تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 17:42
کد خبر : 156834

کاهش 14 درصدی جرایم کلاهبرداری در نوروز/ جان باختن ۷۷۵ نفر در جاده‌های استان در سال گذشته

کاهش 14 درصدی جرایم کلاهبرداری در نوروز/ جان باختن ۷۷۵ نفر در جاده‌های استان در سال گذشته

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کاهش 14 درصدی جرایم کلاهبرداری در استان در ایام نوروز خبر داد. به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار حسین عبدی در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده در اجرای طرح‌های نوروزی اظهار کرد: همه ساله با شروع تعطیلات آخر سال و آغاز سال جدید

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کاهش 14 درصدی جرایم کلاهبرداری در استان در ایام نوروز خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار حسین عبدی در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به اقدامات انجام شده در اجرای طرح‌های نوروزی اظهار کرد: همه ساله با شروع تعطیلات آخر سال و آغاز سال جدید طرح‌های نوروزی پلیس نیز به منظور تامین آرامش و امنیت اجرا می‌شود.
وی به اقدامات انجام شده در چهارشنبه پایان سال اشاره کرد و افزود: طبق آمار اورژانس استان، امسال علاوه بر کاهش 23 درصدی تلفات چهارشنبه سوری، کشفیات پلیس نیز به دلیل کاهش تمایل مردم در استفاده از مواد محترقه غیراستاندارد، کاهش یافت.
وی در ادامه با ارائه آماری از سرقت منازل در تعطیلات عید 98 در استان، گفت: با توجه به خالی شدن منازل در ایام عید و در سفر بودن بسیاری از افراد، استان ما یکی از استان‌های کم‌وقوع از این نظر بود.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی بیان کرد: با اجرای طرح نوروزی پلیس، با کاهش 13 درصدی جرایم مهم مانند سرقت از منازل، مغازه‌ها و خودروها مواجه بودیم و درصد وقوع جرایم خشن مانند سرقت مسلحانه نیز صفر بود، با احتساب افزایش 18 درصدی جرایم خرد به دلیل وجود سارقان سابقه‌دار در مجموع رشد هفت درصدی تمامی وقایع را در استان داشتیم.
وی با بیان این که میزان کشفیات پلیس در طرح نوروزی 100 درصد بود، افزود: با تلاش پلیس، چهار باند سارقان در این ایام متلاشی شد و تعداد دستگیری نسبت به سال گذشته افزایش 36 درصدی داشت.
وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده 76/2 سارقان به داشتن اعتیاد اذعان کردند، 96/2 سارقان مرد و 81/5 درصدشان سابقه دار، 7/2 درصدشان غیربومی و 83/97 درصدشان بیکار بودند.
عبدی از افزایش 91 درصدی کشف مواد مخدر توسط پلیس خبر داد و گفت: سال گذشته 172 کیلوگرم انواع مخدر کشف شده بود که امسال این میزان به 330 کیلوگرم رسیده است.
وی با اشاره به اقدامات پلیس در راستای مبارزه با قاچاق ارز و کالا و رونق تولید ملی، افزود: ارزش ریالی لوازم قاچاق کشف شده بیش از هفت میلیارد و 400 میلیون تومان و عمده کالاها شامل لوازم خانگی، پوشاک، موبایل و ماهواره بود.
وی با بیان این که نوروز امسال 83 هزار و 812 مورد تماس با پلیس داشتیم، اظهار کرد: تعداد تماس‌ها نسبت به سال گذشته افزایش 45 درصدی داشت که 37 هزار و 517 مورد تماس منجر به عملیات شد، طبق بررسی‌ها و تماس‌ها با سامانه 197 امسال میزان رضایت مردم از پلیس هم افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه از جان باختن 775 نفر در جاده‌های آذربایجان شرقی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد فوتی و 11 هزار مصدوم جاده‌ها آمار قابل توجهی بوده، اما امسال مردم مشارکت بیشتری داشتند و کاهش تعداد مصدومان نشانگر کاهش سرعت است.
وی در پایان با اشاره به مجهز شدن پلیس راهنمایی رانندگی در 11 شهرستان استان به موبایل هوشمند، خاطرنشان کرد: با هدف قانونمند شدن پلیس و رانندگان و به حداقل رسیدن درصد خطا، حذف قبوض و ثبت سریع خلافی، پلیس راهنمایی رانندگی امسال رانندگان متخلف را از این طریق جریمه کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها