تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 14:42
کد خبر : 297

چهره مخالف دولت کوبا برای ۴ سال به زندان رفت

چهره مخالف دولت کوبا برای ۴ سال به زندان رفت

مقامهای کوبا دستور به لغو حق بازداشت خانگی خوزه دنیل فرر، مخالف ارشد دولت این کشور و گذراندن میزان حدودا چهار سال باقی مانده از حکم حبس وی از بابت اتهام حمله در یک زندان دادند؛ حکمی باعث برانگیخته شدن انتقادها از بابت اتخاذ آن از روی انگیزه سیاسی شد.  به نقل از خبرگزاری رویترز،

چهره مخالف دولت کوبا برای ۴ سال به زندان رفت

مقامهای کوبا دستور به لغو حق بازداشت خانگی خوزه دنیل فرر، مخالف ارشد دولت این کشور و گذراندن میزان حدودا چهار سال باقی مانده از حکم حبس وی از بابت اتهام حمله در یک زندان دادند؛ حکمی باعث برانگیخته شدن انتقادها از بابت اتخاذ آن از روی انگیزه سیاسی شد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، فرر که رهبر یکی از بزرگترین و فعالترین گروه های مخالف در کوبای تحت اداره کمونیستها است موسوم به “اتحادیه وطن پرست کوبا”  (UNPACU) در اکتبر ۲۰۱۹ از بابت اتهام ربودن یک مرد و حمله به او دستگیر شد.

او اتهامات علیه خود را رد کرد اما در فوریه ۲۰۲۰ محکوم شناخته شده و دو ماه بعد از آن حکم حبسش تحت فشارهای بین المللی به بازداشت خانگی تخفیف یافت.

در آن زمان کوبا فرر را یک ضد انقلاب تحت حمایت آمریکا خواند اما گفت او از بابت دیدگاه های سیاسی اش دستگیر نشده است. منتقدان گفتند دولت یک سری جرایم رایج را برای نسبت دادن به مخالفانش ابداع می کند تا بتواند آنها را ساکت کرده و در عین حال ادعا کند زندانی سیاسی ندارد.

فرر به رویترز گفت به یکی از شروط بازداشت خانگی اش یعنی پرهیز از فعالیت سیاسی پایبند نخواهد بود.

در ۱۱ ژوئیه او در حالی که قصد پیوستن به یک تظاهرات در شهر محل سکونتش در شرق کوبا یعنی سانتیاگودکوبا به عنوان بخشی از یک موج بی سابقه اعتراضات ضددولتی در سراسر این کشور را داشت دستگیر شده و از بابت اتهام ایجاد بی نظمی عمومی در “زندان پیش گیرانه” نگهداری شد.

بستگان او می گویند از آن زمان تا کنون نتوانسته اند با او صحبت یا ملاقات کنند. در روزهای اخیر آنها یک سند دادگاهی را به تاریخ ۱۲ اوت منتشر کردند که نشان می دهد مقامهای کوبا حکم داده اند که فرر شرایط حقش برای بازداشت خانگی در ارتباط با حکم قبلی اش را نقض کرده است.

بر طبق این سند به این ترتیب او باید برای گذراندن چهار سال و ۱۴ روز باقی مانده از حکم حبس اولیه اش را در زندان بگذراند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها