تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 15:25
کد خبر : 106436

کرونا ویروس بخش پیوند کلیه همدان را بلعید

کرونا ویروس بخش پیوند کلیه همدان را بلعید

ایسنا/همدان رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی از تعطیلی بخش پیوند کلیه در استان همدان با ورود ویروس منحوس کرونا اظهار ناراحتی کرد و گفت: این بخش با اپیدمی ویروس کرونا تعطیل شده است که امیدواریم به زودی با کنترل این اپیدمی شاهد شروع مجدد پیوند کلیه در همدان باشیم. ابوالفتح میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار

کرونا ویروس بخش پیوند کلیه همدان را بلعید

ایسنا/همدان رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی از تعطیلی بخش پیوند کلیه در استان همدان با ورود ویروس منحوس کرونا اظهار ناراحتی کرد و گفت: این بخش با اپیدمی ویروس کرونا تعطیل شده است که امیدواریم به زودی با کنترل این اپیدمی شاهد شروع مجدد پیوند کلیه در همدان باشیم.

ابوالفتح میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با شیوع کرونا و نیازمندی به بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها  و حساسیت بدن افراد نیازمند به کلیه و خطرات آلودگی که به همراه داشت، این بخش تعطیل شد، اما بر اساس پیگیری ها و مستندات موجود این بخش باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه  انجام پیوند کلیه در بیمارستان‌های خصوصی ممنوع است، تصریح کرد: پیوند کلیه در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود و بیمارستان‌های دولتی هیچ هزینه‌ای بابت انجام این امر دریافت نمی‌کنند و پزشکانی که پیوند کلیه انجام می‌دهند هزینه خود را از بیمه دریافت می‌کنند.

میرزایی به وجود یک هزار و ۲۴۳ بیمار دیالیز و پیوند کلیه در استان همدان اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۵۶۶ نفر دیالیز می‌شوند و ۵۴۰ نفر نیز دیالیز خونی می‌شوند و ۱۱ نفر نیز در منزل دیالیز انجام می‌دهند.

وی گفت: انجام دیالیز در منزل توسط متخصصان به گونه‌ای تعبیه شده که یک کاتتر در زیر سطح شکمی آنها وجود داشته و از طریق محلول داخل آن دیالیز این افراد انجام می‌شود.

رئیس انجمن بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: ۱۱۶ نفر در همدان نیز به نارسایی کامل کلیه رسیده‌اند که به زودی باید کار دیالیز در این افراد آغاز شود.

میرزایی با بیان اینکه ۷۶ درصد از بیماران کلیوی را آقایان و ۲۴ درصد را خانمها تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: بیشترین گروه سنی بیماران کلیوی بین ۳۰ تا ۶۰ سال بوده و گروه کمی را افراد کهنسال و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیان فروش کلیه و ارزش هر کلیه اشتباه است، گفت: افراد در مقابل اهدا کلیه ۸۰ میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند و بیان فروش کلیه و قیمت کلیه درست نیست و باید از کلمه پاداش در جامعه به کار برد.

وی ادامه داد: ما به دنبال اهدای عضو افراد مرگ مغزی هستیم و امیدواریم رسانه‌ها بر روی این موضوع بیشتر قلم بزنند تا فردی که دچار مرگ مغزی شده، بتواند به یک نفر زندگی ببخشد.

وی یادآور شد: تنها ۱۵ مورد پیوند عضو به همدان اختصاص یافته که ۵ مورد از آنها مرگ مغزی و ۱۰ نفر نیز داوطلبانه اقدام به اهدا عضو کرده‌اند و تمامی این پیوندها در تهران انجام شده است و این رقم نسبت به مدت مشابه در سالهای گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

میرزایی به هزینه‌های انجام دیالیز اشاره کرد و گفت: بیماران دیالیزی با دریافت دفترچه بیمه از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی هزینه‌ای بابت دیالیز پرداخت نمی‌کنند و به طور متوسط می‌توان گفت، هر بیمار دیالیز ماهانه ۵۰۰ هزار تومان و معادل ۶ میلیون تومان در سال برای دولت هزینه داشته و این افراد تنها دیالیز انجام نمی دهند بلکه داروهای مستمر، آزمایشات مداوم و تصویربرداری های روتین دارند.

وی در پایان با بیان اینکه این انجمن به طور کامل مردمی بوده و هر کسی که تمایل داشته باشد به این بیماران کمک کند می‌تواند با شماره تماس ۰۸۱۳۸۳۷۸۰۱۱ و ۰۸۱۳۸۳۷۸۰۱۲ تماس بگیرد و اگر قصد کمک نقدی دارد می‌توان مبلغ مورد نظر را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۰۹۱۸۰ و یا شماره حساب ۰۲۰۳۷۵۹۱۹۰۰۰۸ واریز کنند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها