می ‌گیرد و مشمول پرداخت جریمه می ‌گردد، تخلفات مربوط به عدم ساخت پارکینگ می ‌باشد. پارکینگ یک ساختمان باید مطابق با مشخصات درج شده در پرونده و بر اساس نقشه ‌های ساختمان باشد.

اگر مالک به هر دلیلی از ساخت پارکینگ اجتناب کند و امکان اصلاح ساخت و ساز وجود نداشته باشد، باید جریمه پرداخت کند. با توجه به نظر وکلای کارشناس در سایتhttps://vakil-divan-edalat.com ساختمان ‌هایی که فاقد پارکینگ باشند به خاطر تخلف در رعایت اصول شهرسازی و فنی، باید تخریب شوند. اما بررسی این شرایط نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد.

احداث بنا بدون پروانه

هرگاه یک ساختمان بدون مجوز و پروانه ساخت توسط مالکین ساخته شده باشد و اقدامات عمرانی در اراضی مشخص شده، انجام نشده باشد. ماده ۱۰۰ قانون شهرداری این ساخت و ساز را تخلف حساب می ‌کند. بنابراین بهتر است قبل از هرگونه ساخت و ساز با وکلای کمیسیون ماده ۱۰۰ مشورت کنید. اگر قرار است تغییراتی در بنا داده شود یا تعمیراتی صورت بگیرد، بهتر است اول از مشاوره ‌های حقوقی این وکلا استفاده شود.

در نهایت نیز باید مجوز لازم برای ساخت و ساز، تعمیر یا تغییر کاربری از شهرداری دریافت گردد. در غیر این صورت امکان صدور رای جریمه یا تخریب بنا وجود خواهد داشت.

 

 

تغییر کاربری

تخلفاتی که در زمینه تغییر کاربری بنا انجام می ‌شود، مستلزم بررسی دقیق و ارائه نظرات قانونی است. در مندرجات پرونده ساختمانی، تمامی قوانین به صورت دقیق ذکر شده است. اگر کاربر به هر دلیلی تخلف انجام دهد و در مناطق غیرتجاری، تغییری ایجاد کند، باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن حداقل دو ماه به شهرداری منطقه اطلاع دهد تا تصمیم‌گیری‌ های لازم در این باره صورت بگیرد. اگر در چنین شرایطی هستید، برای جلوگیری از پرداخت جریمه یا تخریب بنا، می ‌توانید با وکلای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری مشورت کنید.

 

عدم استحکام بنا

گاهی اوقات تخلفات صورت گرفته مربوط به عدم مقاومت و استحکام بنا می ‌شود. وقتی که کاربران اصول معماری را رعایت نکنند و ساختمان ‌های غیر مقاوم بسازند از نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تخلف محسوب می ‌شود. در صورتی که بنای ساخته شده استحکام مناسبی نداشته باشد، معمولاً رای تخریب آن صادر می‌ شود. اگر امکان اصلاح بنا وجود داشته باشد، مالکان باید با استفاده از راهنمایی ‌ها و کمک وکیل متخصص این رای را تغییر دهند. اما در صورتی که موفق نشوند قوانین را رعایت کنند و یک ساختمان مستحکم و مقاوم بسازند، بنای ساخته شده باید تخریب شود.

 

 اهمیت مشاوره با وکیل کمیسیون ماده ۱۰۰

حال که با وظایف وکلای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری آشنا شدید، می‌ دانید که مشورت با وکلای متخصص با تجربه اهمیت زیادی دارد.

  • یک وکیل متخصص می ‌تواند ماده ‌های قانونی را بررسی کند و به مالکین اراضی و املاک، مشاوره‌ های تخصصی ارائه نماید.
  • اگرچه دریافت مجوز و پروانه ساخت قبل از شروع عملیات ساخت و ساز ضروری است، اما اگر به هر دلیلی تخلفی صورت گرفته باشد، یک وکیل با تجربه می ‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرایط را بررسی کند و بر اساس اصول اجرایی ساخت و ساز، راهکار هایی را به مالکان ارائه ‌کند تا ناچار به پرداخت جریمه‌ های سنگین یا تخریب بنا نشوند.
  • این وکلا به مالکان کمک می‌ کنند تا مشکلات غیرقانونی را به حداقل برسانند و میزان جریمه‌ هایی که برای آن ها نوشته می‌ شود، کاهش پیدا کند.

 

سخن پایانی

اگر برای بررسی مشکلات حقوقی در حوزه تخلفات ماده ۱۰۰ شهرداری نیاز به کمک و مشاوره دارید، می‌ توانید به وب سایت وکیل دیوان عدالت مراجعه نمایید. وکلای با تجربه ما در زمینه بررسی تخلفات حوزه ساخت و ساز، تبحر و تجربه کافی را دارند و با ارائه راهکار های قانونی به موکلان خود کمک می ‌کنند تا در زمان تعیین شده توسط قانون، کار های لازم را انجام دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها