تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 15:37
کد خبر : 112493

پیشنهاد رئیس شورای عالی دولت لیبی برای تعویق انتخابات/المشری: نه نامزد می‌شود نه رای می‌دهم

پیشنهاد رئیس شورای عالی دولت لیبی برای تعویق انتخابات/المشری: نه نامزد می‌شود نه رای می‌دهم

رئیس شورای عالی دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد که در انتخابات دسامبر آتی نه به عنوان رأی دهنده و نه به عنوان نامزد انتخابات شرکت نخواهد کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی با انتشار یک کلیپ ویدیویی در صفحه کاربری خود

پیشنهاد رئیس شورای عالی دولت لیبی برای تعویق انتخابات/المشری: نه نامزد می‌شود نه رای می‌دهم

رئیس شورای عالی دولت وحدت ملی لیبی اعلام کرد که در انتخابات دسامبر آتی نه به عنوان رأی دهنده و نه به عنوان نامزد انتخابات شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی با انتشار یک کلیپ ویدیویی در صفحه کاربری خود در فیسبوک خاطرنشان کرد: نه به عنوان رأی دهنده و نه به عنوان نامزد، بخشی از انتخابات نخواهم بود. ما به عنوان لیبیایی‌ها خواهان حق اصیل خود در قانون اساسی هستیم.

المشری خواستار پاکسازی فهرست انتخاباتی شد چرا که فرآیند انتخاباتی فاقد حداقل شرایط لازم برای برگزاری آن است.

وی در ادامه افزود: من از انتخابات بدون مبنای قانون اساسی، بدون فهرست انتخاباتی پاک و شفاف و همچنین بدون کمیسیونی که قادر نباشد حتی تریبون‌های الکترونیکی را تحت کنترل داشته باشد، متعجب شده‌ام.

المشری همچنین از ارائه پیشنهادی مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری به پانزدهم فوریه خبر داد و گفت، فرآیند انتخابات فاقد حداقل شرایط لازم برای برگزاری آن است.

وی همچنین تاکید کرد، فرآیند انتخابات، تنها روند رأی گیری نیست و مراحلی قبل از رأی گیری وجود دارد که با وجود مبنای قانون اساسی، سپس اجماع تمامی طرف‌های ذی‌ربط، وجود لیست انتخاباتی پاک و قبل از همه این موارد، وجود یک مرکز مستقل که روند انتخابات را بدون هیچگونه جانبداری و با توانمندی‌های فنی اداره کند، آغاز می‌شود.

وی گفت در حال حاضر فرآیند انتخابات به مرحله «تحریف شده» رسیده است.

رئیس شورای عالی دولت لیبی در پایان گفت: به جای توافق بر سر ساز و کارهایی برای خاتمه بخشیدن به نزاع سیاسی، تمایلی برای وارد کردن ما به حالتی از نزاع و مبارزه وجود دارد.

گفتنی است قرار است انتخابات لیبی به‌رغم اختلاف نظر میان نهادهای مختلف بر سر قانون انتخابات در این کشور در تاریخ 24 دسامبر 2021 برگزار شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها