تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 1:32
کد خبر : 21509

کاهش 40 درصدی غرق‌شدگی در اردبیل / کودکان و نوجوانان از شنا در کانال‌ها و رودخانه‌ها پرهیز کنند

کاهش 40 درصدی غرق‌شدگی در اردبیل / کودکان و نوجوانان از شنا در کانال‌ها و رودخانه‌ها پرهیز کنند

ایسنا/اردبیل رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در سال گذشته میزان غرق‌شدگی در استان اردبیل اعم از کانال‌ها، چاه‌ها و رودخانه‌ها تا 40 درصد کاهش یافته است. مجید محمدغریبانی ۱۱ خرداد در نشست با مسئولان فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های استان اردبیل اظهار کرد: در سال 98 آمار غرق‌شدگان در کانال‌ها و منابع آب استان 22 نفر

کاهش 40 درصدی غرق‌شدگی در اردبیل / کودکان و نوجوانان از شنا در کانال‌ها و رودخانه‌ها پرهیز کنند

ایسنا/اردبیل رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: در سال گذشته میزان غرق‌شدگی در استان اردبیل اعم از کانال‌ها، چاه‌ها و رودخانه‌ها تا 40 درصد کاهش یافته است.

مجید محمدغریبانی ۱۱ خرداد در نشست با مسئولان فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های استان اردبیل اظهار کرد: در سال 98 آمار غرق‌شدگان در کانال‌ها و منابع آب استان 22 نفر بوده که این میزان با کاهش 40 درصدی در سال گذشته به 13 فوتی تعدیل شده است.

وی به غرق شدن دو هموطن در منابع آب شمال استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج مورد غرق‌شدگی به مراکز اورژانس استان گزارش شده که همکاران ما سعی کردند برای کمک به حادثه‌دیدگان به موقع در محل حاضر شوند تا با همراهی اکیپ‌ها و نیروهای امدادی تلاش بر احیای این افراد غرق شده بود که متأسفانه در بسیاری از موارد این امر نتیجه‌ای مطلوبی به همراه نداشته است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل به فصل گرما و علاقه کودکان و نوجوانان برای شنا در کانال‌ها و منابع آب جاری اشاره کرد و افزود: هر چند استان اردبیل استان غیر ساحلی است اما میزان غرق‌شدگی در این استان با توجه به منابع آب رودخانه‌ای و کانال‌ها در شمال این استان، آمار قابل توجهی است که امیدواریم با مراقبت بیشتر خانواده‌ها زمینه کاهش آمار فوتی‌ها بر اثر غرق‌شدگی را به نظاره بنشینیم.

غریبانی تصریح کرد: علاوه بر مساعدت خانواده‌ها در این زمینه بهتر است دستگاه‌های متولی علایم هشداردهنده را در حاشیه کانال‌ها و رودخانه‌ها نصب کنند تا این علایم هشداری بر جلوگیری از غرق‌شدگی‌های احتمالی باشد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار نصب این علایم و پیام‌های هشداردهنده، نصب حفاظ نیز در اطراف کانال‌ها و رودخانه‌ها به مسئولان و متولیان امر توصیه شده که در این زمینه بهتر است در محل‌های پرحادثه این کار تا آغاز تابستان به انجام برسد.

 

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها