تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دسامبر 2021 - 10:21
کد خبر : 144777

پیاده‌روی بانوان همدانی با شعار «نسل ظهوریم، اگر برخیزیم»

پیاده‌روی بانوان همدانی با شعار «نسل ظهوریم، اگر برخیزیم»

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج همدان گفت: درروز اول اردیبهشت و به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس سپاه پاسداران، پیاده روی ۱۰ هزارنفری بانوان با شعار «ما نسل ظهوریم، اگر برخیزیم» برگزار می شود. به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سرهنگ علی بقایی امروز در جمع خبرنگاران با موضوع ستاد مراسم پیاده روی نسل ظهور، با تبریک اعیاد

پیاده‌روی بانوان همدانی با شعار «نسل ظهوریم، اگر برخیزیم»
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج همدان گفت: درروز اول اردیبهشت و به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس سپاه پاسداران، پیاده روی ۱۰ هزارنفری بانوان با شعار «ما نسل ظهوریم، اگر برخیزیم» برگزار می شود.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سرهنگ علی بقایی امروز در جمع خبرنگاران با موضوع ستاد مراسم پیاده روی نسل ظهور، با تبریک اعیاد شعبانیه و اظهارات آمریکا لیه سپاه، بیان کرد: اظهارات خباثت بار و پلید آمریکا دستاورد خوبی در کشور ما داشت و موجب شد افرادی که پیش تر منتقد و بی تفاوت نسبت به موضوعات حوزه سپاه بودند، منسجم شدند و همه آزادیخواهان مبارزان جهان در کنار سپاه قرار گیرند و فرزندان خود را مورد محبت قرار دهند که انسجامی که در کشور ایجاد شد، کم نظیر بود.
وی با بیان اینکه هیچ نگرانی از خباثت های کشورهای خارجی نداشته و نداریم، تأکید کرد: دشمنان همواره در راه سرکوب کردن فعالیت های جمهوری اسلامی بوده و تلاش جدی آنها برای سرکوب کردن محور مقاومت بوده است که هیچ گاه توفیقی نداشتند.
بقایی در پاسخ به این سوال که سپاه چه برنامه ای برای پاسخگویی به این اقدامات خبیث دارد؟ اظهار کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است و همانگونه که اطلاع دارید در قانون اساسی تنها نهادی که پسوند انقلاب اسلامی دارد، سپاه پاسداران است.
وی تأکید کرد: در موضوعات امداد و نجات، بلایای طبیعی، مسائل برون مرزی، سازندگی، اطلاعات امنیت و … سپاه وارد می شود چرا که وظیفه سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: روزی سپاه در دفاع مقدس باید حضور داشته باشد، جایی نیاز به بصیرتی دارد، جایی نیاز به پاسداران در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت دارد که اقدام به برگزاری یادواره شهدا است، گاهی در شناسایی جاسوسان و … است و الحمدالله سپاه نشان داده که از مردم با مردم و برای مردم است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج همدان با بیان اینکه کارنامه سپاه درخشان است، گفت: در مقطعی تجهیزاتی که دارد را در اختیار مردم قرار می دهد، برای سپاه کردستان، لرستان و گلستان فرقی ندارد و مردم با مراجعات حضوری و اقدامات در فضای حقیقی و مجازی سپاه را شرمنده کردند، حتی دیروز شاهد بودیم نمایندگان باهر گرایش سیاسی به صورت یکرنگ در مجلس به عنوان یکی از بازوان انقلاب، نشان دادند که در کنار سپاه قرار دارند.
وی درباره اقدامات انجام شده در حوزه سیل نیز بیان کرد: در داخل استان از ۱۰ فروردین قرارگاهی برای کمک به مردم سیل زده ایجاد شد و از همه ظرفیت ها اعم از ادوات، کادر، گردان های بیت المقدس، الزهرا و از همه ظرفیت های موجود برای به حداقل رساندن تلفات اقداماتی استفاده شد.
بقایی اظهار کرد: از ۱۰ تا ۱۴ فروردین ۲۰ هزار نفر ساعت از نیروهای بسیج و سپاه به کار گرفته شد و ۲۳ نقطه بحران خیز را در همدان شناسایی کردیم و خوشبختانه توفیقات زیادی داشتیم تا توانستیم از تلفات انسانی جلوگیری کنیم.
وی عنوان کرد: باوجود اینکه همدان در طول ۲۴ ساعت جز 10 شهر پربارش جهان بود اما بااین وجود در همدان انسجام خوبی صورت گرفت و همه خالصانه و جدی پای کار بودند و دهیاران، بخشداران، مجموعه قضایی، تیپ قهرمان ارتش، همه و همه اقدامات قابل توجهی انجام دادند و بدانید پاسدار وظیفه ای جز این ندارد و ما منتی بر سرمردم نداریم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج همدان تصریح کرد: چون دشمن از این روزنه انقلاب اسلامی بارها آسیب دیده، شماها به عنوان رسانه های استان اطلاع داشته باشید که برادران و خواهران شما در سپاه به بهترین نحو کار خود را انجام داده اند به طوریکه بسیجیان ما پیشروتر از سایر ارگان ها در زمان بارش باران در روستاهای سولان، قاسم آباد و شهر مریانج به کمک مردم آمدند و به خوبی وارد شدند.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: بعد از بیانیه گام دوم رهبری و کلیدواژه های ایشان درباره نشاط اجتماعی، جوان وجوانان ما در بسیج خود را مخاطب این خبر دانستیم و فضای فعالیتی بسیج را از حصار سازمانی خارج کرده و آحاد مردم را در بسیج وارد کردیم.
این مقام مسئول افزود: به مناسبت نیمه شعبان و سالروز تأسیس سپاه به عنوان مولود انقلاب اسلامی پیاده روی بانوان در روز نیمه شعبان در روز یکشنبه اول اردیبهشت رأس ساعت ۹ صبح از بارگاه شاهزاده حسین(ع) آغاز می شود و در باغ موزه دفاع مقدس واقع در میدان قائم خاتمه پیدا خواهد کرد. مسیر انتخاب شده مسیر خوب و همواری است که حدود ۳۵ دقیقه با سرعت متوسط به طول می انجامد.
بقایی با بیان اینکه افتتاحیه همراه با مولودی خوانی در شاهراده حسین(ع) خواهد بود، ادامه داد: از روز ۲۵ تا ۳۱فروردین ایستگاه هایی برای ثبت نام بانوان پیش بینی شده که در میدان مرکزی همدان صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعدازظهرها از ۱۶ تا ۲۰ و پایگاه های بسیج سراسر شهر و روستاها ثبت نام بانوان را انجام خواهد داد.
وی با بیان اینکه ۳۱۳ عنوان جایزه به بانوان منتخب اعطا می شود، تأکید کرد: جوایز نفیسی همچون وجه ۵ میلیون تومانی، ۳ میلیون تومانی، ۱۰ سفر به عتبات عالیات، ۱۰سفر به مشهد مقدس، بن خرید از فروشگاه های شهر، البسه ورزشی و سایر اقلام به برندگان پرداخت می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج همدان با بیان اینکه تلاش داریم برنامه منسجم و بامحتوایی برگزار کنیم، یادآور شدد: نمایشگاهی از فعالیت های بسیج سازندگی و اقدامات بهزیستی و کمیته امداد در مسیر راهپیمایی برقرار و ایستگاه های جمع آوری کمک برای سیل زدگان نیز در مسیر قرار خواهد داشت.
وی افزود: اداره تربیت بدنی، ورزش همگانی، فرمانداری، تبلیغات اسلامی، شهرداری، صدا و سیما، اداره ارشاد، شورای شهر، بنیاد حفظ اثار، مخابرات، بنیاد شهید مدنی، هلال احمر، نیروانتظامی، بسیج ادارت، اوقاف و بنیاد مهدویت در برگزاری این پیاده روی همکاری خواهند کرد.
بقایی با بیان اینکه تا پایان سال سه پیاده روی دیگر نیز در سطح شهرستان برگزار می کنیم، ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج در ۵ آذر نیز پیاده روی عظیم خانوادگی برگزار می شود.
وی درباره کمک های جمع آوری شده برای سیل زدگان نیز گفت: در کنار کمیته امداد و هلال احمر تاکنون ۶ ایستگاه و چادر در میدان امام خمینی(ره)، آرامگاه بوعلی، شهرک شهید بهشتی، شهرک مدنی، پردیس و حسینیه امام فعال است و همچنین شماره حساب ۳۸۱۰/۳۵/۱۱۵۰۴۵۴۵/۱ به نام سپاه پاسداران در بانک انصار برای جمع آوری کمک ها فعال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها