تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دسامبر 2021 - 18:59
کد خبر : 149242

پلیس تونس تظاهرکنندگان را متفرق کرد

پلیس تونس تظاهرکنندگان را متفرق کرد

شهروندان تونسی تظاهرات اعتراض‌آمیزی را سه‌شنبه شب در منطقه “سیدی بوعلی” به راه انداختند و نیروهای امنیتی این کشور با استفاده از گاز اشک‌آور آن‌ها را متفرق کردند.  به گزارش ایسنا، به نقل از رای‌الیوم، کارگران و اهالی منطقه “سیدی بوعلی” از توابع شهرستان “سوسه” در اعتراض به بستن یک کارخانه شیر که یکی از

پلیس تونس تظاهرکنندگان را متفرق کرد

شهروندان تونسی تظاهرات اعتراض‌آمیزی را سه‌شنبه شب در منطقه “سیدی بوعلی” به راه انداختند و نیروهای امنیتی این کشور با استفاده از گاز اشک‌آور آن‌ها را متفرق کردند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از رای‌الیوم، کارگران و اهالی منطقه “سیدی بوعلی” از توابع شهرستان “سوسه” در اعتراض به بستن یک کارخانه شیر که یکی از بزرگترین کارخانه‌های این منطقه به شمار می‌آید، تظاهراتی به راه انداختند و  میان اعتراض کنندگان و نیروهای امنیتی تونس درگیری‌هایی صورت گرفت.

نیروهای پلیس تونس با استفاده از گاز اشک‌آور اعتراض‌کنندگان را متفرق کردند.

کارگران این منطقه که بارها اعتراضاتی انجام داده بودند خواستار امضای توافقی میان صاحبان کارخانه و وزارت صنعت و مقامات مسئول درخصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه شیر که از ماه‌ها پیش به دلیل شرایط سخت مالی بسته شده است، شدند.

اعتراض‌کنندگان مسیر اصلی مرکز شهر را بستند و نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور آن‌ها را متفرق کردند و تظاهرکنندگان نیز در مقابل به سمت نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند.

در همین راستا، حمادی التیساوی، یکی از  نمایندگان “سیدی بوعلی” گفت: رویارویی میان اعتراض‌کنندگان و نیروهای امنیتی منجر به زخمی شدن یک نیروی امنیتی و بازداشت ۱۴ تن از تظاهرکنندگان شد.

از سوی دیگر، گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از این است که عصر روز سه‌شنبه نیروهای امنیتی تونس عناصر تروریستی در شهر “الکاف” واقع در غرب این کشور را تعقیب کردند.

در همین راستا، رادیو “موزاییک” به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور عناصر تروریستی را در مرکز این شهر به کمک نیروهای نظامی محاصره کردند.

وزارت کشور تونس هنوز اطلاعاتی درخصوص تعداد تروریست‌ها و تابعیت آن‌ها ارائه نداده‌ است.

شورشیان معمولا در مناطق کوهستانی در نزدیکی شهر “الکاف” و مناطق دیگر در نزدیکی مرزهای الجزائر در “جندوبه”، “لقصرین”، “سیدی بوزید” و “قفصه” حضور دارند.

این شورشیان گاهی اوقات به مناطق مسکونی نزدیک کوهستان یورش می‌آورند و همچنین در چندین عملیات قتل غیرنظامیان دست داشته‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها