تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 15:14
کد خبر : 169112

کرونای انگلیسی و محدودیت‌هایی که در قزوین جدی گرفته نمی‌شود!

کرونای انگلیسی و محدودیت‌هایی که در قزوین جدی گرفته نمی‌شود!

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تفاوت نوع ویروس جهش یافته با قبل این است که خیلی زودتر افراد آلوده می‌شوند و انتقال سریع‌تر است. در این شرایط محدودیت‌های شبانه در سطح استان قزوین جدی گرفته نمی‌شود و همچنان شاهد رفت‌وآمد مردم هستیم و از طرفی مشاغل ساعت ۲۰:۳۰ تعطیل نمی‌کنند، تمام افرادی که در

کرونای انگلیسی و محدودیت‌هایی که در قزوین جدی گرفته نمی‌شود!

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تفاوت نوع ویروس جهش یافته با قبل این است که خیلی زودتر افراد آلوده می‌شوند و انتقال سریع‌تر است. در این شرایط محدودیت‌های شبانه در سطح استان قزوین جدی گرفته نمی‌شود و همچنان شاهد رفت‌وآمد مردم هستیم و از طرفی مشاغل ساعت ۲۰:۳۰ تعطیل نمی‌کنند، تمام افرادی که در این حوزه مسئولیت دارند مانند نیروی انتظامی، اصناف، ستاد مقابله با کرونا و دادستان باید ورود پیدا کنند.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شیوع کرونا در قزوین تصریح کرد: طی هفته گذشته ویروس جهش‌یافته کرونا باعث تحولی در کشور شد و به نظر می‌آید این ویروس در کل کشور در حال چرخش است، اطلاعاتی که ما از وزارت بهداشت دریافت کردیم نشان می‌دهد که اکثر استان‌ها با این ویروس روبه‌رو شدند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته باید محدودیت‌های جدیدی اعمال شود، زمانی که شیوع کرونا اتفاق افتاد در مقابله با این ویروس سه ایده در دنیا وجود داشت، کشورهایی مانند برزیل، انگلیس، آمریکا و سوئد از همان ابتدا محدودیتی اعمال نکردند و آسیب‌های زیادی دیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: در دسته دوم کشورهایی مانند ایران قرار می‌گیرند که محدودیت‌های موقت و بازگشایی مجدد را در پیش گرفتند، اغلب کشورهایی که نیاز اقتصادی دارند و یا زیرساخت‌های ضعیفی دارند از این نوع اعمال محدودیت استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دسته سوم کشورهایی مانند چین، ایسلند و فنلاند قرار دارند که قرنطینه سراسری کشور را در دستور کار قراردادند و ارتباطات خود را به‌صورت کامل قطع کرد.

نامدار خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود ما مجدداً نیازمند اعمال محدودیت تردد بین استانی هستیم و باید محدودیت تردد بین‌شهری با پلاک غیربومی دوباره در دستور کار قرار بگیرد، استان‌های تهران و البرز ممکن است حامل این ویروس باشد، بنابراین لازم است که تردد با پلاک غیربومی دوباره اجرایی شود.

وی با اشاره به کرونای جهش‌یافته بیان کرد: ما نباید ترس را در بین مردم زیاد کنیم چراکه بیماری، دارو، مراقبت و درمان بیمارستان همان‌طور مانند قبل وجود دارد، تفاوت نوع ویروس جهش یافته با قبل این است که خیلی زودتر افراد آلوده می‌شوند و انتقال سریع‌تر است. اگر در وسیله حمل‌ونقل عمومی با شرایط غیراستاندارد احتمال انتقال ۲۰ درصد باشد در شرایط موجود انتقال بیش از ۷۰ درصد است، لذا در درجه اول باید محدودیت تردد را موردتوجه قرار دهیم.

مشاغل ساعت ۲۰:۳۰ تعطیل نمی‌کنند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: اظهار کرد: محدودیت‌های شبانه در سطح استان قزوین جدی گرفته نمی‌شود و همچنان شاهد رفت‌وآمد مردم هستیم و از طرفی مشاغل ساعت ۲۰:۳۰ تعطیل نمی‌کنند، تمام افرادی که در این حوزه مسئولیت دارند مانند نیروی انتظامی، اصناف، ستاد مقابله با کرونا و دادستان باید ورود پیدا کنند.

نامدار یادآور شد: بازدید میدانی ما نشان می‌دهد که محدودیت شبانه رعایت نمی‌شود، از طرفی باز بودن مکان‌های تفریحی و رستوران‌ها باعث می‌شود که محدودیت تردد ۲۱ شب رعایت نشود، هرکدام از این محدودیت‌ها می‌تواند فضای بهتری ایجاد کند و ما می‌توانیم بیماران را بهتر مدیریت کنیم.

وی تأکید کرد: در شهرستان آبیک ما محدودیت بسیار زیادی را اعمال کردیم و روستای حسین‌آباد و بلوک بعثت که فرد متوفی براثر کرونای جهش‌یافته در آن زندگی می‌کرد را قرنطینه کردیم، ۱۴ روز قرنطینه سخت است اما باعث می‌شود این آتش در دل استان دوباره شعله‌ور نشود اگر قرنطینه رعایت نشود باعث مرگ انسان‌های زیادی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به ابتلای یک سرباز در آمادگاه آبیک به کرونا، بیان کرد: پایش سربازان آمادگاه آبیک شروع‌شده است، یکی از سربازان که مشکوک بوده در نقاهتگاه نگهداری می‌شود و جای نگرانی نیست، به‌طور کامل شرایط نقاهتگاه برای نگهداری ۵۰ فرد مشکوک با علائم، ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بررسی‌هایی که درگذشته انجام شد سه طرح برای افزایش ظرفیت بیمارستان‌ها داشتیم که به ۶۰۰ بیمار در سطح استان رسیدیم، در حال حاضر بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان‌های استان ۲۰۰ نفر است و امیدواریم این میزان افزایش پیدا نکند، طی چند ماه گذشته خیلی از بیماران غیر کرونایی مراجعه نمی‌کردند اما در حال حاضر بیماران دیگر نیز مراجعه می‌کنند.

نامدار تأکید کرد: به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهم که بخش‌ها با دقت کامل جداسازی و تهویه انجام‌شده است، شرایط طوری است که بیماران کرونایی و حاد تنفسی با دیگر بیماران در ارتباط نیستند و نگرانی از این حیث وجود ندارد.

وی با اشاره به کمبودهای بیمارستانی قزوین، بیان کرد: یکی از معضلاتی که ما در استان قزوین با آن روبه‌رو بودیم کمبود تخت آی سی یو بود که با اضافه شدن ۶۰ تخت آی سی یو به میانگین کشوری رسیدیم، در حال حاضر نیاز اکسیژن سازها در سطح استان مرتفع شده و دو دستگاه اکسیژن ساز درخواست کردیم که امیدواریم به‌زودی به دست ما برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: تشک‌های مواج، تجهیزات آی سی یو و تخت‌های ویژه بیماران کرونایی ازجمله کمبودهای ما در استان قزوین است که امیدواریم با کمک خیرین و اعتبارات استانی آن را تأمین کنیم؛ در درمان کرونا در حوزه دارو و تجهیزات مصرفی نیز خوشبختانه با کمبودی روبه‌رو نیستیم.

وی بیان کرد: در حوزه نیروی انسانی نیز جذب ۵۰۰ نفر در دستور کار وزارتخانه قرار دارد که آزمون برگزارشده و در مراحل نهایی هستیم، این تیم تازه‌نفس از فرودین ماه به کادر درمان استان اضافه می‌شود.

نامدار یادآور شد: ما تست یابی را افزایش دادیم و از اول آذر تاکنون جزو استان‌های موفق در حوزه تست گیری و رهگیری بیماران هستیم؛ به ازای هر تست مثبت کرونا در استان ۱۰ نفر از اطرافیان خانواده و محل کار تست و رهگیری شدند اما حفظ و نگهداری قرنطینه کار سختی است که باید برای آن تمهیداتی در نظر بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها